محمدی انتخاب ایمیدرو را هوشمندانه توصیف کرد
کد خبر: ۳۹۳۵۹۶
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد با تاکید بر اینکه انتخاب منطقه ویژه اقتصادی لامرد از سوی ایمیدرو، تصمیمی هوشمندانه بود گفت: تمامی جذابیت‌هایی که یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری نیاز دارد، می‌تواند در منطقه ویژه اقتصادی لامرد بیابد.

تجمیع جذابیت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

حسن محمدی با یادآوری اینکه منطقه ویژه اقتصادی لامرد در ۸۵۰۰ هزار هکتار احداث شده که ۵۰ درصد آن می‌بایست به تولید اختصاص یابد گفت: این منطقه در جوار دریا قرار دارد که می‌تواند واردات و صادرات را تسهیل کند.

وی با اعلام اینکه زمین منطقه ویژه اقتصادی لامرد مسطح است گفت: برای آنکه در این منطقه ویژه کارخانه احداث شود، نیاز به تسطیح وجود ندارد و به سرعت می‌توان عملیات عمرانی را آغاز کرد.

عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اعلام اینکه لامرد فرودگاه دارد گفت: همچنین در ۳۰ کیلومتری عسلویه قرار دارد که فرودگاهی پرتراکم دارد و سرمایه گذار می‌تواند برای رفت و آمد از آن نیز استفاده کند.

وی با اعلام اینکه مهمترین مسئله برای استقبال سرمایه گذار، وجود زیرساخت‌های مناسب است گفت: ایمیدرو برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد، ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که تاکنون پنج هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

محمدی با تاکید بر اینکه سرمایه گذار هوشمند است گفت: سرمایه گذار جایی میرود که با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان بتواند سرمایه خود را به تولید تبدیل و بازگشت سرمایه را تجربه کند، بنابراین در انتخاب محل سرمایه‌گذاری بسیار با دقت عمل می‌کند.

وی با اعلام اینکه کارخانه آلومینیوم جنوب برای احداث کارخانه تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون دلار در منطقه ویژه لامرد سرمایه گذاری کرده است گفت: این شرکت بزرگترین مجتمع آلومینیوم کشور است و با تکمیل فاز‌های ۲ و ۳ به بزرگترین مجتمع آلومینیوم خاورمیانه تبدیل می‌شود و در رده پنجم جهان قرار می‌گیرد، بنابراین مشاهده می‌کنیم که با چه دقتی لامرد را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد با اعلام اینکه برای تامین برق مصرفی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه پیش‌بینی شده گفت: حدود ۹۰۰ مگاوات برق منطقه را در نیروگاه غدیر شاهد هستیم که عملیات اجرایی آن در حال انجام است و بزودی به مرحله بهره برداری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه کل برق مصرفی کشور ۱۰ هزار مگاوات است گفت: وقتی تولید چهار هزار مگاوات برق برای لامرد پیش بینی شده، یعنی چشم انداز آینده لامرد بسیار بسیار مهم و در اقتصاد کشور تاثیرگذار است.

 

تجمیع جذابیت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

محمدی با اعلام اینکه نگاه به زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد نشان می‌دهد که ایمیدرو استراتژی بلند مدتی برای منطقه دیده است گفت: ایمیدرو در تمامی زمینه‌ها نگاه ویژه‌ای به منطقه ویژه لامرد داشته و برای سال آینده ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار زیرساخت برای منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نظر گرفته، در حالی که بودجه کل کشور لاغر شده و هزینه کرد هر یک ریال با دقت صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه بودجه عمرانی کل استان فارس ۴ هزار میلیارد تومان است گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد به اندازه کل استان فارس بودجه زیرساخت دریافت می‌کند که بیانگر اهمیت این منطقه و تاثیر آن بر اقتصاد استان فارس و کشور است.

عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد از استقبال قابل توجه پتروشیمی‌ها برای سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد و گفت: چندین پتروشیمی جواز فعالیت گرفته اند که برخی از آن‌ها بزودی فعال می‌شوند.

وی با اعلام اینکه تقاضا‌های بسیاری برای ایجاد پتروشیمی‌های جدید داریم گفت: معتقد هستیم که منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد باید تنوع تولید داشته باشد و چراغ صنایع مختلف در منطقه روشن شود، به همین دلیل به دنبال این هستیم تا فولاد سازی‌ها را به منطقه دعوت کنیم.

محمدی از مذاکرات جدی با فولادسازی‌ها و نتیجه دادن این مذاکرات خبر داد و گفت: بزودی اولین کارگاه فولاد و نورد در لامرد مشغول به کار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه دار پول دارد، اما نمیداند که در کجا باید سرمایه گذاری کند گفت: برای آنکه سرمایه‌گذاران در انتخاب لامرد تردید نداشته باشند، بسته‌هایی را تعریف کرده ایم که در اختیار سرمایه گذار قرار می‌دهیم، تا به سرعت بتواند با توجه به ظرفیت‌های مهم و تعیین کننده منطقه ویژه اقتصادی لامرد، برای سرمایه گذاری تصمیم بگیرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد با تاکید بر اینکه بسته‌های سرمایه گذاری تهیه شده بیشتر در زمینه‌های فولاد، آلومینیوم، پتروشیمی و صنایع پایین دستی است گفت: برای آنکه سرمایه گذار به این منطقه وارد شود، مشاور سرمایه گذاری تعیین کرده ایم که با دادن پاسخ‌های مستند به سوالات، مشاوره لازم را به سرمایه گذاران می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: