April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۱۰۸
۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
0
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: در تصادفات خسارتی تا بیست میلیون تومان نیاز به کروکی نیست و بالای این مبلغ نیاز به کروکی دارد.

بیمه بدنه به چه کار می‌آید؟

سرهنگ احسان مومنى در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: حوادث طبیعی جز تصادفات نیستند و از اسم آنهامشخص است که جز حوادث طبیعی هستند.

وی افزود: حوادث طبیعی جز تصادفات نیستند که پلیس بخواهد برای آن کروکی تنظیم کند، ولی در حوادث دستگاه‌های امدادی مانند آتش نشانی، عوامل انتظامی وزارت راه و ... حضور دارند و رانندگان می‌توانند صورت جلسه و گزارش از آن‌ها تهیه و برای دریافت خسارت به شرکت بیمه مراجعه نمایند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: این موارد در صورت این است که خودرو دارای بیمه بدنه باشد وگزینه‌های مربوط به حوادث طبیعى مانند سیل و زلزله را انتخاب کرده باشند می‌توانند از بیمه بدنه خود استفاده کنند.

سرهنگ مومنی افزود: اگر راننده‌ای بیمه نداشته باشد پلیس کروکی خواهد کشید، اما وسیله نقلیه می‌بایست به پارکینگ منتقلشود و مراحل قانونی انجام می‌شود.

سرهنگ مومنی گفت: برابر ماده ٨ قانون بیمه در تصادفات بحث خودروی متعارف و نامتعارف وجود دارد.

وی افزود: خودروی گران قیمت نامتعارف است و خودروی متعارف به خودرویی می‌گویند که مبلغ آن زیر ٥٠ درصد از دیه انسانباشد و بالای این مبلغ خودروی نامتعارف است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: افرادی که خودروی نامتعارف دارند حتما می‌بایست خودرویخود را بیمه بدنه نمایند.

سرهنگ مومنی افزود: بیمه بر اساس این قانون خسارت را بر اساس خودروی متعارف پرداخت می‌کند و مابقی را از بیمه بدنه خودراننده پرداخت می‌کند.

سرهنگ مومنی گفت: در تصادفات جرحی و فوتی مسلما نیاز به کروکی است.

وی افزود: در تصادفات خسارتی تا بیست میلیون تومان نیاز به کروکی نیست و بالای این مبلغ نیاز به کروکی دارد و این مبلغ مربوط به امسال است و اگر سال اینده مبلغ دیه افزایش پیدا کند این بیست میلیون نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در تصادفاتی که علت حادثه مشخص نباشد و رانندگان بایکدیگر اختلاف نظر داشته باشند نیاز به کروکی می‌باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: