April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۲۳۴
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
0
در پی مرگ ۲۲ تبعه انگلیس در دو سال گذشته که با مقاصد پزشکی به ترکیه سفر کرده بودند، دولت این کشور نسبت به سفر به ترکیه هشدار داد.

هشدار دولت انگلیس در خصوص رفتن گردشگران پزشکی به ترکیه

دولت انگلیس در مورد گردشگری پزشکی به مقصد ترکیه به شهروندان خود هشدار داد.

دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مطلع هستیم که ۲۲ تبعه انگلیسی از ژانویه سال ۲۰۱۹ به دنبال گردشگری پزشکی در ترکیه جان خود را از دست داده‌اند. به گردشگران توصیه می‌شود به ارائه دهندگان خدمات پزشکی که مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه هستند، پایبند باشند».

دولت انگلیس هشدار داد: «این عاقلانه نیست که به شرکت‌های خصوصی که منافع مالی برای ترتیب دادن درمان پزشکی شما در خارج از کشور دارند، اعتماد کنید».

گردشگری پزشکی یا گردشگری سلامت به سفر خارج از کشور برای مقاصد پزشکی گفته می‌شود. جراحی‌های زیبایی، دندانپزشکی و جراحی قلب از رایج‌ترین دلایل گردشگری پزشکی هستند. هزینه‌های پایین و در دسترس بودن درمان در کشور مقصد، از مهم‌ترین دلایل سفر با اهداف پزشکی است.

بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه، در سال گذشته میلادی، بیش از ۶۴۰ هزار گردشگر با اهداف پزشکی به این کشور سفر کرده‌اند که درآمدی معادل تقریبا یک میلیارد یورو داشته است. به گفته انجمن دندانپزشکی ترکیه، این کشور با سالانه ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار بیمار خارجی، یکی از مقاصد اصلی گردشگری دندانپزشکی محسوب می‌شود.

در ماه‌های اخیر، تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در خصوص سفر خود به ترکیه برای مقاصد دندانپزشکی و مواجه شدن با عوارض جدی پس از درمان یا روکش‌های نامناسب دندان‌های خود نوشته‌اند. این تجارب نه چندان موفق از سفر با مقاصد دندانپزشکی به ترکیه سبب ظهور اصطلاح «دندان‌های ترکیه‌ای» در شبکه‌های اجتماعی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: