April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۲۹۳
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۹
0
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین دستورالعمل دانشجویان سرآمد خبر داد.

تدوین دستورالعمل دانشجویان سرآمد در کشور

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه جشنواره ملی سلامت ویژه دانشجویان سراسر کشور گفت: سال گذشته دستورالعمل پایه‌های تشویقی ویژه اساتید تصویب شد و این دستورالعمل برای یاوران علمی (کارکنان دانشگاه‌ها) نیز در دست اقدام است. همچنین قرار است سازمان امور دانشجویان دستورالعمل دانشجویان سرآمد را تدوین کند.

وی افزود: براساس این دستورالعمل اگر دانشجویی اقدامی مؤثر در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بخش‌های مختلف داشت که منجر به ارتقاء شد، باید در قبال آن به وی امتیازاتی ارائه شود مانند اینکه از سلف دانشگاه و خوابگاه دانشگاه‌ها بدون پرداخت هزینه استفاده کند و یا اینکه از استخر دانشگاه بدون هزینه استفاده کند و برای وی شرایطی فراهم کنیم تا استعداد دانشجویان شکوفا شود.

زلفی گل ادامه داد: خداوند نعمات زیادی به بشریت داد که سرآمد این نعمات، امنیت و سلامت است که باید قدر این دو نعمت را بدانیم و تا زمانی که گرفتار نشده ایم، خیلی به ارزش این دو نعمت واقف نیستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سلامت بسیار مهم است و اگر نباشد اثربخشی مابقی نعمات کم می‌شود. امنیت نیز به این صورت است.

وی خطاب به امور دانشجویان گفت: امیدواریم جشنواره‌ای برای امنیت پیش بینی کنید. این دو نعمت بسیار کلیدی هستند.

زلفی گل در ادامه به ارزش علم اشاره و تصریح کرد: علم ارزش دارد و در کنار آن عقل هم ارزش دارد. کسی که عالم است زمانی ارزش علمش بیشتر می‌شود که عقل هم در کنار آن باشد. به چنین فردی ما دانا می‌گوئیم. دانایی سرمایه‌ای ارزشمند در جامعه ما است و آموزش عالی تلاش می‌کند میزان دانایی جامعه را افزایش دهد. انسان دانا بزرگترین سرمایه یک جامعه است. عقل بر پیشگیری تأکید می‌کند و عقل و علم در کنار هم اثر هم افزا دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: تاریخ یعنی عقل؛ یعنی اینکه سرنوشت گذشتگان را بخوانیم و با اشتباه آن‌ها آشناشده و مجدد آن را تکرار نکنیم و از این باب توجه به سلامت یک کار عاقلانه است و سلامت ابعاد مادی، معنوی، روحی، اجتماعی و حتی حقوقی و قانونی دارد و همه رشته‌ها از جمله پزشکی، هنر، علوم انسانی، کشاورزی و مهندسی همه در کنار یکدیگر به سلامت مرتبط هستند.

وی ادامه داد: ما باید سلامت را متوازن ببینیم و این اقدام سازمان دانشجویان بسیار ارزشمند است. دانشگاه ۴ رکن اساسی دارد که شامل دانشجو، اساتید، یاوران علمی و محتوا می‌شود و باید بحث سلامت را در تمام ارکان دانشگاه تسری دهیم و نسلی بهتر از خودمان تحویل جامعه دهیم. دردو سه سالی که دانشگاه‌ها با کرونا مواجه بودند، نشاطی وجود نداشت این در حالی است که دانشگاه با حضور دانشجو معنا پیدا می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: