April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۸۹۲
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
رئیس جمهور پیشین آمریکا مدعی شد بایدن اسناد فوق سری را در اختیار دولت چین قرار داده است.

ترامپ: بایدن اسناد فوق سری را در اختیار چینی‌ها قرار داده است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در ادامه حملات خود به دولت بایدن، وی را متهم به ارائه اسناد محرمانه به چین کرد.  

به نقل از سی ان ان، ترامپ در شبکه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشل نوشت: اینکه بایدن اسناد فوق سری را در اختیار چینی‌ها قرار داده فراتر از حد تصور است. من هرگز چنین کاری نخواهم کرد. چنین شرایطی اصلا مناسب کشور نیست.

این اظهارات ترامپ پس از آن مطرح می‌شود که مقامات آمریکایی اسناد طبقه بندی شده‌ای مرتبط با اوکراین، ایران و انگلیس در دفتر خصوصی «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، کشف کردند.

بایدن در این رابطه اعلام کرد: من از محتوای اسناد محرمانه اطلاعی نداشتم. با این وجود، من در حال همکاری در این باره برای پایان یافتن تحقیقات هستم. این اسناد در یک جعبه پیدا شده است و من به این موضوع به صورت جدی توجه دارم.  

یک منبع آگاه اعلام کرده است که بخشی از این اسناد همچنین شامل مواد مربوط به ترتیبات تشییع جنازه «بو بایدن» پسر بایدن (که در سال ۲۰۱۵ درگذشت) بوده است.

این منبع گفته است که مسئولین ذی‌ربط، این اسناد طبقه بندی شده را به محل اصلی خود بازگرداند.

کاخ سفید اعلام کرد وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی محرمانه بودن اسنادی است که در یک مرکز وابسته به بایدن کشف شد و مربوط به دوره فعالیت او به عنوان معاون اول «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکاست.

شایان ذکر است چندماه پیش پلیس فدرال آمریکا به عمارت ترامپ در فلوریدا یورش برد و توانست اسناد بسیار محرمانه‌ای از آنجا جمع کند. گفته می‌شد در میان این اسناد، شواهدی از اسنادی مربوط به برنامه هسته‌ای یکی کشور خارجی هم به چشم می‌خورد.

تیم دونالد ترامپ حتی مدعی شده بودند که جعبه‌هایی که او در عمارت مار-آ-لاگوی فلوریدای خود نگهداری می‌کرد حاوی بریده اخبار روزنامه‌ها بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: