کد خبر: ۳۹۰۷۲۵
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
0

همانطور که میدانید سالهای بی شماریست بشر به دنبال سود آوری هرچه بیشتر از طریق مشاغل مختلف است.

انسان بارها و بارها از خود پرسیده که در حال حاضر، قدم نهادن در مسیر کدام حوزه ی کاری، ما را چند قدمی به موفقیت نزدیک تر خواهد کرد؟ امروز تصمیم داریم این سوال را زیر ذره بین، و متمرکز در امر بخصوصی مطرح کنیم.

 موفقیت در تولید، موفقیت در کسب و کارهای خرد یا کلان در زمینه مواد شوینده.

پس این مقاله را تا پایان بخوانید و از داستان پر درآمد ترین مواد شوینده برای تولید در ایران لذت ببرید ؛ از فرمولاسیون مایع ظرفشویی گرفته تا صابون و…

در ادامه همراه باشید با :

  • محصولات شوینده و بهداشتی
  • تولید انواع شوینده ها
  • فروش محصولات
  • چه کالاهایی فروش بیشتری دارند؟
  • کیفیت محصول، و تاثیرات چشمگیر آن
  • آیا تولید مجموعه شوینده ها به صرفه است؟
  • سهم ما از بازار جهانی
  • چند نکته طلایی
  1. محصولات شوینده و بهداشتی

تقریبا می توان گفت از ابتدای زندگی بشر تا کنون، هرچه پیشتر می رویم اهمیت نظافت و بهداشت روز به روز افزایش می یابد. تنوع راه ها و ابزار حفظ پاکیزگی نیز، به همین شکل بیشتر و بیشتر می شود. بطور مثال می توان از دورانی یاد کرد که انسان برای نظافت خود، تنها به آب اکتفا می نمود. اما حال به وضوح می بینیم شوینده ها و پاک کننده ها به چه جاهایی که نفوذ نکرده اند. حال شاید به این فکر افتاده باشید که همچین مسئله ای، تا چه حد می تواند در بازار تجارت حائز اهمیت باشد. اگر مایلید از تولید این محصولات، یا شرایط کسب و کار مرتبط با آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه متن به دنبال آن باشید.

  1. تولید انواع شوینده ها

پر درآمد ترین مواد شوینده برای تولید در ایران

حتما تا کنون به این موضوع پی برده اید که از بین شغل های رایج در جامعه، چه بخشی از آنها سود دهی بیشتری به همراه دارند. درست است؛ افراد شاغل در هر حوزه ای به اندازه خود تلاش می کنند اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که در این بین، تولید کنندگان، عمده فروشان و تجار جزو پر درآمد ترین افراد جامعه هستند. اصلی ترین عامل برای موفقیت در این حوزه ها، انتخاب بازار درست و اقدام به موقع است. اگر فکر ایجاد یک کسب و کار، و یک تولیدی به ذهن کسی خطور کند، احتمالا یکی از اولین گزینه های پیش رو صنعت مواد شوینده هست. چرا که بستر پیشرفت در این حوزه ، به دلیل نو آوری های پی در پی، و افزایش روز به روز تقاضای مشتریان ، کاملا فراهم است.

  1. فروش محصولات

در بازار مواد شوینده، دست ها و دستگاه های بسیاری مشغول به کارند. آمار تولید شرکت ها مدام در حال افزایش است؛ اما در این بین، حتما سوالی فکرمان را مشغول می کند. اگر این همه تولید کننده در این حرفه فعالیت جدی دارند، و اگر این همه رقیب اقتصادی وجود دارد، پس چرا این جنگ تولید از تب و تاب نمی افتد؟ یا چرا به اصطلاح کارها نمی خوابد؟ جواب در یک جمله خلاصه می شود. ضمن اینکه مشتری هدف در این بازار در حال افزایش است، هیچ کس نمی تواند برای دوران تقاضای محصولات بهداشتی و شوینده، پایانی را متصور شود. البته با وجود چنین شرایطی باز هم همه چیز آنقدر که به نظر می آید آسان پیش نمی رود. رعایت برخی نکات و از قلم نیفتادن بعضی فاکتورها، برای بقاء، دوام و پیشرفت روز افزون خالقان پاکیزگی، مهم و حیاتی ست. پس در ادامه به این مسائل خواهیم پرداخت.

  1. چه کالاهایی فروش بیشتری دارند

نیاز نیست دائم به این بیندیشید که واقعا پر درآمد ترین مواد شوینده برای تولید در ایران کدام اند. چرا که در مسیر کار، به خودی خود با برخی مسائل روبرو خواهید شد و متوجه می شوید که عوامل متغیر و تعیین کننده بسیاری در این مسئله دست دارند. به طور کلی، تولید کنندگان مواد شوینده سود خود را از فروش بالا به دست می آورند؛ یعنی برای مثال اینطور نیست که شما اجناس عمده بازار را به مقدار کم تولید نموده و انتظار سود زیاد داشته باشید. البته که نوآوری در این زمینه، همواره با سودآوری همراه بوده اما در موارد کلی تر، وقتی که شما به موضوعاتی مثل بهره گیری از فرمولاسیون شامپو یا فرمولاسیون مایع ظرفشویی و امثالهم می اندیشید، باید هرچه زودتر به تولید انبوه برسید. حال پیشنهاد ما در بحث توصیه کالا ها چیست؟ پیشنهاد ما به علاقه مندان فعالیت در دنیای مواد شوینده این است که در ابتدا تمرکز اصلی خود را بر روی تولید و حفظ کیفیت دو یا سه محصول از اقلام اصلی بازار مانند شامپوها، صابون ها، انواع پاک کننده های سطوح و غیره بگذارید. فروش محصولات جزئی تر را به وقتی که ثبات خود را به دست آوردید موکول کنید. 

  1. کیفیت و تاثیر چشمگیر آن

همانطور که پیش تر گفتیم، سود عمده چنین کسب و کارهایی از فروش بالا حاصل می شود. حال سرچشمه این قدرت در تولید انبوه از کجا نشات می گیرد؟ قطعا بلافاصله چندین پاسخ به ذهنمان خطور می کند اما بدون شک مهم ترین علت و لازمه دستیابی به چنین قدرتی، کیفیت محصول است. شما زمانی که تصمیم دارید در بخش کیفیت، سرآمد این قشر بخصوص شوید، باید مشاوران و متخصصان مورد اعتماد خود را داشته باشید. بخش اولی که با آن سر و کار دارید خرید مواد اولیه است. مواد اولیه باید به طور دقیق بررسی شوند و فرمولاسیون هر محصول باید ثابت شده و مطمئن باشد. اگر فرمولاسیون مایع دستشویی شما، فرمولاسیون مایع ظرفشویی شما و فرمولاسیون… از کیفیت لازم برخوردار باشد، در مرحله تولید و بعد از آن نتیجه گیری، مشکل زیادی پیش روی شما قرار نخواهد داشت. پس از آن باید فوراً و به بهترین نحو ممکن در بازار تبلیغات، روی کیفیت خود مانور دهید و منتظر نتیجه باشید.

  1. آیا تولید خانواده شوینده ها به صرفه است؟

پر درآمد ترین مواد شوینده برای تولید در ایران

این سوالی است که شاید از ابتدا مهم ترین دغدغه علاقه مندان به کسب و کار مواد شوینده و بهداشتی بوده است. ما نیز سعی کردیم ابتدا مقدمات توضیح این مسئله را ذکر کنیم و حال به آن بپردازیم. همانطور که میدانید جدا از بحث درآمد های حاصل از فروش، هزینه ها نیز در مقدار سود نقشی اساسی دارند. در این کار هزینه های مستقیم، به نسبت هزینه های غیر مستقیم، نقش پررنگ تری دارند و این امر عملیات برآورد و محاسبه هزینه ها را مقداری آسان تر می سازد. عموماً سود قانونی و به اصطلاح نرمال مواد شوینده در ایران، به طور کلی چیزی مابین 20 تا 30 درصد است. شایان ذکر است که در سالهای اخیر، بازار ایران در زمینه عرضه و تقاضا رشد چشمگیری داشته است. بنابراین با توجه به شرایط مذکور، و با نگاه به مقدار فروش بالای این شرکت ها می توان به سادگی متوجه شد که در پس این تلاش ها، بهره ای منطقی نهفته که مشخصاً به صرفه است. 

  1. سهم ما از بازار جهانی

مواد شوینده جزو آن دسته از محصولاتی هستند که در تمام دنیا متقاضیان بی شماری دارند و شاید بعد از مواد غذایی، در لیست پر استفاده ترین کالاهای جهان قرار بگیرند. در جایگاه نخست مصرف کنندگان روزانه مواد شوینده، کشورهای آرژانتین، سنگاپور و اندونزی به چشم می خورند که تحقیقات خبر از آمار صد درصدی مصرف کنندگان به نسبت جمعیت، در این کشور ها را می دهد.  در کنار کشور هایی چون قطر و مصر، مطالعات بر روی ایران حاکی از وجود 95 درصد متقاضی روزانه شوینده ها در کشور است. پس با توجه به این نکات، خیلی دور از ذهن نیست که افراد زیادی به دلیل ریسک پایین تولید مواد شوینده، (به نسبت بسیاری از تولیدی ها) در این حوزه چه در بخش داخلی و چه در بخش جهانی رقابت کنند. متاسفانه ایران در بحث صادرات موارد شوینده، به اندازه فروش داخلی موفق نبوده و مقدار بسیار ناچیزی از فروش بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که ایران توامان با کشورهای ترکیه و هند، از بزرگ ترین تولید کنندگان شوینده ها در سطح منطقه است. در مجموع قدرت تولید داخلی مواد شوینده و بهداشتی ما، سالیانه چیزی قریب به 5 میلیون تن بوده. در بحث صادرات این مواد و اقلام مرتبط به آنها نیز، رقمی نزدیک به 200 تا 240 میلیون دلار نصیب صادر کنندگان ایرانی می شود. ( البته در سالی که گذشت این رقم به طور چشمگیری تا 420 میلیون دلار افزایش یافت )

  1. چند نکته طلایی
  • به منظور تسریع پیشرفت کارآفرینان نوپا در این حوزه لازم دانستیم تا چند نکته ساده اما کلیدی را یادآور شویم.

در بخش های قبل بارها به این اشاره شد که رقابت داخلی در مواد شوینده چقدر نزدیک و حرفه ای دنبال می شود. در چنین شرایطی اگر مایل به پیشرفت هرچه زودتر هستید بهتر است در مسیر پیش روی خود، سود کمتر و فروش بیشتر را سرلوحه  کار قرار دهید تا در مدت کوتاه تری، شاهد بهره وری بالا و کسب شهرت در این زمینه باشید.

  • در جهت آغاز کار، با شرکت هایی همکاری به عمل آورید که از اعتبار و مزایای قابل توجهی برخوردار باشند. بطور مثال دستگاه هایی همچون جت پرینتر، لیبل زن یا نوار انتقال ضد اسید را از جایی خریداری کنید که گارانتی حد اقل دو ساله داشته باشند، وسایل آنها از قیمتی رقابتی برخوردار بوده و چندین سال خدمات پس از فروش را برای شما تضمین نمایند. یا اینکه مواد اولیه خود را از جایی خریداری کنید که مورد تایید شرکت های حداقل در سطح متوسط باشد.
  • خرید فرمولاسیون درجه یک یکی از مهمترین گام ها در تولید مواد شوینده است پیشنهاد ما به شما برای خرید فرمولاسیون شرکت فرمولاسیون برتر میباشد
  • موضوع دیگری که حائز اهمیت است، مسئله ی نو آوری ست. جدا از رنگ، طرح و رایحه های بسیار مختلفی که در حال حاضر درون بازار یافت می شوند، تعدادی از تولید کنندگان به فکر "تمایز در نوع کاربری محصولات" خود هستند. وسایل و کالاهایی که علاوه بر زیبایی و جنس مرغوبی که دارند، از مکانیزم بخصوص یا ویژگی منحصر به فردی نیز برخوردار باشند. بطور مثال سودی که برای اولین بار از تولید شامپو کارواش نانو بدست آمد، باور نکردنی بود.

در پایان ضمن اینکه از شما بخاطر همراهی و توجهتان نهایت تشکر را داریم، آرزو می کنیم در هر نقطه از کشور و هر بخش از تولید که به منظور رفاه مردم و اشتغال زایی گامی برمی دارید، همواره موفق و پیروز باشید

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: