May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۹۹۹
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
0

تشخیص نقره با سرکه یکی از روش های تشخیص دادن اصل از بدل این فلز است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با استفاده از مواد ساده و در دسترس انواع زیورآلات نقره را از بدل آن تشخیص دهید. نقره یکی از بهترین فلز های قیمتی است که با استفاده از آن انواع زیورآلات زنانه و مردانه تولید می شود. این فلز زیبا و درخشان نما و جلوه خاصی به استایل شما می دهد و می توان از آن به عنوان اکسسوری های لباس نیز استفاده کرد. امروزه استفاده از این فلز بسیار باب شده اما افراد سودجو با ترکیب ناخالصی و تولید انواع زیورآلات بدلی سعی در کسب سود بیشتر دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی روش هایی برای تشخیص نقره با سرکه بپردازیم.

آشنایی با فلز نقره

نقره یکی از فلزات موجود در طبیعت است که در تولید انواع لوازم و وسایل مورد استفاده قرار می گیرد، در گذشته این محصول به عنوان سکه هایی برای خرید و فروش ضرب می شدند اما امروزه بیشترین استفاده را در تولید لوازم دکوری منزل، اکسسوری های لباس و زیورآلات دارد.

قیمت نقره با توجه به نوسانات قیمت در بازار کم و زیاد می شود البته در چند سال اخیر قیمت این فلز بسیار کاربردی با رشد چشمگیری همراه بوده و همین امر سبب شده که زیورآلات تولید شده با فلز نقره از قیمت بالایی برخوردار باشند، پس بهتر است در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید.

خرید نقره اصل

همانطور که عنوان شد در سال های اخیر نقره جایگاه ویژه ای در استایل افراد داشته به همین دلیل تولید کنندگان سعی داشته اند با طراحی و تولید انواع اکسسوری و زیورآلات نقره به کسب شود و درآمد بیشتر برسند. البته در این میان برخی افراد سودجو با ترکیب عناصر دیگر و تولید اقلامی شبیه به نقره سعی در فریب دادن مشتریان خود دارند، برای جلوگیری از این کار ابتدا پیشنهاد می کنیم از فروشگاه های معتبر خرید کنید. اگر مجموعه یا فروشگاه خاصی را نمی شناسید می توانید به دنیای بزرگ اینترنت مراجعه کرده و به سراغ وب سایت های عرضه کننده زیورآلات و اکسسوری ها بروید.

نوا استایل به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های آنلاین عرضه کننده انواع زیورآلات با ارائه جدیدترین محصولات، راهی مطمئن برای خرید انواع اکسسوری های نقره است. در این مجموعه تمام اقلام نقره بدون یک درصد ناخالصی ارائه می شوند و می توانید جدید ترین مدل های روز دنیا را سفارش دهید. همانطور که میدانید سری کارتیر به عنوان به روز ترین محصول در سال جدید شناخته شده و شما می توانید با خرید دستبند کارتیر و انگشتر کارتیر یک ست شیک و جذاب داشته باشید. البته قیمت گردنبند کارتیر نیز با توجه به اندازه آن بسیار مناسب خواهد بود و با سفارش آن می توانید از مزیت داشتن یک سرویس جذاب و شیک بهره مند شوید.

روش های تشخیص نقره اصل

در پی افزایش قیمت این فلز قیمتی تولید انواع اکسسوری های جانبی تا حدودی کاهش پیدا کرد و تولید کنندگان با هدف فروش بیشتر به سمت تولید و طراحی انواع زیورآلات و سرویس های نقره حرکت کردند. البته برخی افراد سودجو با افزودن ناخالصی به این فلز سعی در کسب سود بیشتر دارند به همین دلیل در زمان خرید بیشتر به کیفیت و اصل بودن زیورآلات دقت کنید.

روش های زیادی برای تشخیص نقره اصل وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به استفاده از سرکه اشاره کرد. سرکه یکی از محولاتی است که در تمام خانه ها یافت می شود به همین دلیل به راحتی می توانید انواع وسایل نقره را با آن تست کنید تا از اصل بودن آن ها مطمئن شوید.

همانطور که میدانید سرکه خاصیت اسیدی دارد و PH آن این مطلب را تصدیق می کند پس بدون شک عملکرد و واکنش آن با انواع فلزات مشابه سایر مواد اسیدی خواهد بود. اگر قصد تشخیص نقره با سرکه را دارید در یک ظرف تمیز مقداری سرکه بریزید دقت داشته باشید که سرکه مورد استفاده باید خالص و بدون هیچ افزودنی دیگری باشد.

در مرحله بعد انگشتر، دستبند یا هر وسیله نقره که قصد امتحان کردن آن را دارید را به آرامی داخل سرکه بیندازید. با این کار واکنش اولیه تمام فلزات در مواجهه با ماده اسیدی یکسان است و سیاه می شوند، نقره هم دقیقا همین واکنش را نشان داده و لایه سیاه رنگی روی آن قرار میگیرد. البته گفتنی است که انواع بدلیجات هم در مواجهه با سرکه سیاه خواهند شد، پس چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

نقطه تفاوت نقره و بدلیجات درست زمانی است که وسیله را از داخل سرکه بیرون کشیده و پاک می کنید. توجه داشته باشید که برای پاک کردن باید حتما از پنبه، پد پنبه ای یا پارچه ای که کاملا از نخ پنبه ای تولید شده استفاده کنید. پس از اینکه وسیله را از سرکه خارج کردید آن را با پنبه پاک کنید، اگر نقره خالص باشد مجددا به حالت نقره ای و درخشان برمیگردد و می توانید از آن استفاده کنید اما اگر بدلیجات بود بدون شگ سیاه و غیر قابل استفاده خواهد شد.

این روش را می توانید با استفاده از وایتکس نیز انجام دهید چرا که این محلول نیز شباهت و کارایی مشابه سرکه دارد و در صورتی که با هر وسیله نقره ای برخورد داشته باشد باعث سیاه شدن آن خواهد شد اما بعدا می توانید با استفاده از پارچه پنبه ای نقره را پاک کنید.

جمع بندی

تشخیص نقره با سرکه اقدامی است که به شما کمک می کند تا بتوانید با کمترین لوازم در منزل انواع وسایل نقره را از بدل تشخیص دهید. البته با استفاده از محلول و وسایل دیگر نیز می توانید انواع زیورآلات و اکسسوری های نقره را از بدل تشخیص دهید اما بهترین روش برای داشتن وسایل از جنس نقره، خرید از فروشگاه های معتبر است که با داشتن اعتبار و سابقه درخشان بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد. نوا استایل یکی از بهترین و معتبر ترین وب سایت های عرضه کننده انواع اکسسوری و زیورآلات زنانه است که زیباترین محصولات را بهترین قیمت در اختیار شما قرار میدهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: