April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران از روند گرانی‌ها انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۰۵۸۶
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران از سومدیریت دولت در کنترل بازار بشدت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه دلار در مدت کوتاهی سر به فلک کشید.

سومدیریت و دلار عامل گرانی‌ها

مهدی مجیدی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با ابراز تاسف از افزایش قیمت دلار گفت: آقایان دایم اصرار می‌کنند دلار هیچ نقشی در اقتصاد ما ندارد، اما تمامی قیمت‌ها از جان مرغ تا خون آدمیزاد بر مبنای دلار تعیین و اعلام می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه باید واقعیت‌ها را بپذیریم و بر اساس واقعیت‌ها تصمیم گیری کنیم گفت: واقعیت این است که قیمت همه چیز را دلار تعیین می‌کند و از آنجا که دلار در حال تغییرات جدی است، کالا‌های دیگر را نیز به دنبال خود می‌کشاند.


نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به اظهارات تمامی مسوولان، کارشناسان، نمایندگان مجلس و صاحب نظرات در خصوص تاثیرات دلار بر گرانی‌ها گفت: از وزیر صنعت سوال می‌کنند چرا خودرو گران شده، پاسخ می‌دهد، چون دلار گران شده و هنگامی که سوال می‌کنند چگونه می‌توان قیمت خودرو را پایین آورد، باز هم پاسخ می‌دهد باید دلار پایین بیاید تا خودرو هم ارزان شود و این جملاتی است که از سوی تمامی مسوولان شنیده ایم.


وی با اشاره به اینکه گران کردن قیمت کالا‌ها و خدمات تابع هیچ قانون اقتصادی نیست گفت: به صراحت نماینده اصناف اعلام می‌کنند که قرار است محصولاتشان گران شود و هیچ کس هم اعتراضی به این سخنان بدون پشتوانه نمی‌کند.


مجیدی با طرح این پرسش که اگر یک صنف می‌تواند برای خودش تصمیم بگیرد، وجود سازمان حمایت از مصرف کننده چه فایده‌ای دارد گفت: متاسفانه امروزه تمامی بخش‌ها ابتدا کالا‌ها را گران می‌کنند و پس از آن سازمان حمایت از مصرف کننده مجوز صادر می‌کند.


وی با یادآوری اینکه از همان ماه‌های ابتدایی سال، سایه گرانی بر همه کالا‌ها و خدمات سنگینی کرد گفت: در بخش مسکن نیز قیمت دچار تحول شده و مردم برای خرید یا اجاره باید مبالغ بیشتری را بپردازند، اتفاقی که مردم از خریدار تا اجاره نشین را بیچاره کرده است.


نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران با یادآوری اینکه سالهاست شرایط سال جدید نسبت به سال گذشته بدتر می‌شود گفت: متاسفانه هر سال می‌گوییم دریغ از پارسال، به نوعی که امروزه آرزو داریم به چهل سال قبل برگردیم تا قیمت کالا‌ها و خدمات و دستمزد و حقوق هم به همان سال‌ها باز گردد.


وی خواستار توجه جدی بر نظارت بازار شد و گفت: ردپای دولت در تمامی گرانی‌ها آشکار است.


مجیدی با انتقاد از عرضه خودرو در بورس گفت: ابتدا شاهد بودیم که دولت این مجوز را به خودرو ساز می‌داد که هر چند ماه یک بار قیمت خودرو را بالا ببرد، اما چون با اعتراض مردم رو به رو شد، آقایان قرعه کشی را متوقف و خودرو را در بورس عرضه کردند تا از این طریق خودرو را گران بفروشند.


وی با انتقاد از اینکه قیمت بسیاری از کالا‌ها در سال چندین بار گران می‌شود گفت: آشفته بازار قیمت‌ها نشان می‌دهد که دولت عامل گرانی و ناتوان در کنترل قیمت هاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: