May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
روحبخش از تصویب پیشنهاد افزایش حقوق ۲۰ درصدی انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۳۶۹۳
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران مصوبه افزایش حقوق ۲۰ درصدی در مجلس شورای اسلامی که از سوی دولت سیزدهم پیشنهاد و از سوی نمایندگان مجلس یازدهم تصویب شده را مصداق نداشتن درک اقتصادی دولت و نمایندگان مجلس دانست.

رنج حقوق بگیران از نداشتن درک اقتصادی دولت و مجلس

برزو روحبخش در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با انتقاد از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی گفت: گویا آقایان درک درستی از گرانی وتورم ندارند و نمی‌دانند درشرایطی که تورم واقعی از مرز ۷۰ درصد عبور کرده، افزایش حقوق ۲۰ درصدی توهین به قشر حقوق بگیر است.

وی گرانی و ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها را زنگ خطری برای مدیریت کشور دانست و گفت: باید این حق را به مردم بدهیم که دولت را در بروز گرانی‌ها و تورم مقصر بدانند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران از ناتوانی مردم در تحمل این همه گرانی و تورم خبرداد و گفت: مردم از دولت انتظار دارند گرانی‌ها را کنترل کند، اما نه تنها کنترلی بر گرانی‌ها صورت نمی‌گیرد، بلکه شاهد رها کردن بازار هستیم.

وی با هشدار نسبت به اینکه رشد بی‌رویه قیمت‌ها افزایش حقوق را بی ثمر کرده گفت: اکنون که دولت در کنترل قیمت ناتوان است، انتظار داریم شرایط مردم را درک کند و با افزایش حقوق مناسب، ناکارامدی خود را در مدیریت اقتصاد جبران کند، اما متاسفانه این رویکرد را نیز از سوی دولت شاهد نیستیم.

روحبخش با تاکید بر اینکه دولت به هیچ عنوان به فکر معیشت مردم نیست گفت: دولت سیزدهم با شعار درک بحران معیشت مردم روی کار آمد و قول داد که بهبود معیشت مردم را با جدیت در دستور کار داشته باشد، اما از همان روزی که دولت سیزدهم مدیریت اجرایی کشور را بر عهده گرفت، به تنها چیزی که توجه نداشته، معیشت مردم بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

فریز دستمزد، دستاورد نمایندگان در خانه ملت



وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم در اولین آزمون بهبود معیشت مردم در سال گذشته، افزایش ۱۰ درصدی حقوق را مطرح کرد گفت: هنگامی که بانک مرکزی به تورم ۴۵ درصدی اعتراف کرد، دولت از افزایش حقوق ۱۰ درصدی سخن به میان آورد که مفهوم این پیشنهاد، عقب ماندگی ۳۵ درصدی مردم از تورم بود.

رنج حقوق بگیران از نداشتن درک اقتصادی دولت و مجلس

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه امسال نیز تورم به اعتراف مرکز آمار که در بهمن ماه اعلام شد، بیش از ۵۰ درصد است گفت: دولت سیزدهم با چه توجیهی پیشنهاد افزایش حقوق ۲۰ درصدی را مطرح کرد.

وی با تاکید بر اینکه تکلیف مردم با دولت سیزدهم مشخص شده است گفت: مردم به این باور رسیده اند که دولت بنا ندارد معیشت مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه را بهبود بخشد، اما از نمایندگان منتخب خود در مجلس یازدهم انتظار داشتند که شرایط اقتصادی و معیشت مردم را درک کنند که آن‌ها نیز چنین درکی نداشتند.

روحبخش با اعلام اینکه افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی ربطی به مصوبه افزایش حقوق دولت ندارد گفت: نمایندگان کارگری در شورای عالی کار نباید اجازه دهند نمایندگان دولت و کارفرما به افزایش حقوق بودجه استناد کنند و آن را ملاک قرار دهند.

خبرنگار : محمدمهدی مراد

 

برچسب ها: حقوق ، دولت ، مجلس ، روحبخش ، اقتصاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: