نماینده رشت گرانی و تورم را غیر قابل تحمل دانست
کد خبر: ۳۹۰۴۲۳
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق‌های منتقدانه و تذکرات نمایندگان مجلس به دولت سیزدهم گفت: بحران اقتصادی و ناکارآمدی در دولت سیزدهم برای نمایندگان مجلس غیر قابل تحمل شده است.

فریاد مجلس یازدهم از عملکرد دولت سیزدهم

جبار کوچکی نژاد از تغییر رفتار و گفتار مجلس یازدهم با دولت سیزدهم خبر داد و گفت: انتقاد نمایندگان شدت گرفته و عملکرد دولت سیزدهم به ویژه تیم اقتصادی به اندازه‌ای مساله دار است که امکان تحمل آن به هیچ عنوان مقدور نیست.

وی نسبت به شدت گرفتن تورم و گرانی هشدار داد و گفت: عملکرد تیم اقتصادی دولت سیزدهم به اندازه‌ای اشکال دارد فریاد همفکران و موافقان دولت نیز به آسمان بلند است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد‌هایی که از سوی مردم مطرح می‌شود گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت نمی‌توانند نسبت به شرایط بد اقتصادی بی تفاوت باشند، زیرا باید به موکلان خود پاسخ بدهند و دیگر امکان سکوت یا توجیه وجود ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌هایی که قانون برای نمایندگان مجلس در نظر گرفته گفت: از آنجا که نمایندگان تریبون اعتراض را در اختیار دارند، باید در قالب تذکر، سوال یا استیضاح به وظیفه نظارتی خود بر عملکرد دولت عمل کنند.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه در هر فرصتی مطالبات مردم را به دولتمردان منتقل می‌کنیم گفت: هر جا که مسوولان را می‌بینیم، به طرح مشکلات روز می‌پردازیم و نسبت به وضعیت نامناسب اقتصادی هشدار می‌دهیم.

وی با اشاره به جلسات غیر علنی مجلس با مسوولان گفت: دعوت وزرا به مجلس و برگزاری جلسات غیر علنی به مفهوم بررسی تخصصی مشکلات است، زیرا در این جلسات حرف‌هایی که نمی‌توان به صورت علنی مطرح کرد، گفته می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه اعتقاد مردم بر این است که جلسات غیر علنی فایده‌ای ندارد گفت: جلسات غیر علنی اهمیت بسیار بیشتری دارد، زیرا در این جلسات مسایلی مطرح می‌شود که به باور وزرا منطقی است، اما نمایندگان با طرح سوالات و تذکر به وزرا، اثبات می‌کنند که بسیاری از اظهارات آنان، توجیهاتی است که با واقعیت‌ها فاصله بسیاری دارد.

کوچکی نژاد برگزاری جلسات غیر علنی بیشتر را ابزاری برای انجام وظیفه نظارت مجلس دانست و گفت: وقتی اظهارات دولتمردان را می‌شنویم، پی می‌بریم که اشکال کار کجاست، کجا بی توجهی یا سهل انکاری صورت گرفته و چگونه می‌توان به حل آن‌ها پرداخت و مهمتر آنکه می‌توانیم در برخی حوزه وارد شویم و رسیدگی‌هایی نسبت به وضعیت نامناسب داشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: