April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۰۰۴
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
0

بازسازی ظروف گرانیتی، می تواند در صرفه جویی در هزینه هایتان به شما کمک کند. اگر شما بتوانید تمامی ظروف آسیب دیده ای که دارید را بازسازی کنید، دیگر نیازی نیست تا برای خرید دوباره آن ها هزینه بپردازید. از این رو، ظروف گرانیتی شباهت بسیار زیادی به ظروف تفلون نیز دارند. یعنی در هر دو آن ها، یک ماده و پوشش مخصوصی مانع از تماس مستقیم فلز با مواد غذایی خواهد شد. در ادامه این مطلب، بیشتر راجب مزایا بازسازی ظروف گرانیتی صحبت خواهیم کرد.

مزایای بازسازی ظروف گرانیتی نسبت به خرید آن

اهمیت بازسازی ظروف گرانیتی

هنگامی که ظروف گرانیتی وارد بازار شوند، پس از مدت کوتاهی قدرت نچسب بودن خود را از دست خواهند داد. همچنین از نظر ساختاری هم پوشش ظروف گرانیتی مقاومت کمتری در مقابل گرما در مقایسه با ظروف تفلون دارند. اما یکی از بهترین روش ها پس از اینکه به ظروف شما آسیب وارد شده، بازسازی ظروف گرانیتی خواهد بود. امروزه گرانیت کردن قابلمه با استقبال زیادی از خانم های خانه دار روبرو شده است. پس شما می توانید با مراجعه به کارخانه بازسازی ظروف گرانیتی، ظروفی نو داشته باشید.

نحوه بازسازی ظروف گرانیتی

همانطور که گفته شد، یکی از بهترین روش ها برای داشتن ظروفی نو، بازسازی قابلمه گرانیتی خواهد بود. در حال حاظر با توجه به قیمتی که این ظروف در بازار دارند، با تعمیر آن ها می توانید خیلی در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. در ادامه این مطلب، ابتدا چند راهکار به شما پیشنهاد خواهیم داد تا با انجام دادن آن ها، از خراب شدن ظروفتان جلوگیری کنید و پس از آن، نحوه بازسازی ظروف گرانیتی را برایتان شرح خواهیم داد.

به این نکته هم توجه داشته باشید که همیشه غذا های بدون روغن در ظروف گرانیتی درست نکنید؛ گاهی هم در داخل آن غذا ها مقداری روغن بریزید تا ظرفتان خراب نشوند.

  • اگر ظرف گرانیتی شما خالی است، آن را در طولانی مدت روی حرارت قرار ندهید.
  • در هنگام شست و شو مراقب باشید ظرف دچار آسیب نشود.
  • در هنگام طبخ غذا ها، از قاشق های پلاستیکی و چوبی استفاده کنید.
  • بعد از هر بار استفاده ظرف را کاملا تمیز بشویید؛ چرا که ماندن غذا در آن ها در طولانی مدت باعث آسیب دیدن شان خواهد شد.
  • آن ها را با مواد شوینده مایع بشویید.

مرحله اول؛ قرار دادن ظرف ها گرانیتی آسیب دیده در کوره

کارخانه بازسازی ظروف گرانیتی برای این که بتواند بازسازی قبالمه گرانیتی را به خوبی انجام دهد، می بایست در اولین مرحله جرم آن ها را بگیرد. متاسفانه بعضی از کارخانه هایی که در این زمینه فعالیت دارند، با روش های نا مناسب و غیر استاندارد مانند استفاده از فرچه این عمل را انجام می دهند.

مرحله دوم؛ سندبلاست ظروف گرانیتی

در مرحله دوم بازسازی قابلمه گرانیتی، بعد از این که ظرف ها در داخل کوره طی دمای زیاد آماده جرم گیری شدند و این مرحله به پایان رسید، آن ها را در معرض هوای فشار قوی ای قرار خواهند داد.

مرحله سوم و آخر؛ پوشش گرانیتی

بعد از این که مراحل سندبلاست بازسازی ظروف گرانیتی به صورت کامل تمام شد، در واقع ظرف آماده طی کردن مرحله آخر خواهد بود. در طی این دو مرحله گذشته، در واقع ظروف گرانیتی به یک نوع آلیاژ تبدیل شده اند و پس از آن می بایست پوشش گرانیتی آن ها را انجام دهند.

مزایای بازسازی ظروف گرانیتی نسبت به خرید آن

عمر مفید ظروف گرانیتی چه ‌قدر است؟

درحقیقت، گرانیت کردن قابلمه به هیچ ‌وجه از سنگ گرانیت ساخته نخواهد شد و تلفیقی از سرامیک و تفلون می باشند. این ظروف، دارای مقاومت بالا و عدم چسبندگی هستند. پس از اینکه ظروف تان را از کارخانه بازسازی ظروف گرانیتی تحویل گرفتید، عمر آن ها مقداری کمتر از گذشته خواهند شد. البته عمر ظروف گرانیتی، بسته به عواملی می باشد که در زیر شرح داده ایم:

  • استفاده از ظروف فلزی برای درست کردن غذا مثل کفگیر یا ملاقه که باعث خط و خش انداختن در سطح ظرف می شود.
  • استفاده از پد های نرم و لطیف جهت شست‌ و شو ظروف گرانیتی سبب طولانی شدن عمر آن ظروف خواهد شد.
  • قرار دادن ظرف برای مدت‌ زمان طولانی در حرارت بالا باعث کنده شدن لایه های گرانیتی می شود.

مزایا بازسازی ظروف گرانیتی

با توجه توضیحاتی که در بالا راجب بازسازی ظروف گرانیتی داده ایم، به جرعت می توان گفت که استفاده از ظروف گرانیتی می ‌تواند مزایا زیادی را به‌ همراه داشته ‌باشد. در این قسمت سعی کرده ایم که چند مورد از بهترین ویژگی های این ظروف را در اختیارتان قرار دهیم.

این مزیت ‌ها عبارت اند از:

  • نچسب بودن

از آنجایی که ظروف گرانیتی از تفلون و سرامیک ساخته خواهند شد،  این دو مواد نیز دارای خاصیت ضد چسبندگی بوده و مواد غذایی به‌ هیچ وجه به آن ‌ها نمی ‌چسبند. این مورد، یکی از بهترین ویژگی های ظروف گرانیتی محسوب می شود.

  • مقاومت و ماندگاری بالا در برابر حرارت

از آنجایی که سرامیک مقاوت بالایی در برابر حرارت دارد و نیز در گرانیت کردن قابلمه استفاده می شود، این ویژگی را هم به ظروف گرانیتی منتقل خواهد کرد.

  • غیر سمی بودن

ظروف گرانیتی، به هیچ وجه سمی نخواهند بود. چون هنگام تعمیر آن ها توسط کارخانه بازسازی ظروف گرانیتی، از مواد بسیار مرغوب و باکیفیت استفاده خواهد شد تا هرگز موجب مسموم شدن غذاها نشوند.

مزایای بازسازی ظروف گرانیتی نسبت به خرید آن

معایب ظرو‌ف گرانیتی

همانند سایر محصولات، ظروف گرانیتی درکنار مزیت‌ هایی بی شماری که دارند، دارای معایبی هم هستند. معایب ظرف‌ های گرانیتی عبارت اند از:

  • به‌ دلیل این ‌که این ظروف لایه بسیار نازکی دارند، نمی ‌توانند برای مدت زمان زیادی گرما را حفظ نمایند.
  • در زمان پخت‌ و پز با این ظروف می بایست حتما از وسایلی مثل کفگیر یا قاشق چوبی یا پلاستیکی استفاده گردد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: