April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه ایاس چطور می‌تواند همانند یک سیستم عامل عمل کند؟

ایاس یک پروژه بلاک چین قرارداد هوشمند است که به عنوان یکی از قاتلان اتریوم نیز شناخته می‌شود. ایاس که به عنوان یک ICO در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرد، به سرعت به یکی از برترین ارزهای دیجیتال تبدیل شد. این پروژه به خوبی مورد استقبال قرار گرفت و افراد بسیاری اقدام به خرید ایاس کردند؛ زیرا بسیاری از ویژگی‌های اتریوم را دارد و سرعت پردازش نظری آن ۱ میلیون تراکنش در ثانیه است. در این مقاله به معرفی ارز ایاس و نحوه کار کردن بلاک چین آن می‌پردازیم. اگر به این ارز دیجیتال علاقه دارید، پیش از خرید ایاس با ما همراه باشید.

ایاس چیست؟

ایاس یک شبکه کاملاً غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین است که توسعه، میزبانی و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز در مقیاس تجاری را امکان‌پذیر می‌سازد. ایاس امکان ایجاد Dappها را به روشی تقریباً مشابه با نحوه ایجاد برنامه‌های کاربردی وب سنتی پشتیبانی می‌کند. این شبکه توانایی ارائه دسترسی ایمن و احراز هویت، میزبانی داده، مدیریت استفاده، مجوز و ارتباط بین برنامه‌های غیرمتمرکز و اینترنت را دارد. برخی حتی نحوه عملکرد ایاس را با فروشگاه Google یا App Store مقایسه می‌کنند. توکن‌های ارز دیجیتال EOS به عنوان یک سیستم پرداخت در شبکه استفاده می‌شوند. ایاس که در حال حاضر متعلق به شرکت block.one است، توسط Dan Larimer راه‌اندازی شد که همچنین بنیانگذار و خالق پلتفرم‌های مستقر از جمله Bitshares و Steem است.

ایاس چگونه کار می‌کند؟

همانطور که اشاره کردیم، ایاس از عملکرد اصلی پشتیبانی می‌کند که به مشاغل و افراد اجازه می‌دهد برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین را به روشی مشابه برنامه‌های مبتنی بر وب ایجاد کنند. ایاس دسترسی ایمن و احراز هویت، مجوزها، میزبانی داده، مدیریت استفاده و ارتباط بین برنامه‌های غیرمتمرکز و اینترنت را فراهم می‌کند. ایاس توسط یک فروشگاه ابزار وب پشتیبانی می‌شود که هدف آن توسعه برنامه به روشی آسان‌تر است. ایاس به گونه‌ای طراحی شده است که عملکرد یک کامپیوتر واقعی را دارد، حتی خود نرم افزار نیز از مفاهیم محاسباتی استفاده می‌کند. به عنوان مثال، سه نوع منبع وجود دارد که بلاک چین ایاس را تامین می‌کند:

  • پهنای باند: مسئول انتقال اطلاعات در سراسر شبکه است.
  • محاسبات (CPU): قدرت پردازش واقعی مورد نیاز برای اجرای dApp.
  • ذخیره‌سازی حالت (RAM): داده‌هایی را روی بلاک چین ذخیره می‌کند که می‌توان فوراً به آنها ارجاع داد.

ارز ایاس چیست؟

ارز ایاس، ارز دیجیتال شبکه ایاس است. یک برنامه نویس برای استفاده از منابع شبکه و ساخت و اجرای DApp به جای خرج کردن آنها، فقط باید کوین‌های EOS را نگه دارد. دارندگان توکن که هیچ برنامه‌ای را اجرا نمی‌کنند، می‌توانند پهنای باند خود را به سایر شرکت‌کنندگانی که به آن نیاز دارند اختصاص داده یا اجاره کنند.

شبکه ایاس چطور می‌تواند همانند یک سیستم عامل عمل کند؟

همچنین آن‌ها می‌توانند توکن‌های خود را قفل کنند تا در فرآیندهای مختلف شرکت کنند. کاربرانی که ایاس را به اشتراک می‌گذارند، توانایی رای دادن و تصمیم گیری برای تغییر قوانین نرم افزار یا شرکت در فرآیند اعتبارسنجی بلاک چین را دارند. ارز ایاس همچنین می‌تواند برای تراکنش در پلتفرم EOS مورد استفاده قرار گیرند و شبکه تا ۱ میلیون تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می‌کند.

چه چیزی EOS را منحصر به فرد می کند؟

ایاس یک پروژه رمزنگاری منحصر به فرد است؛ زیرا چندین ویژگی مهم را در بر می‌گیرد:

مقیاس پذیری

یکی از بزرگترین مشکلات ارزهای رمزنگاری شده تعادل عدم تمرکز و مقیاس پذیری است. اکوسیستم ایاس به دلیل مکانیزم اجماع (DPoS) توانایی پردازش حدود ۱ میلیون تراکنش در ثانیه را دارد. پروژه ایاس با استفاده از پردازش موازی به چنین توان عملیاتی بالایی دست می‌یابد.

انعطاف پذیری

برخلاف اتریوم که به طور بالقوه می‌تواند قربانی حملات DAO شود، EOS راه حلی برای این مشکل ایجاد کرده است. پلتفرم می‌تواند گره‌ای که چنین تراکنشی را پردازش می‌کند، متوقف کند و تنها پس از رفع این مشکل به پردازش تراکنش‌های جدید بازگردد.

تمرکززدایی

در حالی که اتریوم اغلب به عنوان ابررایانه غیرمتمرکز شناخته می‌شود، پلتفرم ایاس را می‌توان یک سیستم عامل غیرمتمرکز در نظر گرفت.

نحوه استفاده از ایاس

یکی از موارد استفاده اولیه از ایاس، مشارکت در مکانیسم DPoS آن و مشارکت در حاکمیت شبکه است. با این حال، بسته به بازار، ارز ایاس می‌تواند هم به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری و هم به عنوان وسیله پرداخت مورد استفاده قرار گیرد. قیمت ایاس نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال نوسان دارد. معامله‌گران بسیاری با استفاده از نوسانات قیمت ایاس، سود کسب می‌کنند. با این اوصاف، EOS به اندازه برخی ارزهای دیجیتال دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و این پلتفرم در بخش dApp استفاده بسیار کمی داشته است.

از چه کیف پولی برای نگهداری ایاس استفاده کنیم؟

نوع کیف پولی که انتخاب می‌کنید، به این بستگی دارد که می‌خواهید از آن برای چه استفاده کنید و چقدر باید ذخیره کنید. کیف پول سخت افزاری یا کیف پول سرد امن‌ترین گزینه را با ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری آفلاین فراهم می‌کند. هر دو کیف پول Ledger و Trezor فضای ذخیره‌سازی ایاس را ارائه می‌دهند. کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توانند کمی گران‌تر باشند. به این ترتیب، آنها برای ذخیره مقادیر بیشتری از EOS برای کاربران با تجربه‌تر مناسب‌تر باشند. کیف پول‌های نرم افزاری گزینه دیگری را ارائه می‌دهند و استفاده از آنها رایگان و آسان است. آنها برای دانلود به عنوان برنامه‌های گوشی هوشمند یا دسکتاپ در دسترس هستند. امکان خرید ایاس و نگهداری آن در صرافی‌های مختلفی مانند والکس وجود دارد.

جمع‌بندی

به نظر می‌رسد پتانسیل‌هایی برای ایاس به عنوان یک شبکه مبتنی بر بلاک چین وجود دارد، اما هنوز در مرحله نوپایی قرار دارد. برخی نسبت به ادعاهای جسورانه سرعت تراکنش ۱۰۰۰۰۰ در ثانیه شک دارند و این الزام که کاربران باید کوین‌های ایاس را برای تکمیل تراکنش داشته باشند و این ویژگی ممکن است جذابیت EOS را کاهش دهد. مانند تمام بلاک چین‌های ارزهای دیجیتال، این فضا همچنان سرمایه‌گذاران زیادی را در چند سال آینده مجذوب و مسحور خود خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: