کد خبر: ۳۹۳۵۶۱
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
0
وزیر اقتصاد گفت: برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش تورم نسبت به امسال است.

کاهش تورم در سال آینده برنامه دولت است

احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران گفت: برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش تورم نسبت به امسال است.

او افزود: در زمینه تدابیر ارزی با توجه به اختیارات خوبی که به بانک مرکزی داده شده است، امیدوارم بر این شرایط پر نوسان غلبه کنیم تا سال آینده نرخ تورم کمتری نسبت به امسال داشته باشیم.

خاندوزی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اعطای سهام سهام عدالت گفت: چیزی که مربوط به قانون بودجه ۱۴۰۱ یک بود در خصوص پرداخت سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، کمیته امداد و بهزیستی و... با توجه به نظری که هئیت تطبیق مصوبات مجلس ابراز کرد مبنی بر اینکه حتما باید در شورای عالی اصل ۴۴ تصمیم گیری شود از آقای رئیس جمهور وقت خواستیم که به امید خدا در شورای اصل ۴۴ تصمیم گیری شود و بتوانیم تا آخر اسفند آن را به عنوان مصوبه قطعی داشته باشیم.

او در خصوص وام قرض‌الحسنه گفت: حتما یکی از تخلفاتی که بانک مرکزی باید به جد با آن مبارزه کند که موجب می‌شود سرمایه اجتماعی برخی از گروه‌های مردم از بین برود این است که بانک‌ها به زیر مجموعه خودشان عمدتا شرکت‌های زیر مجموعه تسهیلاتی پرداخت می‌کنند باید جزء اولویت‌های نظارتی بانک مرکزی باشد و آن را در شورای پول اعتبار به عنوان یک مطالبه جدی خواهم خواست.

او می‌گوید: اصرار جدی دولت این است که همانطور که امسال موفق شدیم کسری بودجه منابع عمومی را به رغم مشکلات تبصره ۱۴ و هدفمندی یارانه‌ها کاهش دهیم، اما منابع بودجه عمومی ما کسری کمتری را تجربه کرد. در خواست جدی ما این است که مجلس هم تطبیق همین توافق سقف بودجه را افزایش ندهد.

خاندوزی در خصوص سامانه انتقال سهام عدالت به وراث گفت: به هر مجموعه که در خواست داده شرایط از طریق وزارت رفاه فراهم شده، اما برخی وراث خود مراجعه نکرده یا در گیر و دار حقوقی انحطار وراث هستند و به محض مشخص شدن مشکل حل خواهد شد چرا که افراد مالک هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: