کد خبر: ۳۹۲۳۶۹
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
0

دانستن در مورد انواع کپسول آتش نشانی به شما کمک خواهد کرد تا بر اساس نیازتان یک کپسول تهیه کنید و کاملا بدانید هر کپسول به درد چه کاری می‌خورد و چطور از آن استفاده کنید.تعدای از کپسول های آنش نشانی مهم:

1. کپسول آب و فوم

کپسول های آب و فوم با از بین بردن عناصر مثلث آتش، آتش را خاموش می کنند. فوم همچنین عنصر اکسیژن را از سایر عناصر جدا می کند. کپسول های آب فقط برای آتش سوزی کلاس A هستند - آنها نباید در آتش سوزی های کلاس B یا C استفاده شوند. خروجی می تواند مایع قابل اشتعال را در آتش کلاس B پخش کند یا می تواند خطر آتش سوزی را در آتش سوزی کلاس C دو برابر کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع. مدل کپسولی می توانید به مقاله با عنوان کپسول آتش نشانی آب و فوم مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: جعبه آتش نشانی

خاموش کننده های آب و فوم برای استفاده در آتش های کلاس A و B مناسب هستند. خاموش کننده های آب و فوم مخصوصاً برای استفاده در آتش های چوب، کاغذ و پارچه با تبخیر آب موجود در فوم، شعله را خنک می کنند. این کپسول در مدیریت گازهای قابل اشتعال ماهر است زیرا فوم مانعی بین شعله و سوخت ایجاد می کند.

یک ویژگی خوب خاموش کننده آب و فوم غیر سمی بودن آن است و به اکثر مواد آسیب نمی رساند. دارای نازل اسپری است که در صورت استفاده سطح وسیعی را می پوشاند و در چند ثانیه شعله را خاموش می کند.

2. کپسول دی اکسید کربن

این مدل کپسولی با حذف عنصر اکسیژن مثلث آتش، آتش را خاموش می کند. آنها همچنین با انتشار سرمای بسیار گرما را از بین می برند. در آتش سوزی های کلاس B و C می توان از دی اکسید کربن استفاده کرد.این مدل ها عموماً در آتش سوزی های کلاس A بی تاثیر هستند.

3. کپسول مواد شیمیایی خشک

این مدل کپسولی با توقف واکنش شیمیایی مثلث آتش، آتش را خاموش می کند. امروزه پرکاربردترین نوع کپسول آتش نشانی، ماده شیمیایی خشک چند منظوره است که در آتش سوزی های کلاس A، B و C موثر است، همچنین این عامل با ایجاد مانعی بین عنصر اکسیژن و عنصر سوخت در آتش های کلاس A عمل می کند. مواد شیمیایی خشک معمولی فقط برای آتش سوزی های کلاس B و C هستند استفاده از کپسول صحیح با توجه به نوع سوخت مهم است! باید توجه داشته باشید که استفاده از کپسول اشتباه می تواند منجر به احتراق مجدد آتشی شود که با موفقیت خاموش شده است.

4. کپسول های شیمیایی مرطوب

Wet Chemical عامل جدیدی است که با از بین بردن گرمای مثلث آتش، آتش را خاموش می کند. این کپسول با ایجاد مانعی بین اکسیژن و عناصر سوخت از احتراق مجدد جلوگیری می کند.کپسول های شیمیایی مرطوب کلاس K برای آتش‌های ناشی از سرخ کردنی با چربی عمیق با کارایی بالا و مدرن در عملیات پخت و پز تجاری ساخته شده‌اند. برخی نیز می توانند در آشپزخانه های تجاری و در آتش سوزی های کلاس A استفاده شوند.

5. کپسول با ماده تمیز کننده

کپسول های هالوژن یا پاک کننده حاوی مواد هالون و همچنین مواد هالوکربنی جدیدتر هستند. مزیت این طرح کپسول این است که ازن کمتری از بین می رود و با توقف واکنش شیمیایی یا حذف گرما از مثلث آتش، آتش خاموش می شود. این خاموش کننده های عامل خالص در آتش سوزی های کلاس A، B و C موثر هستند. کپسول های دستی کوچک به اندازه کافی بزرگ نیستند که به عنوان 1A طبقه بندی شوند و فقط برای کلاس B و C طبقه بندی می شوند.

6. پودر کپسول خشک

کپسول های پودر خشک شبیه کپسول های شیمیایی خشک هستند. تفاوت آنها در این است که در این مدل با جداسازی سوخت از عنصر اکسیژن و یا با حذف المنت حرارتی مثلث آتش، آتش را خاموش می کنند. با این حال، کپسول های پودر خشک فقط برای آتش سوزی های کلاس D یا فلزات قابل احتراق هستند. آنها در همه دسته های آتش سوزی دیگر بی اثر هستند.

خاموش کننده های پودر شیمیایی خشک (DCP) یکی از رایج ترین خاموش کننده ها هستند. دلیل این امر توانایی آنها در مقابله با انواع آتش سوزی، کارایی آنها در اطفای حریق و همچنین هزینه کم کپسول های آتش نشانی DCP است. خاموش کننده های DCP به راحتی با نوار سفید اطراف سیلندر خاموش کننده در بالا شناسایی می شوند. این کپسول ها در صورت نصب در ساختمان باید دارای برچسب باشند.

7. کپسول بخار آب

کپسول بخار آب یک پیشرفت اخیر است که با حذف عنصر حرارتی مثلث آتش، آتش را خاموش می کند. این مدل کپسول جایگزین کپسول های دارای مواد شوینده است که آلودگی آنها خطرناک است. ظروف بخار آب در درجه اول برای آتش سوزی کلاس A هستند، اگرچه استفاده از آنها در آتش سوزی کلاس C نیز بی خطر است.

8. کپسول آتش نشانی FE-36

این کپسول آتش نشانی خود را به عنوان عامل تمیز کننده استاندارد در کپسول های آتش نشانی قابل حمل ثابت کرده است. FE-36 سموم بسیار کمی تولید می کند و پتانسیل تخریب لایه ازن را ندارد.

در یک کپسول آتش نشانی قابل حمل، FE-36 به صورت جریانی از گاز و قطرات مایع آزاد می شود که به قلب آتش نفوذ کرده و با جذب گرما و واکنش شیمیایی، فرآیند سوختن را متوقف می کند. خاموش کننده های FE-36 BS EN3 تست شده اند و دارای امتیازهای 5A 55B C و 8A 70B C هستند. FE-36 همچنین در سیستم های کاربردی محلی استفاده می شود.

9. کپسول آتش نشانی Bioversal

کپسول آتش نشانی Bioversal با قابلیت بستن هیدروکربن ها، آتش را به گونه ای خاموش می کند که در حین کار و پس از کار هیچ منطقه خاموشی امکان احتراق مجدد را نداشته باشد. Bioversal به عنوان یک کنسانتره و رقیق شده با آب فرموله شده است، بنابراین دارای طیف وسیعی از عملکرد است.

Bioversal سازگار با محیط زیست، غیرمخرب برای انسان است و زیستگاه گیاهان، حیوانات و میکروارگانیسم های زنده را در طبیعت حفظ می کند و از هرگونه خوردگی و آسیب به تاسیسات و تجهیزات جلوگیری می کند.

 https://www.kapsool125.com/categories/16-fire-extinguisher

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: