April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۶۶۸
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
0

مشاوره در مورد شغل ابزار فروشی

به دنبال رشد ساخت و ساز مسکن و افزایش تقاضا برای ابزار و یراق در سال‌های اخیر، شغل ابزار فروشی به یکی از سودآورترین مشاغل کشور تبدیل شده و رقابت در این زمینه شغلی افزایش یافته است. همین موضوع باعث شده است افرادی که قصد راه اندازی ابزار فروشی را دارند با دقت بیشتری در این راه قدم بگذارند و به طور صحیح مسیر خود را از قبل مشخص کنند. در ادامه این مقاله اقدامات لازم برای راه ‌اندازی مغازه ابزار و یراق را با شما عزیزان به اشتراک می‌گذاریم؛ لطفا با ما همراه باشید.

تخصیص سرمایه کافی برای راه اندازی ابزار فروشی

یکی از مهم‌ترین مسائل در مسیر راه اندازی هر فروشگاهی تخصیص سرمایه است. در مورد این شغل هم مانند سایر کسب و کارها ابتدا باید این مسئله را مشخص کنید که هزینه راه اندازی ابزار فروشی چقدر است. البته به دلیل نوسانات شدید قیمت‌ها به طور دقیق نمی‌توان درباره میزان سرمایه لازم برای ابزار فروشی اظهار نظر کرد؛ اما در حال حاضر که مشغول تهیه این مقاله هستیم می‌توان گفت به صورت حدودی حداقل 400 تا 600 میلیون تومان سرمایه برای این کار لازم است. با تغییر قیمت‌ها مسلما این عددها نیز تغییر خواهند کرد. نکته اصلی اینجاست که شما قبل از شروع هر کاری در پروسه راه اندازی ابزار فروشی باید سرمایه کافی را برای این کار تعیین کنید و آن را کنار بگذارید.

 

انتخاب محل مناسب برای ابزار فروشی

پس از اینکه سرمایه لازم را تعیین و فراهم کردید، به این فکر باشید که در چه محلی می‌خواهید مغازه ابزار فروشی خود را راه بیندازید.

  • مکان‌های شلوغ و پرتردد: هرچقدر این محل به مرکز شهر نزدیک‌تر باشد و در مکان‌های شلوغ‌تر قرار داشته باشد، سود شما بیشتر خواهد بود.
  • نزدیکی به بازار هدف: محل ابزار فروشی را به گونه‌ای انتخاب کنید که علاوه بر شلوغ‌بودن به مشتریان هدف شما نزدیک باشد؛ به عنوان مثال فروش ابزارهای ساختمانی در نزدیکی محله خوش آب و هوایی که در آن ویلاهای نوساز در حال رشد هستند احتمالا سود خوبی برای شما داشته باشد.

انتخاب صحیح تأمین‌کننده ابزار

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که درباره فروشندگان عمده ابزار به خوبی تحقیق کنید. تأمین‌کنندگانی را انتخاب کنید که علاوه بر ارائه اجناس باکیفیت و قیمت مناسب، مشتری‌مدار باشند. برقراری روابط خوب با فروشندگان در درازمدت تأثیر بسیار خوبی بر اعتبار و شغل شما خواهد داشت و از طرفی باعث می‌شود شما از سفارش‌های اضطراری، تخفیف‌های تبلیغاتی و ... بهره‌مند شوید. اعتماد دو طرفه بین شما و فروشندگان عمده بسیار مهم است. پس در انتخاب تأمین‌کنندگان خود دقت لازم را داشته باشید.

 

نوشتن طرح کسب و کار مناسب راه اندازی ابزار فروشی

سعی کنید در راه اندازی مغازه ابزار یراق، آینده‌نگر باشید و طرح تجاری عمیقی را برای موفقیت خود ترسیم کنید. دقیقا مشخص کنید که برای مشتریان خود چه برتری خاصی نسبت به رقبای خود دارید و قرار است چه چیزهای مثبتی را به مشتریان خود ارائه دهید. بهتر است برای نوشتن طرح کسب و کار از یک مشاور کسب و کار کمک بگیرید؛ زیرا این کار چندان کار ساده‌ای نیست.

 

شناسایی بازار هدف و بازاریابی

اینکه شما به چه افرادی می‌خواهید ابزار بفروشید و چه ابزارهایی را بیشتر بخرید یک مقوله مهم است. از سوی دیگر برای بازاریابی مناسب باید بتوانید مشتریان خود را به خوبی شناسایی کنید. به عنوان مثال مشخص است که در راه اندازی مغازه یراق آلات کابینت مشتریان هدف شما کابینت‌سازان هستند؛ بنابراین هم ابزار مربوط به آن‌ها را تهیه می‌کنید و هم تبلیغات خود را در بین جامعه کابینت‌سازان ارائه می‌کنید.

انتخاب و تعیین پاداش مناسب برای مشتری

یکی از راه‌های مهم برای توسعه بازاریابی شما داشتن یک برنامه عالی برای وفاداری مشتری است. شما می‌توانید از این کار برای جذب مشتریان واقعی به فروشگاهتان و همچنین تشویق به خرید مجدد کسانی که قبلاً از شما خرید کرده‌اند استفاده کنید. داشتن برنامه‌های پاداش، مشتریان را به خرج بیشتر و خرید مکرر تشویق می‌کنند. دریافت جوایز و پاداش هیجان‌انگیز است و از این طریق مشتریان انگیزه این را خواهند داشت تا به سرعت به آن‌ها برسند. این کار را می‌توان با استفاده از یک برنامه وفاداری مبتنی بر امتیاز ساده یا یک برنامه عضویت قدرتمندتر انجام داد.

کسب مجوز

آخرین مرحله در راه ‌اندازی فروشگاه کسب جواز و اقدامات مربوط به آن است. اگر می‌گوییم آخرین مرحله، به این دلیل است که شما برای دریافت مجوز ابزار فروشی یا هر فروشگاه دیگری باید ملزومات آن را فراهم کنید؛ مثلا محل و متراژ مغازه، سرمایه‌ای که هزینه کرده‌اید، اجناس مورد نظر و ... .

 

مشکلات ابزار فروشی

راه اندازی ابزار فروشی هم مانند بسیاری از مشاغل دیگر با یک سری مشکلات و ابهاماتی همراه است. هیچ کس نمی‌داند قدم‌گذاشتن در مسیری که پیش رو دارد تا چه حد او را به موفقیت می‌رساند. درست است که با درنظرگرفتن تمامی جنبه‌ها و اتفاقات احتمالی و ترسیم یک طرح کسب و کار دقیق تا حدودی می‌توان چشم‌انداز روشنی را برای راه اندازی ابزار فروشی ترسیم کرد؛ اما با این حال آینده غیرقابل پیش‌بینی است. یکی از مسائلی که در راه اندازی ابزار فروشی وجود دارد این است که مدتی طول می‌کشد تا فروشگاه شما به اصطلاح جا بیفتد و کسب درآمد از ابزار فروشی کمی به زمان نیاز دارد. اگر وارد این کار شدید و تمامی مراحل را به درستی طی کردید، بهتر است صبور باشید و اگر به درآمد مورد نظر نرسیدید، برای تغییر شغل خود عجله نکنید.

یکی دیگر از مشکلات این شغل وجود رقابت بالا در آن است و به همین دلیل باید در بازاریابی مشتریان و روش‌های جذب مشتری مثل تعیین جوایز و ... تلاش و دقت لازم را داشته باشید.

 

جمع‌بندی

برای راه اندازی ابزار فروشی مانند همه فروشگاه‌ها اقداماتی لازم است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها تعیین و تخصیص سرمایه کافی برای این کار است. پس از تخصیص سرمایه لازم باید محل مغازه و فروشندگان عمده مناسب را بیابید. ملاک انتخاب تأمین‌کننده ابزار باید علاوه بر ارائه اجناس با کیفیت با قیمت مناسب، امکان ایجاد روابط قوی با آن‌هاست. در مرحله بعد باید مشتریان هدف برای تعیین ابزارهای فروشگاه و بازاریابی اصولی به خوبی شناسایی شوند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: