April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۶۵۶
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
0

عملکرد هیتر تابشی همانند خورشید می باشد. در واقع این سیستم گرمایشی را با الهام از طبیعت ساخته اند. هیتر تابشی در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کند.

عملکرد هیتر تابشی همانند خورشید می باشد. در واقع این سیستم گرمایشی را با الهام از طبیعت ساخته اند. هیتر تابشی در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کند.

هیتر تابشی چیست ؟

یکی از مهمترین مواردی که در فصل زمستان کارخانه جات و سالن های صنعتی با آن روبه رو هستند تأمین گرمایش بهینه با کمترین مصرف انرژی می باشد. هیتر تابشی گرماسازه شرق یک سیستم گرمایشی است که از طریق انتقال حرارت تابشی محیط اطراف را گرم میکند. البته تولید گرما به صورت داخلی بوده و گرمای ایجاد شده را به اشخاص و اشیاء مجاور خود انتقال می دهد.

هیتر تابشی

امروزه هیتر تابشی به عنوان بهترین سیستم های گرمایشی محسوب میشود. با توجه به ظرفیت حرارتی و شدت بالای گرمای تولید شده در این سیستم گرمایشی، از آن در بسیاری از فضاهای باز و نیمه باز استفاده می کنند. این سامانه با استفاده از امواج الکترومغناطیس گرما را به فضا انتقال می دهد. این گرما به صورت مستقیم توسط اشیا جذب می شود. به همین علت این هیتر تابشی به نسبت دیگر سیستم های گرمایشی در فاصله زمانی خیلی کوتاه فضای بزرگ را به درجه حرارتی متعادل و مناسب می رساند.

 عملکرد هیترهای تابشی همانند خورشید می باشد. در واقع این سیستم گرمایشی را با الهام از طبیعت ساخته اند. این بدان معنی است که بدون برقراری تماس با این سامانه، به محض قرار گرفتن در زیر نور آن به راحتی گرما را احساس می کنید. هیتر تابشی بسیار کم‌ مصرف و سازگار با محیط‌ زیست است. همچنین در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کند و نیروی حرارتی و گرما را خیلی سریع انتقال می‌دهد.

نحوه کارکرد هیتر تابشی

در صنعت از هیتر تابشی به عنوان بخاری صنعتی یاد می کنند. طرز کار این بخاری تابشی بدین صورت است که هنگامی که آن را روشن می کنید، فن داخل دستگاه شروع به کار می کند. بعد از آن هوای داخل لوله تخلیه میشود و سپس رله دستور باز شدن شیر برقی را می دهد. سپس گاز وارد شده و با هوا ترکیب می شود. در نهایت با ایجاد جرقه شعله در لوله های آتشخوار ایجاد می شود. این شعله موجب بالا رفتن دمای لوله به اندازه 450 درجه سانتیگراد می شود و حرارت به صفحات رفلکتور برخورد می کند و بعد از برخورد به صورت امواج تابشی به اشیاء برخورد می کند.

کاربرد هیتر تابشی در صنایع مختلف

امروزه بسیاری از صنایع مختلف از بخاری تابشی جهت گرمایش محیط استفاده می کنند. این صنایع شامل موارد زیر می باشد :

  • سوله و سالن های صنعتی
  • رستوران و کافه (فضای باز و نیمه باز)
  • سالن های ورزشی و استخر
  • گلخانه ها
  • مرغداری و دامداری

هیتر تابشی در سالن های صنعتی
گرماسازه شرق این نوع بخاری ها را در مدل های مختلف با ظرفیت حرارتی متنوع در دو نوع برقی و هیتر تابشی گازی تولید می کند. به طور کلی عملکرد هیتر تابشی بر مبنای انتقال حرارت تابشی است. این دستگاه دارای لوله هایی با ضریب تابش بالا می باشد که قابلیت تبدیل حرارت بالا به امواج مادون قرمز را دارد. این امواج با استفاده از رفکتور 14 خمی منعکس کننده به اجسام تابیده شده و آنها را گرم می کند. به طور مثال این بخاری گلخانه ای برای گرمایش گلخانه بسیار مفید میباشد و مقابل سرمای زمستان از گیاهان و گل های گلخانه محافظت میکند. 

مزایای بخاری تابشی

بخاری تابشی دارای مزایای زیادی می باشد. یکی از مهمترین آنها به داشتن بازدهی حرارتی بالا و صرفه جویی در انرژی می توان اشاره کرد. همچنین این دستگاه هیچ فضایی را اشغال نمی کند چون در ارتفاع نصب می شود. اگر در سالن بسیار بزرگ فقط نیاز به گرم کردن یک ناحیه نیاز باشد، بخاری تابشی میتواند فقط آن ناحیه را گرم کند. این سیستم گرمایشی آلودگی گازی را در فضا ایجاد نمیکند و موجب کاهش گرد و غبار در سالن می شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از بخاری تابشی، کاهش مصرف برق و گاز می باشد. 

گرماسازه شرق نصب و راه اندازی هیتر تابشی را به صورت کاملاً رایگان انجام میدهد. البته قابل ذکر است که هیتر تابشی گرماسازه شرق دارای رفلکتور 14 خم می باشد که وجه تمایز این سیستم با دیگر برندها می باشد. گرمایش تابشی های ارائه شده توسط گرماسازه شرق دارای 5 سال گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش می باشند.

قیمت گرمایش تابشی

با توجه به قطعات و اجزاء مختلفی که در بخاری تابشی به کار رفته است، بنابراین قیمت هیتر تابشی نیز متفاوت از دیگر سیستم های گرمایشی می باشد. کیفیت قطعات به کار رفته در این محصول می تواند پارامتر بسیار مهمی در تعیین شاخص قیمت آن باشد. بنابراین به نسبت استفاده از قطعات با کیفیت تر، قیمت نیز افزایش می یابد. یکی از مزایای استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت هیتر تابشی، بالا رفتن طول عمر دستگاه و ایمنی می باشد. قابل ذکر است که ایمنی دستگاه گرمایشی به عنوان مهمترین پارامتر به شمار می رود.

هیتر تابشی در گلخانه

ظرفیت حرارتی و طول هیتر تابشی

گرماسازه شرق به عنوان بزرگترین تولید کننده سیستم گرمایش تابشی در شرق کشور محسوب می شود. همچنین سیستم های گرمایش تابشی را در سایزهای مختلف با ظرفیت حرارتی متفاوت تولید می کند. کوچکترین سایز تولیدی هیتر تابشی توسط این شرکت به اندازه 3 متر بوده و بیشترین طول نیز به اندازه 12 متر می باشد. اندازه دستگاه بنا به خواسته مشتریان تولید می شود. اندازه و نصب دستگاه به نوع کاربرد و محل نصب آن بستگی دارد.

با کارشناسی قبل از فروش به راحتی می توانید با توجه به فضای مورد استفاده خود دستگاه مورد نیاز را انتخاب و تعداد آن را مشخص کنید. تمامی این موارد توسط کارشناسان فنی گرماسازه شرق به صورت کاملاً رایگان انجام می شود.

تماس با گرماسازه شرق

شما می توانید با کارشناسان فروش جهت راهنمایی و مشاوره رایگان در رابطه با انواع بخاری های تابشی از طریق شماره های 38482273-051 و 22032002-021 در تماس باشید. همچنین با مراجعه به سایت https://garmasaze.com/ نیز می توانید از تمامی اطلاعات در حوزه سیستم های تابشی در صنایع مختلف بهره مند شوید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: