از شروع سال 2022، سرمایه‌گذاران ارزهای رمزنگاری‌شده در معرض خطر بودند. حرکت مثبت بازار در سال 2021 با روندهای نزولی در بهار 2022 ادامه یافت. بازار سهام به دلیل افزایش تورم، حمله روسیه به اوکراین و سایر چالش‌های اقتصاد کلان افت کرد. ارزهای رمزنگاری‌شده از این روند پیروی کردند و به سرعت سقوط کردند.

تقویم 2023 ممکن است به برخی از سوالات مهمی که در سال‌های گذشته بی‌پاسخ مانده بودند پاسخ دهد و مسیری را برای ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاران آن‌ها برای بلندمدت تعیین کند. باید ببینیم که پیش‌بینی کارشناسان درباره آینده ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال در سال 2023

نمی‌توان دقیقاً گفت که در سال 2023 و پس از آن چه اتفاقی برای بازار ارزهای دیجیتال خواهد افتاد. هنوز سوالات بی‌پاسخ زیادی وجود دارد؛ اما با توجه به چند موضوع کلی درباره ارزهای دیجیتال، می‌توانید تصمیمات سرمایه‌گذاری بهتری را با ادامه تکامل بازار اتخاذ کنید. قبل از تصمیم درباره ادامه سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال به چند نکته مهم درباره قیمت ارز دیجیتال توجه کنید:

  • مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف

  • پذیرش پرداخت‌ها با کریپتوکارنسی در بازار انبوه

  • وجوه قابل مبادله مبتنی بر بیت کوین و سایر ارزها در جدول ارز دیجیتال

  • کشورهایی که بیت کوین (سایر ارزهای دیجیتال) را به عنوان ارز قانونی استفاده می‌کنند.

با توسعه و حل این مسائل، آینده بلندمدت بخش ارزهای دیجیتال شکل خواهد گرفت. برخی از مراحل ابتدایی که با ایجاد بیت کوین در سال 2009 آغاز شد، احتمالاً برای سال‌های بیشتری ادامه خواهد داشت.

 


چرا ارز دیجیتال می‌تواند جایگزین پول شود؟

در یکی از بهترین سناریوها برای سال 2023 و پس از آن، رگولاتورها در سراسر جهان ممکن است در چارچوبی جهانی به خاطر مقررات ارزهای دیجیتال گرد هم آیند. البته این امر در عصر امروز بعید به نظر می‌رسد؛ زیرا دیدگاه‌های بین‌المللی در مورد رمزارزها متفاوت است؛ این دیدگاه‌ها از شعار «بیت کوین یک ارز رسمی است» در السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی تا «معاملات رمزنگاری غیرقانونی هستند» در چین متغیر است. اتحاد جهانی در مورد این موضوع در کوتاه مدت بعید به نظر می‌رسد.

در هر صورت مقررات کریپتو در سطح فدرال در حال حرکت هستند. دولت بایدن یک تیم بسیار واجد شرایط را برای هدایت فرآیند تنظیم ارزهای دیجیتال به رهبری جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده و گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گرد هم آورده است. یلن سال‌هاست که این موضوع را دنبال می‌کند، اگرچه گاهی اوقات دیدگاهی شکاکانه دارد.

با توجه به اینکه افراد بسیار با دانشی مقررات آینده را تنظیم می‌کنند، این امید وجود دارد که یک سیستم کارآمد برای سرمایه‌گذاران، مصرف‌کنندگان، مشاغل ارزهای دیجیتال و بانک‌های سنتی ایجاد شود. تنظیم‌کننده‌های آگاه مسائل مهم و معناداری مانند تفاوت‌های بین یک سیستم ذخیره‌سازی دارایی مانند بیت‌کوین و یک دفتر کل پیچیده با قراردادهای هوشمند مانند اتریوم را درک می‌کنند. کنگره در نیمه اول سال 2022 چند لایحه مقررات مربوط به کریپتو را معرفی کرد؛ اما چرخ‌های بوروکراسی به کندی حرکت می‌کنند و این موضوع نیاز به تفکر عمیق و تحلیل دقیق دارد.

همانطور که نهادهای دولتی یک چارچوب قانونی و سیستم مالیاتی را ایجاد می‌کنند، ارزهای دیجیتال هم می‌توانند به کیف پول دیجیتال مصرف‌کنندگان آمریکایی و کشورهای دیگر راه پیدا کنند؛ اما با وجود اینکه بیت کوین در سال 2021 در السالوادور و در سال 2022 در جمهوری آفریقای مرکزی به ارز قانونی تبدیل شد، ایالات متحده احتمالاً به این زودی‌ها آن را به طور قانونی جایگزین پول نخواهد کرد؛ اما احتمالا بسیاری از خرده‌فروشان پرداخت با ارزهای دیجیتالی شبیه به پول نقد مانند بیت کوین، لایت کوین یا دوج کوین را خواهند پذیرفت.

این فرآیندها طی چند سال آینده در بازار ارزهای دیجیتال نفوذ خواهند کرد. سرمایه‌گذاران نمی‌توانند بلاتکلیفی را تحمل کنند؛ بنابراین حتی شاید یک چارچوب نظارتی بسیار سخت بهتر از نظارت سرسام‌آور امروزی درباره رسمی‌شدن و قیمت ارز دیجیتال باشد.


چرا ممکن است ارز دیجیتال جایگزین پول نباشد؟

آینده روشن درباره قیمت ارز دیجیتال را می‌توان از چند طریق به تعویق انداخت؛ ممکن است سیاست‌گذاران در چند سال آینده به یک چارچوب قانونی معقول دست یابند. آن‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که ارزهایی مانند بیت کوین و لایت کوین فقط در خدمت فعالیت‌های غیرقانونی و بازیگران بد باشند و هیچ یک از این فعالیت‌ها در ایالات متحده قانونی نباشد.

خرده‌فروشان افزایش غیرقابل پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال را نادیده بگیرند و به‌جای آن بر تراکنش‌های سنتی نقدی یا کارت اعتباری پافشاری کنند. هجوم ناگهانی نقض‌های امنیتی، پلتفرم‌های فناوری از کار افتاده و سایر تهدیدات برای امنیت سیستم‌های پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین می‌تواند اعتماد عمومی به ارزهای دیجیتال را تضعیف کند.

با پیش‌آمدن یک یا چند مورد از این شرایط، انقلاب ارز دیجیتال می‌تواند چندین سال به تعویق بیفتد و قیمت ارز دیجیتال بالا برود. با فرض اینکه بالاخره این اتفاق بیفتد ممکن است افزایش قیمت ارز دیجیتال بسیار متفاوت از تغییراتی که تحت تأثیر بیت کوین در سال 2021 رخ داد صورت گیرد؛ می‌تواند حرکت رشد را کاهش دهد و محصول نهایی را در جهات مختلف هدایت کند.

شاید این خطرات فرضی به نظر برسند؛ اما بسیار واقعی هستند. در پایان باید بگوییم که جامعه ارزهای دیجیتال باید با رگولاتورها در سراسر جهان کنار بیاید. عدم انجام این کار می‌تواند موانع بزرگی را در مقابل پیشرفت ارزهای دیجیتال و افزایش قیمت ارز دیجیتال ایجاد کند. به همین دلیل است که می‌گوییم نباید به عنوان مثال، زمین خود را با بیت کوین، اتریوم یا به طور کلی کوین‌های موجود در لیست ارز دیجیتال عوض کنید.

جمع‌بندی

به گفته کارشناسان قیمت لحظه‌ ای ارز دیجیتال و آینده آن چندان قابل پیش‌بینی نیست؛ اما با دانستن نکاتی تا حدودی می‌توان جایگزین‌شدن آن به‌جای پول را در جهان پیش‌بینی کرد. این بازار تمایل دارد که به روش‌های مرموز و غیرقابل پیش‌بینی حرکت کند؛ یک سال سر به فلک کشیده و در سال بعد سقوط کند. سرمایه‌گذاران آگاه یک پرتفوی متنوع برای درازمدت می‌سازند که بتواند در برابر شکست‌های چشمگیر در هر بخش خاص مقاومت کند. در این مطلب به طرح مسائلی که ممکن است منجر به رسمی‌نشدن بیت کوین و در نتیجه افت قیمت ارز دیجیتال شود پرداختیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: