کد خبر: ۳۹۳۶۶۵
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
0

یکی از مهمترین اولویت‌های دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها، تحصیل در مدارس برتر و سطح بالا است، اما متاسفانه آموزش و پرورش آنگونه که باید به این موضوع اهمیت نمی دهد. مدارسی همچون تیزهوشان، نمونه دولتی و برخی از غیرانتفاعی‌های برتر، از بهترین مدارس سطح کشور هستند و هر ساله دانش آموزان زیادی برای ورود به این مدارس با هم در رقابت اند. یکی از بهترین راهکارها برای آمادگی بیشتر برای شرکت در آزمون ورودی مدارس، ثبت نام در کلاس‌های آمادگی آزمون ورودی است که توسط برخی از موسسات و آموزشگاه‌ها برگزار می شود. در این مقاله قصد داریم نکات ارزشمندی را در رابطه با آموزش تیزهوشان ششم و نهم به شما بگوییم در ویژگی‌های بهترین آموزشگاه برای قبولی در آزمون ورودی را با هم بررسی کنیم و در پایان به معرفی بهترین موسسات آموزشی برای قبولی تیزهوشان خواهیم پرداخت؛ بنابراین همراه ما بمانید.

معرفی بهترین موسسات برای قبولی تیزهوشان! - موسسه موفقیت

تنها با مقایسه آمار نفرات برتر کنکور به اهمیت تحصیل در مدارس برتر پی خواهید برد!

جالب است بدانید که طبق آمار رسمی منتشر شده از سوی سازمان سنجش و سمپاد، 72.5% نفرات برتر کنکور سال گذشته در مدارس تیزهوشان یا همان سمپاد تحصیل کرده بودند؛ این آمار وقتی عجیب‌تر می شود که شما بدانید سهم مدارس سمپاد از تعداد کل نفرات شرکت کننده در کنکور تنها 1% است!

در جایگاه بعدی، مدارس غیرانتفاعی برتر همچون انرژی اتمی، البرز، کمال، سلام، کوشش، مفید، علامه طباطبایی، خرد و ... قرار داشتند. سهم این مدارس از نفرات برتر کنکور 22.5% بود که در مقایسه با مدارس تیزهوشان حدود یک سوم است.

در رده انتهایی نیز مدارس نمونه دولتی و دولتی هر کدام با 2.5% قرار دارند که نشان از ضعف آموزش و پرورش و ایجاد اختلاف طبقاتی در مدارس دارد. طبق پیش بینی‌ها احتمالا این آمار در سال‌های آینده نیز حفظ خواهد شد، مگر اینکه یک تغییر اساسی در سیستم و طرز کار آموزش و پرورش ایجاد شود.

چگونه برای آزمون ورودی مدارس برتر آماده شویم؟

چگونه برای آزمون ورودی مدارس برتر آماده شویم؟ - معرفی بهترین موسسات برای قبولی تیزهوشان! - موسسه موفقیت

مدارس زیادی هر ساله در مقطع اول و دوم متوسطه برای پذیرش دانش آموزان نمونه و برتر اقدام به برگزاری آزمون ورودی می کنند. برخی از این مدارس علاوه بر پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم در پایه‌های دیگری نیز آزمون ورودی دارند که از آن به عنوان آزمون میان پایه‌ای یاد می شود؛ برخی از مدارس هم تنها در مقاطع ورودی هفتم و ورودی دهم پذیرش دارند.

سطح آزمون ورودی مدارس، با توجه به سطح علمی آن مدرسه کمی با هم تفاوت دارند، اما طبق تجربه همگی آن‌ها بالاتر از سطح کتاب و جزوه مدرسه هستند و شما حتی با تسلط به مطالب کتاب درسی نیز شانس زیادی برای قبولی ندارید! برای آمادگی برای آزمون ورودی ابتدا لازم است که از مباحث و منابع آزمون ورودی مطلع شوید و سپس با برنامه ریزی و تهیه منابع مناسب، شروع به تمرین و تست زنی کنید.

منابع و مباحث آزمون مدارس مختلف با یکدیگر متفاوت اند؛ برای اطلاع از این مورد لازم است تا به سراغ سایت رسمی آن مدرسه بروید و ی با شماره تلفن آن مدرسه تماس بگیرید. به طور مثال مباحث آزمون تیزهوشان عبارتند از:

منابع و مباحث آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

منابع و مباحث آزمون تیزهوشان ششم به هفتم - معرفی بهترین موسسات برای قبولی تیزهوشان - موسسه موفقیت

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل دو دفترچه با سوالات هوش و استعداد تحلیلی است. به عبارت دیگر می توان گفت که هیچ سوال مستقیمی از کتاب درسی دانش آموزان در پایه ششم مطرح نمی شود و شما برای قبولی در این آزمون نیازمند آموزش مطالب هوش و استعداد تحلیلی هستید. تفاوت دفترچه اول و دفترچه دوم آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، زمان است. شما برای پاسخ دادن به 60 سوال دفترچه اول، 75 دقیقه زمان خواهید داشت، اما برای پاسخ دادن به 60 سوال دفترچه دوم، تنها 25 دققه زمان خواهید داشت.

منابع و مباحث آزمون تیزهوشان نهم به دهم

منابع و مباحث آزمون تیزهوشان نهم به دهم - معرفی بهترین موسسات برای قبولی تیزهوشان - موسسه موفقیت

آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز همانند آزمون ششم به هفتم شامل دو دفترچه است، اما با این تفاوت که تنها یکی از دفترچه‌ها شامل مطالب هوش و استعداد تحلیلی نهم است؛ دفترچه دوم این آزمون مربوط به مطالب درسی است که به استعداد تحصیلی شهرت دارد و شامل دروس زبان و ادبیات فارسی، علوم، ریاضی، مطالعات اجتماعی و قرآن و معارف اسلامی است. دفترچه اول این آزمون شامل 50 سوال است و شما در 50 دقیقه باید بتوانید به آن پاسخ دهید. دفترچه دوم هم شامل 50 سوال است اما 70 دقیقه زمان برای پاسخگویی به آن دارید.

از چه مقطعی برای ورود به مدارس تیزهوشان اقدام کنیم؟

خیلی از والدین بر این باورند که بهترین مقطع برای ورود به تیزهوشان پایه نهم است و ورود به تیزهوشان از پایه ششم را زود می دانند. این در حالی است که اکثر مشاورین بر این باورند که قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم به مراتب سخت‌تر از قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم است. زیرا در پایه نهم به دهم تعداد داوطلبان بسیار بیشتر می شود و همچنین تعداد ظرفیت پذیرش کاهش می یابد اما در پایه ششم شما صرفا با آموزش تیزهوشان ششم که شامل هوش و استعداد تحلیلی است می توانید به مدارس تیزهوشان راه پیدا کنید و در صورت کسب نفرات خوب و معدلی مناسب، بدون شرکت مجددا در آزمون تیزهوشن به مقطع متوسطه دوم تیزهوشان نیز راه پیدا کنید

تاثیر موسسات و آموزشگاه‌ها در قبولی آزمون ورودی!

موسسات و آموزشگاه‌های مختلفی در سطح کشور وجود دارند که برخی از آن‌ها دارای کیفیت و قبولی‌های بالایی هستند و برخی دیگر از آن‌ها کیفیت پایینی دارند و چیز زیادی به شما نمی توانند بیافزایند. برای انتخاب بهترین آموزشگاه و موسسه برای قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و سایر مدارس برتر حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1) آمار قبولی سال گذشته

یکی از مواردی که به انتخاب بهترین آموزشگاه و موسسه برای قبولی در آزمون ورودی کمک می کند، آگاهی از آمار واقعی قبولی‌های آن آموزشگاه در سال گذشته است. برای این کار می توانید از آن آموزشگاه بخواهید تا آمار قبولی‌ها را همراه با کارنامه آن‌ها در اختیار شما قرار دهد تا این موضوع راستی سنجی شود. معمولا آمار قبولی بالای 70 درصد، آمار خوبی است.

2) اساتید و مدرسین دوره

هر چقدر اساتید و مدرسین دوره از کیفیت بالایی برخوردار باشند، می توانند برای دانش آموزان مفیدتر باشند. به عنوان مثال دبیرانی که سابقه تدریس در مدارس برتر از جمله تیزهوشان را داشته باشند و با نحوه طرح سوالات آشنایی بیشتری دارند، بهترین گزینه هستند. متاسفانه برخی از موسسات برای اینکه هزینه را کاهش دهند از دبیران سطح پایینی که تجربه آزمون ورودی را ندارند استفاده می کنند.

3) امکان انتخاب دوره حضوری یا مجازی

برخی موسسات با شیوع ویروس کوید-19 کلاس‌های خود را مجازی کردند و با بهبود شرایط نیز، با توجه به دردسر کمتری که این کلاس‌ها برایشان داشته، همان شرایط مجازی را ادامه داده اند. کلاس آنلاین و مجازی برای بسیاری از دانش آموزان کارایی لازم را ندارد. وجود و انتخاب کلاس‌های حضوری و ضبط آن کلاس‌ها به دانش آموزان این امکان را می دهد تا با بازدهی بیشتری رو به رو شوند.

4) آزمون شبیه ساز

آزمون شبیه ساز و آزمایشی - معرفی بهترین موسسات برای قبولی تیزهوشان - موسسه موفقیت

آزمون‌های آزمایشی و شبیه ساز آزمون ورودی مدارس دانش آموزان را با جو و محیط آزمون ورودی آشنا می کند و آن‌ها می توانند علاوه بر آشنایی با جو و محیط، به نقاط قوت و ضعف خود پی برده و در جهت تقویت نقاط ضعف خود برنامه ریزی کنند. برخی از موسسات این آزمون‌ها نیز به صورت حضوری برگزار می کنند که برای محک زدن دانش آموزان بسیار مهم است.

5) مشاوره تحصیلی

یکی از مهم ترین مواردی که دانش آموزان برای آمادگی آزمون ورودی لازم دارند، مشاوره و برنامه ریزی است. متاسفانه اکثر دانش آموزان با برنامه ریزی صحیح و اصولی آشنا نیستند و این موضوع باعث می شود تا زمان زیادی از وقت آن‌ها هدر برود. وجود یک مشاور با تجربه که دلسوزانه دانش آموزان را راهنمایی کند و مسیر درست را به آن‌ها نشان دهد، تاثیر به سزایی در قبولی آن‌ها خواهد داشت.

6) دسترس بودن

دسترسی آسان چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین در انتخاب بهترین آموزشگاه تیزهوشان مهم است. برای دانش آموزانی که به صورت حضوری قصد شرکت در کلاس‌ها را دارند لازم است که آموزشگاه در دسترس باشد و بتوانند به راحتی با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد داشته باشند. همچنین دانش آموزان آنلاین نیز باید در یک بستر خوب و با کیفیت بالا به کلاس‌ها دسترسی داشته باشند.

7) قیمت و هزینه مناسب

بسیاری از افراد هنگام ثبت نام فقط به هزینه‌ها توجه می کنند و هر کجا که قیمت مناسب‌تری داشت، به سراغ آن می روند! قیمت، عامل بسیار مهمی است اما لازم است که هزینه‌ها را در مقابل امکانات با هم مقایسه کنید. به عنوان مثال ممکن است که یک آموزشگاهی صرفا کلاس و با دبیران سطح پایین داشته باشد و در مقابل آموزشگاهی علاوه بر کلاس با دبیران با کیفیت، برای دانش آموزان مشاوره تحصیلی، آزمون شبیه ساز و خدمات آموزشی دیگری را نیز فراهم کرده باشد؛ بدیهی است که آموزشگاه اول می تواند قیمت پاییت‌تری به شما بگوید.

معرفی بهترین موسسه برای قبولی در آزمون ورودی!

همانطور که گفته شد، موسسات و آموزشگاه‌های زیادی در کشور وجود دارند که برخی از آن‌ها با تبلیغات زیاد بر سر زبان‌ها افتاده اند اما کیفیت مناسبی ندارند. شما با تحقیق کردن و در نظر گرفتن معیارهای فوق، می توانید انتخاب مطمئن تری داشته باشید. یکی از موسساتی که در سال‌های اخیر به دلیل عملکرد فوق‌العاده خوب و آمار بالای قبولی مشهور شده است، موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت است. این موسسه واقع شده در خیابان پاسداران شهر تهران است و در بسیار از نظرسنجی‌ها رتبه اول را در بین موسسات مختلف برای آمادگی آزمون ورودی همچون تیزهوشان و سایر مدارس برتر به خود اختصاص داده است.

موسسه موفقیت آمار قبولی بالای 80 درصد برای تیزهوشان را داشته است و با استفاده از اساتید و دبیران متخصص در زمینه تیزهوشان، توانسته این عملکرد را داشته باشد. همچنین وجود مشاور و برنامه ریز در کنار آزمون‌های شبیه ساز استاندارد و نزدیک به آزمون اصلی، دانش آموزان را به بهترین شکل برای آزمون ورودی مدارس برتر آماده می کند. برای آگاهی و اطلاع از نحوه ثبت نام و شرایط این موسسه می توانید به وب سایت آموزش سنتر به نشانی www.amoozeshcenter.com مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: