April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

امروز قراره درباره امکانات خارق العاده ایران مال برای شما بگیم. ایران مال با مساحت یک میلیون و 669 هزار و 504 متر مربع هم ردیف مال های بزرگ دنیا قرار داره به طوری که اگه یه نفر بخواد فقط به بازدید از کل این مجموعه بپردازه؛ باید به اندازه ی میدان منیریه تا تجریش رو پیاده روی کنه.

این مجموعه که در 11 اردیبهشت 97 همزمان با میلاد حضرت ولی عصر ( عج ) به طور رسمی افتتاح شده، در سال 2017 میلادی جایزه برترین مال جهان از نظر ابعاد و فضاهای خدماتی، فرهنگی و تفریحی را از موسسه ارزیابی کننده مجموعه های تجاری جهان ( RLI ) دریافت کرده.

مجموعه های فعال در ایران مال شامل موارد زیر میشن:

امکانات کم نظیر پاساژ ایران مال که باید در موردش بدونید

  • اتاق فرار ایران مال

تیم اجرایی اتاق فرار انیگما بعد از تجربه مردم توی اتاق فرار ترسناک و اتاق فرار هیجانی تصمیم گرفت که اولین بازی اتاق فرار ایران مال ی بازی هیجانی باشه و به همین دلیل اتاق فرار نجات سولاریس رو افتتاح کرد. نجات سولاریس به قدری با استقبال مردم مواجه شده که تو همون ابتدای کار تمام سانس های بازی رزرو شد و خیلیا راضی بودن از سناریو بازی، مخصوصا کسایی که از اسکیپ روم ترسناک فراری بودن. تجربه اول انیگما تو اتاق فرار رویا در اتاق فرار برج میلاد باعث شد به این فکر بیفتن که با ی سناریو قوی تر توی یک جای جدید به استقبال از مردمی بیان که شدیدا دنبال اتاق فرار هیجانی بودن.

  • باغ رستوران ملل

یکی از هیجان انگیز ترین بخش های ایران مال، باغ رستوران ملل این مجموعه ست که هر قسمتش به سبک معماری کشورهای مختلف ساخته شده و فرصتیه برای این که گردشگران ضمن گردش در این باغ علاوه بر رستوران گردی با سبک معماری ساختمان ها و خیابان ها تو کشورهای مختلف آشنا بشن.

  • بازار سنتی

در این بازار که با الهام از بازارهای سنتی معروف کشور مثل بازار تبریز، شیراز، اصفهان و... ساخته شده صنایع دستی، سوغات نقاط مختلف، محصولات محلی  و... به فروش میرسه. معماری این بازار تلفیقی از هنرهای ایرانی و اسلامیه که گردشگران می تونن ضمن بازدی از غرفه ها از گچ بری ها، یزدی بندی ها، کاسه سازی ها و ... لذت ببرن. این بازار از بخش های مختلفی مثل تالار آیینه، شربت خانه، راسته بازار، حجره ها و چهار سو تشکیل میشه که هر کدومشون به تنهایی یکی از جاذبه های این مجموعه ی بی نظیر به شمار میاد.

  • باغ های ایران مال

باغ دیدار و باغ ایرانی ایران مال یک از جاذبه های گردشگری این مجموعه بی نظیر به حساب میان. باغ دیدار در کنار بازار سنتی این مجموعه قرار داره که با سقفی شیشه ای برگرفته از بافت قدیمی شهرهای مرکزی ایران ساخته شده. این باغ زیبا که از یک آبنمای پلکانی تشکیل میشه، با درختان پالم آمریکایی تزئین شده.

  • ایوان شرق

این ایوان که به یقین یه شاهکار بی نظیر و خلاقانست؛ کاربرد تجاری داره و به عنوان محلی برای قرار گیری فروشگاه های خاص و مدرن و نمایندگی های مطرح دنیا در نظر گرفته شده. این ایوان با 25 متر ارتفاع جوری طراحی شده که در نگاه اول بیننده فک میکنه که کریستال هایی در سقف فرو رفته. در اطراف این ایوان زیبا کافه ها و چایخانه هایی وجود داره که به گردشگران امکان استفاده از این فضای مدرن و لوکس رو میده.

امکانات کم نظیر پاساژ ایران مال که باید در موردش بدونید

  • دریاچه و آب نمای موزیکال

بزرگترین دریاچه نورپردازی شده دنیا با مساحت 11،200 مترمربع در مجموعه ایران مال قرار داره که با الهام از طبیعت کوه های البرز به یکی از محبوب ترین بخش های مجموعه تبدیل شده. ترکیب رقص نور، آب و موسیقی آرامش بخش این قسمت از دریاچه رو به یکی از خاص ترین بخش ها تبدیل کرده که به راحتی تونسته لحظات ناب و آرامش بخشی برای بازدید کنندگان بسازه.

  • شهر بازی سرپوشیده

یکی از بهترین و جذاب ترین بخش های این مرکز خرید لوکس، شهر بازی سرپوشیده ایه که برای انجام تفریحات سالم احداث شده. این شهر بازی از بخش های مختلفی مثل ترن هوایی، فضای بازی های لیزری، سالن های نمایش، پیست قایق ضربه ای، بخش بازی های الکترونیک و ...تشکیل شده که خدمات نگهداری از کودکان و اتاق مادر و کودک هم داره.

موارد ذکر شده تنها امکانات موجود در این مجموعه نیست و خدماتی که در این مجموعه ارائه میشه کاملا در راستای رفاه حال مراجعه کنندگان بوده و تلاش شده تا گردشگران بتوانند به راحتی از این خدمات بهره مند شده و لحظات شادی رو سپری کنن. خدماتی مانند کالسکه کودک، اینترنت بی سیم رایگان، صندلی چرخ دار برای استفاده از افراد کم توان، مسجد و نماز خانه، تاکسی ویژه بانوان، خدمات پستی، خدمات شست و شوی خودرو، پارکینگ موتورسیکلت، پارکینگ ماشین با خدمات ویژه، دستگاه خود پرداز، سیستم ردیابی کودکان، اتاق های مادر و کودک و.... به صورت برنامه ریزی شده در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیره.

البته این مجموعه با وجود قابلیت های بی نظیر و فوق العادش، از ایده های خاص و منحصر بفرد استقبال می کنه و در صورتی که شرکت یا سازمانی بتونه با طرح پیشنهادیش، رضایت مدیران اجرایی مجموعه رو جلب کنه، امکان استفاده از اون ایده در مجموعه وجود داره.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: