کد خبر: ۳۹۰۰۵۴
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
0
رئیس هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن با بیان "ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن به دلیل تامین مالی"امکان‌پذیر نیست، گفت: با صنعتی‌سازی می‌توانیم به ساخت یک میلیون واحد در سال برسیم.

امکان ساخت سالانه ۱ میلیون مسکن با صنعتی‌سازی

محمدرضا جواهری در همایش صنعتی‌سازی ساختمان با یادآوری این‌که راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات طرح خوبی است که می‌تواند به خانه‌دار شدن مردم و افزایش ساخت‌وساز کمک کند، اظهار کرد: یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن طرحی را در رابطه با این مسئله تهیه کرده تا به این ترتیب برای اولین بار صندوق املاک و مستغلات ذیل بانک مسکن راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد:پیش از این صندوق‌های زمین و ساختمان داشته‌ایم، اما صندوق املاک و مستغلات یک طرح جدید است که در گروه مالی بانک مسکن پیگیری می‌شود.

وی با بیان این‌که امکان عملیاتی کردن ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال که ۱.۵ آن گذشته، به دلایل مختلف از جمله تأمین مالی وجود ندارد، افزود: باید عوامل اجرایی ساخت ۴ میلیون مسکن را در اختیار داشته باشیم؛ اگر قرار باشد به سمت ساخت سالانه یک میلیون مسکن برویم، باید صنعتی سازی ساختمان را به طور جدی شروع و پیگیری کنیم.

وی تأکید کرد: اگر دولت یک سال در حوزه صنعتی سازی مسکن سرمایه گذاری کند و اصلاح قوانین و مشوق‌های لازم در زمینه خصوصی سازی ارائه شود، بخش خصوصی هم به این موضوع ورود خواهد کرد که در نتیجه امکان ساخت یک میلیون مسکن در سال فراهم می‌شود.

جواهری با اشاره به آغاز فعالیت و ورود جدی گروه مالی بانک مسکن به حوزه صنعتی سازی و تأسیس مرکز نوآوری و فناوری‌های نوین، بیان کرد: ایده تأسیس مرکز صنعتی سازی ساختمان با کمک بانک مسکن را ارائه کرده ایم که امیدواریم مورد موافقت هیئت مدیره بانک مسکن قرار گیرد البته علاوه بر بانک مسکن، سایر دستگاه‌ها از جمله دولت و مجلس هم باید حمایت‌های جدی از این مرکز صنعتی سازی ساختمان داشته باشند.

سعید شیرزادی نائب رئیس گروه مالی بانک مسکن نیز با بیان این‌که در کشور چین پروژه ۲۸ طبقه ظرف ۷ ماه احداث می‌شود، گفت: به‌دنبال یک صنعتی‌سازی مسکن می‌رویم که هم الگوی ایرانی-اسلامی و هم ایمنی آن رعایت شده باشد.

وی با بیان این‌که شعار ما حرکت به سمت صنعتی‌سازی ایمن با رویکرد الگوی ایرانی-اسلامی است، افزود: زندگی و سکونت در ایران با کشور‌هایی که با ما قرابتی ندارند، ایجاب می‌کند در زمان ساخت و ساز مسکن و صنعتی‌سازی از الگو‌های سنتی ایرانی استفاده کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: