April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۵۲۹
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
نامزد جمهوری خواه ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، دومین بار نیز نتوانست ۲۱۸ رای لازم برای کسب جایگاه ریاست را بدست آورد.

”کوین مک کارتی“ در دومین دور رای گیری‏ برای تعیین ریاست مجلس نمایندگان آمریکا نتوانست رای لازم را کسب کند. ناکامی مک کارتی پس از آن رخ داد که اعضای تندروی حزب سیاسی او (جمهوری خواهان) بار دیگر علیه او رای دادند.

به نقل از الجزیره،  در حالی که جمهوری خواهان، اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را با اختلاف اندک در نتیجه رای گیری انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر (۲۰۲۲ - آبان گذشته) از آن خود کردند‏، مک کارتی نامزد پیشتاز (جمهوری خواهان برای پست ریاست مجلس نمایندگان) تلقی می‌شد‏، با این حال‏، او دومین بار نیز نتوانست ۲۱۸ رای لازم برای کسب رای اکثریت را به دست آورد.

با این حال، دموکرات‌ها درباره ”حکیم جفریز“، گزینه مورد حمایتشان، که در دو دور رای گیری، در صدر قرار گرفته است، اتفاق نظر دارند. این نخستین بار در یکصد سال گذشته است که کسی که برای رسیدن به منصب ریاست مجلس نمایندگان رقابت می‌کند، نتوانسته است در دور نخست تعیین شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: