عضو کمیسیون عمران از توان بالای تولید مصالح ساختمانی در کشور خبرداد
کد خبر: ۳۹۱۲۰۲
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در دولت سیزدهم گفت: با وجود آنکه بیش از یک سال از عمر دولت سیزدهم گذشته، هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و دولت تاکنون بیش از یک میلیون مسکن از وعده داده شده عقب است.

نبود اراده دولتمردان، بزرگترین مشکل ساخت مسکن

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اینکه گفته می‌شود کارخانه‌های تولید محصولات ساختمانی امکان تولید و تامین مواد اولیه مورد نیاز این حجم از ساخت و ساز را ندارند گفت: به گفته منتقدان، یکی از جدی‌ترین چالش ها، تامین مصالح ساختمانی است، در صورتی که کارخانه‌های کشور هیچ مشکلی برای تامین مواد مورد نیاز ساخت و ساز ندارند.

وی با تاکید بر اینکه مصالح ساختمانی گستردگی بسیاری دارد گفت: مصالح ساختمانی از آهن آلات تا سیمان، آجر، کاشی، تجهیزات لوله کشی، سیم کشی و بسیاری موارد دیگر را شامل می‌شود که تمامی کارخانه‌ها توان ساخت محصولات مورد نیاز را دارند.

نماینده بهشهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه ذوب آهن اصفهان نیاز بخش قابل توجهی از آهن آلات ساختمانی کشور را تامین می‌کند گفت: نقش تمامی کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که در زمینه تامین و تولید تجهیزات و مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنند، بسیار برجسته است و نمی‌توان این ظرفیت‌ها را نادیده گرفت.

وی با تاکید بر اینکه کارخانه‌های تولیدی در برابر مردم و نظام احساس مسولیت می‌کنند گفت: در قانون اساسی بر تهیه مسکن برای آحاد جامعه تاکید شده و، چون تولیدکنندگان به قانون اساسی فکر می‌کنند و ساخت مسکن را جزو وظایف ملی خود می‌دانند، می‌توانند نقش بسیار خوبی در ساخت و ساز مسکن ایفا کنند.

شریعتی تاکید کرد: مصالح ساختمانی ارزان قیمت و تولید زیاد می‌تواند دولت را در پیشبرد هدف بزرگ ساخت ۴ میلیون مسکن در دوره چهارساله دولت سیزدهم و تأمین مسکن برای تمامی آحاد جامعه یاری دهد.

وی با ابراز تاسف از اینکه دولت هنوز نتوانسته در زمینه ساخت مسکن به وعده خود عمل کند گفت: باید دلایل ساخته نشدن یک میلیون مسکن در سال اول دولت سیزدهم با دقت بررسی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری اینکه وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد، یکی از مهمترین شعارهایش که باعث شد از مردم رای بگیرد، ساخت یک میلیون مسکن در سال و رفع مشکل مستاجران بود گفت: امروز می‌بینیم که دولت هنوز نتوانسته گام اساسی در زمینه ساخت مسکن بردارد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی منابع و مصالح ساختمانی به وفور وجود دارد، تنها دلیل ساخته نشدن مسکن، نبود اراده و اعتقاد به رفع مشکلات مردم در بین دولتمردان است گفت: نبود اراده در بین مسوولان، چالش جدی است که برای ساخت مسکن در کشور وجود دارد.

شریعتی با اشاره به ساخت مصالح ساختمانی به میزان کافی و نبود نیاز به واردات گفت: مصالح ساختمانی مناسب و با کیفیت و کارخانه‌های تولیدکننده توانمند در کشور وجود دارند، اما آن چیزی که به نظر می‌رسد به شدت با کمبود آن روبرو هستیم، اراده جمعی برای ساخت مسکن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: