شما ترجیح می‌دهید که در آزمون آیلتس کامپیوتری شرکت کنید یا کاغذی؟ در سال ۲۰۱۷، برای اولین بار آزمون آیلتس کامپیوتری در استرالیا معرفی شد و اکنون در نقاط مختلف جهان در دسترس است. آشنایی با تفاوت‌های اصلی آیلتس مبتنی بر کامپیوتر و کاغذی برای افرادی که قصد شرکت در این آزمون‌ها را دارند، بسیار مهم است.

افرادی که در آزمون آیلتس کاغذی شرکت کرده‌اند، می‌دانند که بخش‌های شنیداری، نوشتن و خواندن کاملا کاغذی است و مکالمه نیز به صورت حضوری با ممتحنین آموزش‌دیده برگزار می‌شود. مکالمه آزمون آیلتس کامپیوتری همانند مکالمه آزمون آیلتس کاغذی است ولی پاسخ سایر بخش‌های این آزمون را به جای نوشتن در کاغذ، در کامپیوتر تایپ می‌کنند.

البته سوالات این دو آزمون با هم تفاوتی ندارد و در هر دو آزمون نیز شیوه تصحیح و نمره‌دهی یکسان است. شاید شما در آزمون تعیین سطح آیلتس شرکت کرده باشید و اگر در مسیر آموزش آیلتس گام برداشته‌اید، احتمالا یکی از سوالاتی که برایتان مطرح می‌شود، تفاوت این دو آزمون است. اگر درباره تفاوت‌های این دو آزمون کنجکاوید و نمی‌دانید که کدام آزمون برای شما مناسب‌تر است، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

نگاهی کلی به آیلتس کاغذی و کامپیوتری

در آزمون آیلتس کاغذی، بخش‌های Reading،Listening  وWriting  باید روی خود برگه امتحانی پاسخ داده شوند. آزمون اسپیکینگ در این نوع آزمون آیلتس با یک ممتحن آموزش‌دیده از طریق مصاحبه حضوری انجام می‌شود.

آیلتس مبتنی بر کامپیوتر در بخش‌های ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ در رایانه انجام می‌شود. بخش اسپیکینگ این آزمون نیز به روش حضوری با ممتحنین آیلتس برگزار می‌شود. سه بخش خواندن، نوشتن و شنیدن در هر دو فرمت کاغذی و کامپیوتری در یک روز تکمیل می‌شود. بخش مکالمه ممکن است که تا یک هفته بعد یا قبل از سایر بخش‌های آزمون تکمیل شود.

در بررسی فرمت‌های آیلتس مبتنی بر کامپیوتر و کاغذی، چندین جنبه مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم.  

در آیلتس کاغذی، همراه با سوالات،  پاسخنامه و مداد برای نوشتن پاسخ‌ها داده می‌شود. داوطلبان باید در مدت زمان تعیین شده پاسخ‌های خود را در این برگه بنویسند. در آزمون‌های کامپیوتری آیلتس، داوطلبان باید پاسخ‌ها را در کادر مربوطه خود روی صفحه مانیتور، تایپ کنند. یک مداد یا خودکار و تعدادی کاغذ نیز برای یادداشت‌برداری در این نوع آزمون آیلتس ارائه می‌شود. آزمون کامپیوتر برای افرادی که به تایپ کردن مسلطند، طراحی شده است.

مانند آزمون آیلتس کاغذی، نسخه مبتنی بر کامپیوتر با لیسنینگ شروع می‌شود و پس از آن تست‌های ریدینگ و رایتینگ انجام می‌شود. آزمون اسپیکینگ نیز قبل یا بعد از آزمون رایانه‌ای برگزار می‌شود.

در قالب کاغذی آیلتس، داوطلب هنگام شنیدن صدای ضبط شده، پاسخ‌ها را در دفترچه سوالات می‌نویسد. آنها 10 دقیقه در پایان بخش شنیداری برای انتقال پاسخ‌ها به پاسخنامه رسمی فرصت دارند. در آزمون آیلتس کامپیوتری، داوطلب پاسخ‌ها را در کادرهای مناسب بر روی صفحه نمایش در قالب کامپیوتری تایپ خواهد کرد.

امتحانات آیلتس کاغذی بیشتر در اتاق‌های بزرگتر، مانند موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها، موسسات مرکزی و هتل‌ها برگزار می‌شود. آزمون‌های آیلتس مبتنی بر کامپیوتر معمولا در اتاق‌های سفارشی و کوچک‌تر انجام می‌شود.

به همه افرادی که در آزمون آیلتس کامپیوتری شرکت می‌کنند‍، یک سیستم کامپیوتری، یک واحد نمایشگر با کیفیت بالا، هدفون برای شرکت در بخش شنیداری و یک اتاق برای انجام آزمون داده می‌شود. بیشتر مراکز، هدفون‌هایی با قابلیت حذف نویز را برای عملکرد بهتر داوطلبان ارائه می‌دهند.

بررسی تفاوت‌های کلیدی آزمون آیلتس کامپیوتری و کاغذی

مزایا و معایب کلیدی آیلتس کامپیوتری و کاغذی

در این بخش به تعدادی از مزایا و معایب مهم آزمون‌های آیلتس کامپیوتری و کاغذی می‌پردازیم.

مزایای آیلتس مبتنی بر کامپیوتر

  • اتاق‌ها یا مکان‌های کوچک‌تر با تعداد داوطلبان کمتر، معمولا باعث افزایش تمرکز و کاهش اضطراب می‌شوند.
  • در آزمون آيلتس کامپیوتری نتایج زودتر اعلام می‌شوند.
  • در بخش رایتینگ، تعداد کلمات قابل مشاهده هستند بنابراین نیازی به شمارش کلمات ندارید.
  • به داوطلبان هدفون‌های جداگانه‌ای برای بخش لیسنینگ داده می‌شود. این امر باعث شنیدن محتواهای صوتی با کیفیت و وضوح بیشتری می‌شود.
  • هنگامی که تنها 10 و 5 دقیقه برای آزمون‌های ریدینگ و رایتینگ داوطلب باقی مانده باشد، یک تایمر روی صفحه، قرمز رنگ می‌شود.
  • با شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری لازم نیست که داوطلبان نگران خوش‌خط بودن و خوانا بودن دست‌خط خود باشند.
  • در این نوع آزمون، داوطلبان به راحتی امکان ویرایش پاسخ‌های خود را دارند و نیازی نیست که نگران خط‌خوردگی‌های روی برگه پاسخ‌نامه خود باشند.
  • داوطلب می تواند متن را با کلیک راست در تست های Reading و Listening برجسته کند.
  • امکان تغییر تنظیمات صفحه نمایش، از جمله رنگ متن و اندازه وجود دارد.
  • میزان صدا را به راحتی می‌توان تنظیم کرد.

معایب آیلتس مبتنی بر کامپیوتر

  • استفاده از صفحه نمایش به مدت 3 ساعت شاید برای برخی افراد استرس‌‌آور باشد.
  • برخی افراد هنگام نوشتن در کاغذ تمرکز بهتری دارند و با تایپ پاسخ‌های خود در کامپیوتر، شاید عملکردشان دچار مشکل شود.
  • داوطلب صدای تایپ دیگر داوطلبان را در شت سر خود می‌شوند که این امر شاید موجب حواس‌پرتی شود. با این حال، برخی از مراکز هدفون‌های حذف نویز و صفحه کلیدهای مناسب‌تری به داوطلبان ارائه می‌دهند.
  • داوطلب باید همزمان دو اقدام گوش دادن و تایپ کردن را همزمان انجام دهد که برای افرادی که به این کار عادت ندارند، این مساله کمی چالش‌برانگیز است.
  • ناآشنا بودن با رایانه ممکن است که باعث اتلاف وقت داوطلبان شود.

مزایای آیلتس مبتنی بر کاغذ

مزایای آیلتس مبتنی بر کاغذ را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

  • بسیاری از داوطلبان هنگام نوشتن در کاغذ، تمرکز بیشتری نسبت به هنگام تایپ کردن در کامپیوتر دارند.
  • در این حالت، فرد نیازی به آشنایی با مهارت‌های اساسی کامپیوتری زیادی ندارد.
  • لازم نیست که داوطلب از سرعت تایپ بالایی برخوردار باشد.
  • به داوطلب در پایان بخش شنیداری، ۱۰ دقیقه اضافی برای انتقال راه حل‌های خود به پاسخ‌نامه داده می‌شود.

معایب آیلتس کاغذی

معایب آزمون آیلتس کاغذی شامل موارد زیر می‌شود:

  • داوطلب باید هنگام نوشتن تسک‌های رایتینگ، کلمات را بشمرد.
  • تغییر یا ویرایش پاسخ‌ها کمی پیچیده‌تر است و ممکن است که باعث ناخوانایی متون شود.
  • در صورتی که دست‌خط فرد ناخوانا باشد، احتمالا نمره‌‌ای بابت پاسخ‌هایش دریافت نمی‌کند.
  • محل‌های امتحان آزمون آیلتس کاغذی معمولا شلوغ‌تر هستند و افراد بیشتری در آن حضور دارند.
  • نتایج آزمون آيلتس کاغذی با تاخیر بیشتری نسبت به آزمون آيلتس کامپیوتری اعلام می‌شود.
  • در برخی موارد این آزمون انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به آزمون آيلتس کامپیوتری دارد.

بررسی تفاوت‌های کلیدی آزمون آیلتس کامپیوتری و کاغذی

در نهایت آزمون آيلتس کامپیوتری را انتخاب کنیم یا آیلتس کاغذی؟

با توجه به این‌که تفاوت بین آیلتس مبتنی بر کامپیوتر و کاغذ کاملا مشخص است، انتخاب آزمون مناسب شما، چندان هم سخت نیست.

اگر مهارت‌های کامپیوتری خوبی دارید، تایپ کردن را ترجیح می‌دهید، دست‌خط بدی دارید و فضای خلوت‌تر و با حضور افراد کمتر را ترجیح می‌دهید، آزمون آیلتس کامپیوتری برای شما مناسب است. ولی اگر به تمرین و نوشتن روی کاغذ عادت دارید، تایپ کردن و کار با رایانه باعث اضطرابتان می‌شود و به نظرتان ۱۰ دقیقه بعد از بخش شنیداری برای انتقال پاسخ‌ها بسیار مهم است، شرکت کردن در آزمون آیلتس کاغذی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چگونه در آزمون آیلتس کامپیوتری و کاغذی نمره بالایی کسب کنیم؟

برای موفقیت در آزمون آیلتس باید یک برنامه جامع و کامل تهیه کنید و طبق آن عمل کنید. در برنامه خود باید مشخص کنید که می‌خواهید که به چه نمره‌ای از آيلتس برسید و در چه سطحی از زبان انگلیسی هستید. بهتر است که برای این کار در یک آزمون تعیین سطح آیلتس شرکت کنید. بعد از آن نوبت به انتخاب منابع و مشخص کردن ساعات مطالعه‌تان می‌رسد.

برنامه شما نباید که خیلی سنگین یا خیلی سبک باشد. در صورتی که برنامه شما مناسب نباشد، پس از مدتی خسته می‌شوید و دیگر به آموزش خود ادامه نمی‌دهید.

بررسی تفاوت‌های کلیدی آزمون آیلتس کامپیوتری و کاغذی

برای آموزش آیلتس بهتر است که از منابع مختلفی مانند کتاب‌های کمک آموزشی، پادکست‌ها، ویدئوهای آموزشی کلاس‌ آیلتس و ... استفاده کنید. این منابع کمک آموزشی رقیب هم نیستند بلکه مکمل هم هستند. اگر فرصت کافی برای شرکت در کلاس آیلتس حضوری را ندارید، به کلاس آیلتس آنلاین فکر کنید.

در کلاس آیلتس آنلاین بابت مسائلی مانند دوری راه و ترافیک اذیت نخواهید شد. در هر جایی که باشد، به راحتی و با اتصال به اینترنت در کلاس شرکت می‌کنید. کلاس آیلتس آنلاین برای افرادی که زمان آزاد زیادی ندارند، مانند افراد شاغل و دانشجو، بسیار مناسب است. 

یکی از بهترین موسسات برگزارکننده کلاس آیلتس آنلاین، موسسه دبستان ترجمیک است.

کلاس آیلتس آنلاین در موسسه دبستان ترجمیک

دبستان ترجمیک برگزارکننده دوره‌های آنلاین آيلتس و زبان‌های خارجی است. دوره‌های آیلتس این موسسه در سطح‌های مختلفی و به شیوه‌های گروهی، خصوصی، فشرده و نیمه فشرده برگزار می‌شود. کلاس‌های گروهی این موسسه برای آزمون آیلتس شامل سطوح مقدماتی یا فاندامنتال (افزایش نمره از ۴ به ۵)، سطوح متوسط یا پری آيلتس (افزایش نمره از ۵ به ۶.۵) و پیشرفته آیلتس (افزایش نمره از ۶ به ۷) است.

دبستان ترجمیک دوره‌های خصوصی را نیز با هزینه‌ای مناسب برگزار می‌کند. پس از انتخاب زمان و سطح خود، گزینه‌های متعددی برای شما نشان داده می‌شود. با توجه به زمان آزاد شما، استادی مجرب برای آموزش آیلتس خصوصی شما مشخص می‌شود. هم‌چنین شما می‌توانید که با بررسی رزومه و نمونه تدریس استادان، خودتان استادتان را مشخص کنید.

اگر فردی جلسه‌ای از دوره‌ها را از دست داد، لازم نیست که بابت این موضوع نگران شود. تمامی جلسات دوره‌های آنلاین دبستان ترجمیک ضبط می‌شوند و در اختیار فراگیران قرار داده می‌‌شود. با مشاهده این فیلم‌های ضبط‌شده افراد در صورت غیبت در کلاس یا هر مشکل دیگری، خودشان را به کلاس خواهند رساند.  

تمامی استادان دبستان ترجمیک در زمینه تدریس آیلتس و زبان‌های خارجی، مجرب هستندو از مهارت‌های تدریس بالایی برخوردارند. بنابراین با خیالی آسوده به کلاس‌های آیلتس دبستان ترجمیک اعتماد کنید. این کلاس‌ها شما را برای رسیدن به نمره بالای آیلتس آماده می‌سازد. هزینه ثبت‌‌نام در دوره‌های آیلتس دبستان ترجمیک، به صرفه و معقول است.

با شرکت در کلاس آیلتس آنلاین دبستان ترجمیک، موفقیت در آزمون آیلتس برای شما آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود. آموزش آیلتس را به شنبه موکول نسازید و از همین الان برای این آزمون تلاش کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: