April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۴۳۴
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۲
0
چین هشدار داد که ممنوعیت تیک‌تاک از سوی موسسات رسمی اتحادیه اروپا، به اعتماد تجاری در اروپا لطمه وارد خواهد کرد.

هشدار چین به دنبال ممنوعیت تیک تاک در اتحادیه اروپا

براساس گزارش‌ها، اخیرا پارلمان اروپا، کمیسیون اروپا و شورای اتحادیه اروپا نصب تیک‌تاک در دستگاه‌های اعضای این نهاد‌ها را ممنوع اعلام کرده اند. این اقدام پس از اقدام مشابه دولت فدرال، کنگره و بیش از نیمی از ۵۰ ایالت آمریکا انجام شد. کانادا هم استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی را ممنوع کرده است.

تیک‌تاک در میان نوجوانان محبوبیت زیادی دارد، اما این نگرانی وجود دارد که چین ممکن است از قدرت حقوقی و رگولاتوری خود برای به دست آوردن اطلاعات شخصی کاربران یا تلاش برای انتشار اطلاعات یا روایت‌های نادرست به نفع چین در این پلتفرم استفاده کند.

چین در برابر این اتهامات واکنش نشان داده و از طریق حزب کمونیست حاکم، بسیاری از پلتفرم‌های شبکه اجتماعی و پیام رسان‌های خارجی از جمله یوتیوب، توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و تیک‌تاک را مسدود کرده است. نسخه چینی تیک‌تاک، «دوین» نام دارد که مجاز است، اما محتوای آن، مشابه محتوایی که در تیک‌تاک دیده می‌شود، نیست.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: اتحادیه اروپا مدعی است آزادترین بازار دنیاست، اما اخیرا تدابیر محدودکننده و سرکوب کننده غیرمعقول علیه شرکت‌های کشور‌های دیگر را بر اساس امنیت ملی، به کار بسته است. این امر به اعتماد جامعه جهانی به فضای کسب و کار در اتحادیه اروپا لطمه وارد خواهد کرد. اتحادیه اروپا باید حرف خود را با عملش تطبیق داده، به اقتصاد بازار و رقابت منصفانه احترام گذاشته و سوءاستفاده از مفهوم امنیت ملی را متوقف کند و یک فضای کسب و کار باز، منصفانه، شفاف و غیرتبعیض آمیز برای همه شرکت‌ها ایجاد کند.

کارکنان اتحادیه اروپا ملزم هستند تا ۱۵ مارس، تیک‌تاک را در دستگاه‌هایی که برای امور حرفه‌ای استفاده می‌کنند، حذف کنند. در نروژ که جزو اعضای اتحادیه اروپا نیست، وزیر دادگستری این کشور مجبور شد بابت این که اعلام نکرده بود در گوشی دولتی خود تیک‌تاک نصب کرده است، عذرخواهی کند.

تیک‌تاک همچنین از سوی اتحادیه اروپا برای رعایت مقررات دیجیتالی جدید تحت فشار قرار گرفته است. هدف از این مقررات، وادار کردن پلتفرم‌های آنلاین بزرگ برای پاکسازی محتوای مسموم و غیرقانونی تحت مقررات حریم خصوصی دیتای این بلوک است.

بر اساس گزارش‌ها، در آمریکا، کاخ سفید به سازمان‌های فدرال، ۳۰ روز مهلت داده است تا تیک‌تاک را از همه دستگاه‌های دولتی پاک کنند. کاخ سفید پیش از این تیک‌تاک را در دستگاه‌های خود ممنوع کرده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: