تتر USDT، استیبل کوین برتر، از سوی دلار پشتیبانی می‌شود و قیمت آن همیشه برابر با 1 دلار است؛ از این رو آن را دلار دیجیتال می‌نامند. با توجه به این‌که پشتوانه تتر دلار است، ارزش و قیمت آن نیز با دلار افزایش و کاهش می‌یابد. سرمایه گذارانی که به دنبال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستند و از طرفی از نوسان قیمت می‌ترسند می‌توانند با خرید تتر ریسک سرمایه گذاری خود را پایین بیاورند.

از طرفی کسانی که به دنبال کسب سودهای بسیار از بازار ارزهای دیجیتال هستند باید در ارزهای دیجیتال دیگر سرمایه گذاری کنند که نوسان داشته باشند. اگر می‌خواهید نحوه خرید تتر (USDT) را بیاموزید، به جای درستی آمده اید. برخلاف بیت‌کوین یا اتریوم که انتظار می‌رود تغییرات روزانه قیمت در آن‌ها وجود داشته باشد، هدف تتر حفظ قیمت تقریباً ثابت است.

تتر اولین استیبل کوین و دلار دیجیتال برای ایرانی ها!

قبل از اقدام برای خرید تتر، باید بدانید ارز تتر چیست؟ تتر Tether با نماد USDT یک رمز ارز مبتنی بر بلاک چین است که توکن‌های موجود در بلاک چین آن با ارز‌های فیات مانند دلار، یورو و یِن ژاپن پشتیبانی می‌شود. یعنی به ازای تتر موجود در بازار ارزهای دیجیتال دلار فیزیکی در یک حساب بانکی نگهداری می‌شود. تتر با نماد USDT در صرافی های ارز دیجیتال قابل خرید و فروش است.در ادامه مراحل خرید و نگهداری استیبل کوین تتر را به تفصیل توضیح میدهیم.

تتر اولین استیبل کوین و دلار دیجیتال برای ایرانی ها

آموزش خرید تتر از صرافی پینگی

خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتال مانند: بیت کوین، BNB، دوج کوین و یا خرید تتر اینجا در صرافی پینگی در سریع‌ترین زمان ممکن و در چهار مرحله قابل انجام است.

ایجاد حساب کاربری : ابتدا در سایت ثبت نام کنید.

احراز هویت : انجام روند احراز هویت و ثبت اطلاعات کارت بانکی، طبق دستور پلیس امنیتی فتا در تمامی صرافی های ایرانی الزامی است. شما در پینگی میتوانید با استفاده از احراز خودکار و بدون ارسال مدارک و تنها با مالکیت خط تلفن همراه سریعا احراز شده خرید و فروش خود را انجام دهید.

واریز ریال به صرافی : پس از شارژ کیف پول خود به مبلغ مورد نیاز توسط درگاه بانکی، فقط یک مرحله تا خرید تتر سریع و ارزان فاصله دارید.

فروش و خرید تتر : پس از ورود به بازارهای معاملاتی (مارکت) یا بخش صرافی ارز تتر را انتخاب کرده با حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان می‌توانید Tether بخرید. حداقل مبلغ برای فروش هم 100 هزار تومان است.

در صرافی پینگی میتوانید در دو بخش به صورت بازار معامله کنید و یا اگر مبتدی هستید از بخش خرید و فروش سریع ( صرافی ) استفاده کنید.

از کجا می‌توان تتر خرید؟

می‌توانید تتر را در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کنید. برای مقال یکی از صرافی‌هایی که شما برای خرید تتر می‌توانید در آن ثبت نام کنید، پینگی است. پینگی، یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. همچنین شما به راحتی می‌توانید تتر را به بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارزها در صرافی تبدیل کنید. یکی دیگر از مواردی که شما می‌توانید از طریق آن تتر بخرید واریز ریال است. در ادامه به شما می‌گویم چرا بهتر است یک صرافی ایرانی را برای خرید تتر و ارز دیجیتال انتخاب کنید.

صرافی ارز دیجیتال پینگی

مزایا و معایب سرمایه گذاری در تتر، دلار دیجیتال !

تتر آمده تا به مردم کمک کند بدون نیاز با پشتوانه ارزهای فیات تراکنش کنند. به عنوان مثال، اگر شخصی می‌خواهد برای شخص دیگری دلار بفرستد، می‌تواند با ارسال تتر این کار را انجام دهد. تتر عملکردی مشابه بیشتر ارزهای دیجیتال دارد و امکان تراکنش‌های ناشناس و بدون نیاز به شخص ثالث را فراهم می‌کند.

تتر از سال 2014 وجود داشته است و یکی از ارزهای دیجیتال قدیمی در بازار است. نشان داده شده است که ارزش نسبتاً پایداری دارد و برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال معامله با تتر (Tether) را به عنوان یک گزینه ارائه می‌کنند.

مزایا

  • تتر (USDT) به عنوان ارز با قیمت ثابت و قابل اعتماد شناخته شده است و در بیشتر اوقات با قیمت حدود 1 دلار در هر واحد معامله می‌شود. ( قیمت تتر در ایران با توجه به ارزش دلار دائما متغیر است. )
  • جامعه ارزهای دیجیتال به تتر اعتماد دارد و باعث می‌شود که در بین با ثبات ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش قرار گیرد.
  • مدتی است که وجود داشته است و تاریخچه ای از قابلیت اطمینان و اعتماد به آن داده است. این می‌تواند تا حدودی به مردم اطمینان دهد که ارز دیجیتال قانونی است.
  • تتر (USDT) در بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال عرضه می‌شود؛ از این رو دسترسی و خرید و فروش آن آسان است.

معایب

  • تتر تلاش زیادی نکرده است تا عملکرد خود را شفاف کند. این موضوع برای بسیاری از افرادی که دارای تتر هستند نگران کننده است؛ زیرا باعث می‌شود از امنیت سرمایه‌گذاری خود مطمئن نباشند.
  • اتهاماتی وجود دارد مبنی بر اینکه تتر برای دستکاری قیمت بیت کوین استفاده شده است یا اینکه از آن برای پولشویی برای فعالیت‌های مجرمانه استفاده شده است.
  • تتر (USDT) قابل تقسیم نیست که عملکرد آن را محدود می‌کند.

۵ نکته مهم در انتخاب بهترین صرافی خرید تتر

همانطور که اشاره کردیم چند نکته را زمان خرید هر ارز دیجیتالی، مخصوصا ارزهای پر کاربرد نظیر تتر USDT باید بررسی کنید.

  • قیمت تتر
  • فی یا کارمزد معامله
  • شبکه هایی که امکان انتقال ارز روی آن وجود دارد ( فی شبکه برای انتقال ارز تتر در بستر شبکه ترون بسیار پایین و معادل ۱ تا ۱.۵ تتر است )
  • واریز و انتقال ارز به کیف پول چقدر طول خواهد کشید؟

خرید و فروش سریع تتر و ترون در صرافی پینگی

کارمزد خرید و فروش تتر چقدر است؟

هدف صرافی پینگی ایجاد بستری شفاف برای معاملات است. به همین منظور کارمزد فروش و خرید تتر به صورت شفاف و دقیق به اطلاع کاربران رسانده شده است. ثبت‌نام و استفاده از سامانه‌ی پینگی کاملاً رایگان می‌باشد و تنها طبق توضیحات مندرج در صفحه کارمزدها و هزینه خدمات، از برخی معاملات و اعمال مالی انجام شده در سامانه، هزینه‌ی کمی به عنوان کارمزد کسر می‌شود. این مبلغ بین ۰.۳% الی ۰.۰۱% متغییر بوده که بر اساس حجم معاملات طی ۳۰ روز گذشته محاسبه می شود.

مدت زمان انتقال تتر چقدر است ؟

تتر بر روی دو بلاکچین اصلی قابل اجرا و راه‌اندازی است. در عمل همه این دو نوع تتر عملکرد یکسانی دارند، اما شما برای انتقال و خرید و فروش باید بدانید از تتر روی کدام شبکه استفاده می‌کنید. راحت‌ترین روش برای برای اینکه بفهمید شما از کدام تتر استفاده می کنید، کافی است به آدرس کیف پول تتر مراجعه نمایید.

شبکه اتریوم : دومین بلاکچین اتریوم نام دارد که ERC20 USDT یا Eusdt نامیده می شود. ادرس والت این نوع تتر با “0x” آغاز می‌شود.

شبکه ترون : TRC20 USDT تترهای روی این بلاکچین‌ها هستند و آدرس کیف پول با “TX” آغاز می‌شود.

پر طرفدار ترین ارزهای دیجیتال در ایران 

طبق آمار منتشر شده در سال 1400 توسط صرافی های ایرانی مثل نوبیتکس، تتر لند و در پینگی طبق سابقه معاملات کاربران بیشتر ارزهایی که بیشترین حجم معاملات را در بین کاربران به خود اختصاص داده اند به شرح زیر است.

  1. دوج کوین
  2. اتریوم
  3. بیت کوین
  4. کاردانو
  5. شیبا
  6. بایننس کوین
  7. ترون

جالب است بدانید به ازای هر 432 درخواست برداشت تتر روی بستر TRC-20 ( ترون ) ثبت میشه 1 درخواست برداشت روی اتریوم ERC-20 ( اتریوم ) ثبت می شود. با توجه به محبوبیت بیش از حد ترون برای انتقال تتر این رمز ارز از جمله ارزهای دیجیتال با پتانسیل بالاست.

خرید ترون در صرافی پینگی

ترون چیست ؟

ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز برای سرگرمی و به اشتراک گذاری محتوا است که از فن‌آوری بلاک چین و همتا به همتا (P2P) استفاده می‌کند. یعنی این شبکه توسط هیچکس کنترل نمی‌شود و معاملات در آن بدون واسطه‌ انجام می‌شود. ترونیکس (Tronixis) توکن بومی بلاک چین ترون است. این رمزارز با نماد “TRX” شناخته می‌شود. شبکه ترون شروع به گسترش قرار داد‌های هوشمند و بخش‌های dapp با هدف ارائه محصولات و خدمات مشابه اتریوم کرد که از جمله می‌توان به توکن‌های خاص این شبکه اشاره کرد که به کمک آن، توسعه دهندگان می‌توانند برای ایجاد رمزارز‌های مبتنی بر پلتفرم ترون استفاده کنند.

ترونیکس اولین بار در سپتامبر سال 2017 زمانی که توانست به وسیله عرضه اولیه کوین (ICO)، بیش از 70 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع‌آوری کند، ارائه شود. در آن زمان TRX توکنی بود که روی پروتکل ERC20 اجرا می‌شد. کمتر از یکسال بعد از عرضه اولیه کوین ترون و با توسعه بلاک چین آن، این ارز دیجیتال شبکه اصلی خود را ساخت و توکن ترونیکس از بلاک چین اتریوم به بلاک‌چین انحصاری Tron منتقل شد. به همین دلیل ترون یک کوین محسوب می‌شود.

کاربردهای ترون چیست؟

همانطور که پیشتر گفته شد این رمز ارز به دلیل فی شبکه پایین و همینطور امکان راه اندازی توکن در بستر شبکه خود علاقه مندان زیادی را سمت خود جلب کرده است.

  1. پرداخت هزینه شبکه برای انتقال تتر و سایر ارزهای موجود در بستر ترون
  2. استیک ترون و کسب درآمد
  3. خرید و فروش NFT ها از طریق APENFT در سایت https://apenft.io

بهترین صرافی خرید ترون در ایران   

در صرافی پینگی بازار مطمئن رمز ارزها، علاوه بر خرید تتر و بیش از 200 ارز دیجیتال دیگر میتوانید با پرداخت ریال و تتر برای خرید ترون اقدام کنید. مزایای پینگی نسبت به صرافی ها احراز هویت فوری، کارمزد پایین و قیمت مناسب ارزها است. 

دلار دیجیتال خود را کجا ذخیره کنیم؟

چند نوع کیف پول دیجیتال وجود دارد که می‌توانید بعد از خرید تتر (Tether) از آن‌ها استفاده کنید:

کیف پول سخت افزاری: اگر قصد ذخیره آفلاین تتر و ارزهای دیجیتال خود را دارید، کیف پول سخت افزاری می‌تواند یکی از گزینه‌های مطمن برای شما باشد. کیف پول‌های سخت افزاری مانند لجر از استیبل کوین تتر پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول کاغذی:  این کیف پول‌های دیجیتال دارای دو جفت کلید، یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی و دو کد QR مختلف هستند که همگی روی کاغذ چاپ شده‌اند. این حالت ذخیره سازی اغلب به عنوان ذخیره آفلاین شناخته می‌شود.

کیف پول نرم افزاری: همچنین می‌توانید نرم‌افزاری را در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود دانلود کنید تا رمز ارز خود را ذخیره کنید. به عنوان مثال، اکسودوس یک کیف پول موبایلی است که می‌توانید USDT خود را در آن ذخیره کنید.

کیف پول صرافی ارز دیجیتال: برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال مانند پینگی دارای کیف پول اختصاصی هستند و شما می‌توانید رمزارزهای خریداری شده خود را در آن ذخیره کنید و نیازی به برداشت دارایی نیست.

چه چیزی می‌توانید با تتر خریداری کنید؟

اگر تتر داشته باشید، می توانید از آن برای خرید انواع ارزهای دیجیتال استفاده کنید. برای انجام این کار، فقط تتر بخرید و با ارز دیجیتالی که می‌خواهید خریداری کنید، مبادله کنید.

آیا تتر ارزش سرمایه گذاری دارد؟

تتر می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال باشد. زمانی که به دنبال راهی برای ورود و خروج از سایر معاملات ارزهای دیجیتال هستید، تتر یک انتخاب ایده آل برای نقدینگی است.

برخی از کارشناسان ارزهای دیجیتال مانند ناجا رابرتز، مدیر عامل و بنیانگذار  Crypto Blockchain Plug، به دلیل قدرت خزانه داری آن نسبت به تتر محتاط هستند.

سرمایه‌گذارانی که به دنبال جایگزین‌هایی برای تتر هستند، می‌توانند به سایر استیبل کوین‌های مبتنی بر پشتوانه مانند یو اس دی کوین  (USDC)و دای  (DAI) نگاه کنند.

هدف ارزهای دیجیتال حذف واسطه‌ها از طریق مبادلات همتا به همتای ارزهای دیجیتال است. از آنجایی که تراکنش‌های غیرمتمرکز روی بلاک چین از طریق یک سازمان فیلتر نمی‌شوند، به احتمال زیاد قربانی یک حمله سایبری نمی‌شوند. عدم نیاز به شخص ثالث همچنین به معنای کارمزد کمتر برای هر تراکنش است. اما در غیاب قوانین و مقررات، در صورت خراب شدن تراکنش، کاربران از امنیت کمتری برخوردار هستند.

بهترین زمان برای خرید تتر

برای پیش‌بینی بهترین زمان خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتالی، انجام سه تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و روانشناسی بازار پیشنهاد می‌شود. با توجه به نوسان قیمت دلار در ایران، طبق توضیحات ارائه شده برای خرید تتر می توانید در صرافی پینگی نسبت به معامله این ارز دیجیتال و بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال دیگر بپردازید. از آنجایی که قیمت تتر تقریبا +۱۰۰۰ تومان بالاتر از ارزش دلار هست و یا گاها به دلیل افزایش تقاضا و در دسترس نبودن تتر کافی قیمت تتر بالاتر از قیمت دلار کاغذی میرود. بنابراین اکثر تریدرهای فعال بازار بر این عقیده هستند که خرید و فروش تتر سود بیشتری نسبت به خرید و فروش دلار کاغذی دارد.

صرافی پینگی به عنوان بازار مطمئن رمز ارزها در ایران امکان خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتال در بستر صرافی آنلاین با کارمزد مناسب را فراهم کرده است. کاربران می‌توانند در کنار استفاده از سایت رسمی پینگی جهت خرید و فروش در حجم های بالا با مراجعه حضوری به دفتر مرکزی این صرافی در اصفهان معاملات خود را به صورت حضوری هم انجام دهند.
برای خرید تتر، خرید ترون و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید از صرافی پینگی استفاده کنید و با سرعت بالا معاملات و نقل و انتقالات خود را انجام دهید. علاوه بر آن می توانید با شناسه واریز بدون محدودیت درگاه بانکی ریال واریز کرده و آن را به ارز دیجیتال تبدیل کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: