April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۲۴۳
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
0
کره جنوبی اعلام کرد هزینه‌های نظامی خود را در سال آینده به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

وحشت کره جنوبی از همسایه شمالی و افزایش بودجه نظامی

کره جنوبی اعلام کرد هزینه‌های نظامی خود را در سال آینده به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد و بخش زیادی از این بودجه برای مقابله با حملات پهپادی خواهد بود. این موضوع پس از آن روی داد که پهپاد‌های کره شمالی وارد قلمرو کره جنوبی شدند.

به نقل از پرس تی وی، کره جنوبی قصد دارد که بودجه نظامی خود را به طور قابل توجهی در ۵ سال آینده افزایش دهد. هدف دولت کره جنوبی افزایش ۷ درصدی سالیانه بودجه نظامی این کشور است. این کشور قصد دارد ۴۴۰ میلیون دلار را صرف مقابله با عملیات‌های ضدپهپادی کند. این موضوع چند روز پس از آن روی داد که پهپاد‌های کره شمالی برای نخستین بار در ۵ سال گذشته وارد قلمرو کره جنوبی شدند.

براساس اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی ۵ پهپاد کره شمالی وارد قلمرو این کشور شدند.۴ فروند از آن‌ها به طرف جزیره در غرب کره جنوبی رفتند و یک فروند همچنان به پرواز خود به طرف جنوب ادامه داد و نزدیک حومه سئول پایتخت کره جنوبی شد. این نخستین بار و از سال ۲۰۱۷ بود که پهپاد‌های کره شمالی وارد قلمرو کره جنوبی شدند. در آن سال پهپاد‌های کره شمالی در حال عکسبرداری از یک پایگاه آمریکا در کره جنوبی بودند.

رئیس جمهور کره جنوبی که در ماه مه سال جاری به قدرت رسید سیاست‌های پیشین دولت این کشور را عامل تحولات اخیر می‌دادند. یونگ سوک یئول رئیس جمهور کره جنوبی گفت: مقابله با این پهپاد‌ها از سال ۲۰۱۷ به طور موثر انجام نشده است. مردم ما باید بدانند که هرگونه صلح و اعتماد به کره شمالی تا چه اندازه می‌تواند خطرناک باشد.

بیشتر مردم کره جنوبی خواهان مذاکره با کره شمالی و کاهش تنش‌ها هستند. یک شهروند کره‌ای گفت: ما به حل و فصل مسائل و از راهی صلح آمیز و با گفتگو بین دو کره نیاز داریم. من با سخنان رئیس جمهور یونگ سوک یئول موافق نیستم. این موضوع تنها به تنش‌ها و خطر تقالب دامن می‌زند که واقعا نامناسب است.

در این حال کره شمالی از اهداف جدید برای ارتش خود رونمایی کرد. رهبر کره شمالی اعلام کرد کشورش به پیشرفت‌های تسلیحاتی خود در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: