April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۸۲۳
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
از آنجا که مسافرت استرس ها و نگرانی های خاص خودش را دارد، با بیمه مسافران داخلی، این استرس ها و نگرانی ها مدیریت شد.

بیمه مسافران داخلی برای مدیریت ریسک سفر‌ها

مسافرت خواص بسیاری دارد که مهمترین آن‌ها تاثیر مستقیم بر جسم و روان فردی است که اقدام به مسافرت می‌کند. اهمیت سفر به اندازه‌ای زیاد است که مهم نیست انسان در چه وضعیت اقتصادی بسر می‌برد یا توان سفر به کدام نقطه را دارد، بلکه سفر یک تغییر در زندگی روزمره است. تفاوتی نمی‌کند که یک فرد با کار روزانه چقدر درآمد بدست بیاورد، واقعیت این است که هر فردی با هر سطح درآمدی باید به سفر برود. تحقیقات نشان داده افرادی که قصد سفر دارند و حتی برای سفرشان در حال برنامه ریزی هستند شادتر از مواقع عادی هستند و مسئولیت‌های روزانه نزدیک به سفر برایشان قابل تحمل‌تر است.


مدیریت افسردگی با سفر

 

یکی از مهمترین دلایل اهمیت سفر، کاهش بیماری افسردگی است به نوعی که می‌توان با سفر، روند افسردگی را مدیریت کرد. بر اساس مطالعات صورت گرفته، زنانی که در سال حداقل دوبار سفر می‌کنند کمتر دچار افسردگی می‌شوند. سفر، چون به تنهایی خود باعث حس کسب تجربه، طراوت و شادابی، ریسک پذیری، کسب آرامش می‌شود در نتیجه افسردگی را کاهش می‌دهد. جالب توجه اینکه تحقیقات ثابت کرده مردانی که به سفر نمی‌روند ۳۰ درصد بیشتر از مردانی که به سفر رفته اند سکته قلبی داشته اند، همچنین زنانی که برای چندین سال طولانی به سفر نرفته اند هشت بار بیشتر از زنانی که به سفر رفته اند، دچار عارضه قلبی شده اند. از سوی دیگر مسافر‌ها برای دیدن جاذبه‌های گردشگری، ساعت‌ها پیاده روی می‌کنند که فعالیت فیزیکی باعث افزایش سرتونین در مغز می‌شود که از افسردگی جلوگیری می‌کند.

 

بیمه مسافران داخلی برای مدیریت ریسک سفر‌ها


استرس ناشی از حوادث

 

اما آنچه تمامی لحظات یک سفر را تحت الشعاع قرار میدهد، اتفاقات یا حوادث غیر قابل پیش بینی است، اتفاقاتی که می‌تواند ناگوار و حتی خارج از تحمل باشد. البته افراد نسبت به احتمال وقوع حوادث، واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند، زیرا عده‌ای همواره با چالش و نگرانی زندگی می‌کنند و با بدبینی به آینده نگاه می‌کنند. بنابر این استرس وقوع حوادث همواره رنج آفرین است و، چون تاثیرات منفی استرس بر جسم و جان غیر قابل انکار است، مدیریت استرس به ویژه در سفر، لازمه کار است.


لزوم بیمه حوادث سفر


یکی از مهمترین خواسته‌های مردم هنگام بروز حادثه، یاری سریع و البته بدون منت است. تصور اینکه یک فرد هنگام سفر به حادثه‌ای مبتلا شود و در آن هنگام دنبال یاری گر باشد و نتواند فردی را برای یاری سریع پیدا کند، سخت است. امکان دارد در شرایطی که یک نفر مناطق شمال کشور را برای گردشگری انتخاب کرده، بستگان نزدیک او مناطق جنوبی کشور را برگزیده باشند و مهمتر اینکه وقتی سفر برای یک خانواده تلخ شده، دلیلی ندارد برای خانواده دیگر نیز تلخ بشود و البته منت‌های پس از آن نیز غیر قابل تحمل خواهد بود. اما بسادگی می‌توان بحران‌های سفر را مدیریت کرد که ابزار آن بیمه است.


آسام برای مدیریت بحران سفر


برای آنکه بتوان هر گونه مشکلات احتمالی سفر‌های داخلی را مدیریت کرد، لازم بود یک شرکت بیمه این مهم را بر عهده بگیرد که بیمه تجارت نو، از طرح آسام رونمایی کرد، طرحی که به صورت کامل تهیه شده تا هر گونه نگرانی مسافران داخلی را مدیریت کند. البته در گذشته بیمه سفر‌های خارجی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفت و برای مسافران داخلی چاره اندیشی نشده بود. بیمه تجارت نو بر اساس نیاز‌های بازار این محصول اختصاصی را ارائه کرده است. پوشش اصلی این محصول فوت، از کارافتادگی دائم، نقص عضو ناشی از حادثه است. فروش این محصول هم از طریق اژانس‌ها و هم از طریق سامانه فروش انجام می‌شود. کسانی که سفر‌های هوایی، ریلی و زمین انجام میدهند قبل از سفر این بیمه نامه را می‌توانند خریداری کنند. مبنای این محصول حادثه است که هزینه‌های پزشکی و انتقال به مراکز درمان ایاب و ذهاب همراهان و حدود ۱۳ پوشش دارد که مهمترین ان بیمه اتش سوزی و ترکیدگی لوله‌های اب منزل است. این بیمه نامه برای هر فرد از خانواده بصورت جداگانه صادر می‌شود. هزینه همراه شخص اسیب دیده نیز از طرف شرکت پرداخت می‌شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: