کد خبر: ۳۹۴۲۱۷
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
0

تلویزیون‌ها امروزه تقریبا در همه خانه‌ها وجود دارند و تبدیل به یک عضو جدا نشدنی برای خانه‌ها شده‌اند. این دستگاه‌ها در برندهای مختلف و مدل‌های متنوع در بازار وجود دارند و افراد بنا به نیاز و سلیقه خود آن‌ها را انتخاب می‌کنند. برند Xiaomi از جمله برندهای تولید کننده لوازم دیجیتال است که تلویزیون شیائومی یکی از آن‌ها است.

نکات خرید تلویزیون شیائومی

تلویزیون‌ها امروزه تقریبا در همه خانه‌ها وجود دارند و تبدیل به یک عضو جدا نشدنی برای خانه‌ها شده‌اند. این دستگاه‌ها در برندهای مختلف و مدل‌های متنوع در بازار وجود دارند و افراد بنا به نیاز و سلیقه خود آن‌ها را انتخاب می‌کنند. برند Xiaomi از جمله برندهای تولید کننده لوازم دیجیتال است که تلویزیون شیائومی یکی از آن‌ها است. از آنجایی که دستگاه‌های مختلفی از این برند در بازار هست، در ادامه مطالبی را بیان خواهیم کرد که راهنمای کاملی برای خرید تلویزیون شیائومی بوده و به شما در خریدی مطمئن کمک می‌کند؛ پس تا پایان ما را همراهی نمایید.

در زمان خرید تلویزیون شیائومی به این موارد توجه کنید:

به طور کلی تلویزیون Xiaomi برای برخی کاربران منجی اقتصادی و ناخدای فناوری است و برای برخی دیگر فقط یک برند ارزان قیمت که چیزی در چنته ندارد! اینکه شما شیائومی را کجای دلتان می گذارید و قیمت تلویزیون شیائومی چقدر می تواند به خرید وادارتان کند دیگر به خودتان بستگی دارد.

اما اگر در میان برندهای موجود بازار برای خرید تلویزیون تصمیم گرفته‌اید که برند شیائومی را انتخاب کنید لازم است به موارد دیگری نیز توجه داشته باشید. مهم‌ترین این عوامل برای در زمان خرید این دستگاه عبارت‌اند از:

  • اندازه تلویزیون و مساحت مدنظر؛

  • کیفیت تصویر تلویزیون ؛

  • نوع استفاده شما از تلویزیون؛

  • سیستم عامل تلویزیون شیائومی؛

  • امکانات هوشمند؛

  • اتصال به تلفن‌های همراه؛

  • ریموت کنترل دستگاه.

اندازه تلویزیون و مساحت مدنظر

اولین نکته‌ای که در زمان خرید تلویزیون اهمیت دارد ابعاد تلویزیونی است که قصد خرید آن را دارید. این اندازه باید متناسب با محیطی که می‌خواهید تلویزیون را در آن قرار دهید تعیین شود. مدل‌های تلویزیون شیائومی معمولا در اندازه‌های 43 تا 75 اینچ تولید و عرضه شده‌اند. لازم به ذکر است که برخی از قابلیت‌ها و مدل‌های این دستگاه در سایزهای خاصی تولید شده‌اند و ممکن است که اگر شما اندازه‌ی کوچکتری انتخاب کنید، قابلیت مدنظر را نداشته باشد.

معمولا اندازه‌های 43 تا 55 اینچ در اکثر خانه‌ها، گیم‌نت‌ها و... استفاده می‌شوند و اندازه‌های بزرگتر برای مکان‌های همچون خانه‌های بزرگتر، مراکز خرید و فروشگاه‌ها کاربرد دارند. پیشنهاد می‌شود برای مساحت‌های بین 20 تا 40 متر سراغ نمونه‌های 43 تا 55 اینچ بروید و اگر محیط شما بزرگتر است اندازه‌های بزرگتر را انتخاب کنید.

کیفیت تصویر

اینکه تلویزیون شما چه کیفیت تصویری داشته باشید بسیار مهم است و چون به محض روشن شدن دستگاه اولین چیزی که سنجیده می شود، کیفیت تصویر آن است که به کمک تکنولوژی های جدید روز به روز بهتر میشود. برای مثال کیفیت تصویر HD با گذر زمان جای خود را به Full HD داد و سپس تلویزیون‌های 4K جای فول اچ دی‌ها را نیز گرفتند. همچنین به تازگی کیفیت تصویر 8K در برخی از مدل‌های تلویزیون وجود دارد که به عنوان بهترین کیفیت تصویر حال حاضر شناخته میشود. پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید تلویزیون شیائومی دارد حتما سراغ نمونه‌های جدیدتر رفته که کیفیت تصویر آن‌ها حداقل 4K (در شرایطی خاص برای سایزهای کوچک Full HD) باشد. همچنین تلویزیون شیائومی با کیفیت 8K نیز اخیراً معرفی شده و در صورتی که عشق تکنولوژی هستید و محدودیت بودجه ندارید، می‌توانید آن را نیز انتخاب کنید.


کیفیت تصویر تلویزیون شیائومی

 

 

 

 

کیفیت تصویرها با توجه به تعداد پیکسل‌های موجود تعیین می‌شوند که در کیفیت تصویر 4K، 3840x2160 پیکسل خواهید داشت. برای استفاده‌های عادی و در منازل معمولا همین کیفیت تصویر پیشنهاد می‌شود مگر اینکه بخواهید بالاترین حد کیفیت سینمایی را تجربه کنید که در این صورت باید سراغ مدل‌هایی با کیفیت 8K بروید.

نوع استفاده شما از تلویزیون

مسئله دیگری که به هنگام خرید تلویزیون باید به آن دقت کنید هدف شما از خرید و البته نوع استفاده‌ای است که می‌خواهید از آن داشته باشید؛ زیرا همانطور که در قسمت کیفیت تصویر نیز گفتیم اگر شما از تلویزیون صرفا استفاده عادی داشته باشید، نیاز به نمونه‌های خیلی باکیفیت و یا با قابلیت‌های بالا نخواهید داشت. این در حالی است که گیمرها سرعت پردازش، کیفیت تصویر، وضوح بیشتر رنگ و... را بسیار مهم می‌دانند و به دنبال تلویزیون‌هایی هستند که در این موارد عملکرد بهتری داشته باشند. برای مثال تلویزیون شیائومی Q1 مناسب استفاده گیمرها بوده و از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می‌کند.

سیستم عامل تلویزیون شیائومی

سیستم عامل تلویزیون نکته دیگری است که باید به هنگام خرید آن مورد توجه قرار بگیرد. در واقع شما به کمک سیستم عامل می‌توانید از برنامه‌های کاربردی زیادی استفاده کنید و هر چقدر سیستم عامل دستگاه قوی‌تر باشد، استفاده راحت‌تر و سریع‌تری خواهید داشت. مدل‌های تلویزیون شیائومی اغلب از سیستم عامل اندروید - Android استفاده می‌کنند که برای کاربران بسیار ساده بوده و می‌توانند برنامه‌های مختلف دلخواه خود را روی تلویزیون نصب کرده و با آن کار کنند. با توجه به حافظه داخلی این دستگاه و پردازنده‌ای که دارد می‌توانید سرگرمی‌های مختلفی را نیز روی تلویزیون خود نصب نمایید.

هوشمندی تلویزیون شیائومی

امروزه با نسل جدیدی از تلویزیون‌ها مواجه هستیم که به آن‌ها Smart TV یا همان تلویزیون‌های هوشمند می‌گویند. این دستگاه‌ها قابلیت‌های شگفت‌انگیزی دارند که موجب جلب توجه افراد شده و توانسته‌اند نمونه‌های قبلی خود را کنار بزنند. منظور از تلویزیون هوشمند دستگاهی است که با داشتن یک سیستم عامل قدرتمند و حافظه داخلی امکان اتصال به اینترنت را داشته باشد تا بتوانید به کمک آن کارهایی از جمله وب‌گردی، مشاهده ویدیوهای آنلاین، انجام بازی‌های مختلف، نصب و استفاده از برنامه‌های متنوع، استفاده از دستیار صوتی به جای ریموت کنترل و... را انجام دهید. همچنین قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزارهای مختلف سیستمی و کاربردی نیز در این دستگاه‌ها وجود دارد.

تلویزیون اسمارت شیائومی

توصیه می‌کنیم اگر شما هم قصد خرید تلویزیون شیائومی را دارید به امکانات هوشمند آن توجه داشته باشید؛ زیرا در دنیای امروز به‌روز بودن اطلاعات و نرم‌افزارهای سیستم اهمیت زیادی دارد. همچنین داشتن قابلیت‌های ذکر شده و استفاده کردن از آن‌ها حس لذت‌بخشی را برای شما خواهد داشت.

اتصال به تلفن‌های همراه

در بسیاری از مواقع افراد می‌خواهند صداها، تصاویر و یا ویدیوهای موجود در تلفن‌های همراه خود را روی تلویزیون نمایش داده و اجرا کنند. این قابلیت باعث می‌شود شما بتوانید حتی بازی‌های موبایل خود را نیز در تلویزیون مشاهده کرده و بیشتر لذت ببرید؛ از این‌رو به هنگام خرید تلویزیون به قابلیت اتصال موبایل به تلویزیون نیز دقت داشته باشید. اکثر نمونه‌های تلویزیون شیائومی این ویژگی را دارند.

ریموت کنترل دستگاه

اخیرا شاهد نسل جدیدی از ریموت کنترل‌ها برای تلویزیون‌های جدیدتر هستیم که به آن‌ها کنترل اسمارت یا کنترل هوشمند می‌گویند. شما می‌توانید با این ریموت‌های هوشمند کارهای خود را بهتر، سریعتر و راحت‌تر انجام دهید؛ برای مثال امکان دادن دستور به صورت صوتی نیز به تلویزیون وجود دارد. در صورتی که می‌خواهید تلویزیون بخرید به نوع ریموت کنترل آن نیز دقت داشته باشید.

افرالند؛ ارائه‌دهنده انواع تلویزیون شیائومی

مجموعه افرالند به عنوان فروشگاهی معتبر در غرب کشور بهترین تلویزیون شیائومی را با قیمتی مناسب ارائه می‌کند. شما می‌توانید قیمت تلویزیون شیائومی در این فروشگاه را با دیگر فروشگاه‌های مجازی و فیزیکی مقایسه کنید تا با خیالی آسوده برای خرید اقدام نمایید. این مجموعه با فراهم کردن قابلیت پرداخت در محل، تضمین اصالت، پشتیبانی 24 ساعته و ارسال سریع خیال شما را از هر بابتی راحت کرده است.

نتیجه‌گیری

تلویزیون یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی در میان خانواده‌ها است که در مدل‌های مختلف و برندهای متنوعی در بازار وجود دارد. تلویزیون شیائومی چند سالی است که وارد بازار شده و با برندهایی همچون سامسونگ و ال جی رقابت می‌کند. در اینجا ما راهنمای کاملی برای خرید تلویزیون شیائومی ارائه کردیم تا بتوانید به کمک آن خریدی مطمئن را تجربه کنید. همچنین فروشگاه افرالند را برای تهیه تلویزیون اصل با قیمت مناسب معرفی کردیم. در قسمت نظرات سوالات و یا تجربیات خود از خرید تلویزیون را مطرح نمایید.

برگرفته از: افرالند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: