May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۲۳۳
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
0
وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی که توانست رای اعتماد کنست را بگیرد گزینه‌ای است که نگرانی دوستان این رژیم را برانگیخت.

وزیر جنگ جدید و جنجالی صهیونیست‌ها کیست؟

وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی از ژنرال‌های باسابقه و از مهم‌ترین متحدان «بنیامین نتانیاهو» و مدافع سرسخت توسعه شهرک‌ها در کرانه باختری است.

به گزارش «فرانس پرس»، «یوآف گالانت» (۶۴ ساله) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در جلسه کنست رأی اعتماد گرفت در سال ۲۰۰۵ بر خروج نیرو‌های رژیم صهیونیستیی از نوار غزه نظارت داشت و در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ فرماندهی عملیات در نوار غزه را بر عهده داشت.

او از سال ۲۰۱۵ وارد عرصه سیاسی شد و وزارت مسکن و بعد از آن وزارت آموزش و مهاجرت را بر عهده داشت. انتخاب گالانت که از جدی‌ترین مدافعان سیاست شهرک‌سازی است به نگرانی درباره تغییر سیاست‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری دامن زده است.

او زاده بندر یافا بر کرانه مدیترانه از پدر و مادری لهستانی است که ادعا شده از کشتار‌های جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده بودند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی و افسر یگان ویژه موسوم به «فلوتیلا ۱۳» بود که در عملیات علیه سازمان فتح در سال ۱۹۷۸ نقش داشت.

گالانت میان سال‌های ۱۹۸۲-۱۹۸۴ از ارتش مرخصی گرفت و به مدت ۲ سال در استخراج ذغال سنگ در آلاسکا کار کرد. او در سال ۲۰۰۲ به رتبه نظامی ژنرالی رسید و دستیار نظامی «اریل شارون» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی شد و بعدتر به فرماندهی ستاد عملیات جنوب منصوب شد.

گالانت در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ عملیاتی ۲۲ روزه را در نوار غزه فرماندهی کرد که طی آن ۱۴۴۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. سازمان ملل در آن زمان رژیم صهیونیستی را به جنایت جنگی متهم کرد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ نامزد ریاست ستاد ارتش رژیم صهیونیستی شد، اما «بنی گانتس» به این مقام رسید.

گالانت پس از رها کردن ارتش، مدیر یک شرکت حفاری متعلق به یک تاجر فرانسوی ـ رژیم صهیونیستیی شد، اما در سال ۲۰۱۴ از این مقام استعفا داد. او در سال ۲۰۱۵ وزیر مسکن شد و در سال ۲۰۱۹ به حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو پیوست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: