کد خبر: ۳۹۴۵۱۶
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
چهار نامزد نهایی شرکت کننده در انتخابات سیزدهم ترکیه معرفی شدند.

معرفی نامزد‌های نهایی انتخابات ترکیه

با پایان یافتن زمان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در شب گذشته، نامزد‌های اصلی جهت شرکت در کارزار انتخاباتی این کشور معرفی شدند.

به نقل از استار، افراد برای نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری یا باید از طریق احزاب سیاسی قانونی این کشور معرفی شوند و یا اقدام به جمع آوری یکصد هزار امضا از سوی شهروندان ترکیه کنند.

در همین راستا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی ترکیه از سوی ائتلاف جمهور شامل حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی به عنوان یکی از جدی‌ترین نامزد‌های انتخاباتی وارد عرصه رقابت‌ها شد.

کمال قلیچدار اوغلو نیز از سوی ائتلاف ملت شامل شش حزب مخالف دولت اردوغان به عنوان نامزد اصلی وارد کارزار انتخاباتی شد.

با این حال، دو نامزد دیگر شامل محرم اینجه و سینان اوغان به دلیل آنکه فاقد احزاب حامی خود در پارلمان ترکیه بودند، اقدام به جمع آوری بیش از یکصد هزار رای شهروندان این کشور کرده و صلاحیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را کسب کردند. این در حالی است که سیاستمداران زیادی موفق به کسب آرای لازم مردمی برای حضور در انتخابات نشدند.

قرار است در ۳۱ مارس به طور رسمی نامزد‌های نهایی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهور ترکیه معرفی و روند تبلیغات آن‌ها آغاز شود. انتخابات پارلمان و ریاست جمهور ترکیه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است در ۱۴ مِه برگزار شود.

آمار‌ها نشان می‌دهد ۶۴ میلیون شهروند ترکیه‌ای واجد شرایط در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند. دوره ریاست جمهوری در ترکیه ۵ ساله است.

اردوغان و حزب عدالت و توسعه ۲ دهه است که قدرت را در این کشور در دست دارند. با این حال، افزایش نرخ تورم در کشور و مشکلاتی که در روند مدیریت زلزله مهیب جنوب ترکیه رخ داده است شانس احزاب مخالف اردوغان را برای پیروزی در پارلمان و حتی ورود به کاخ ریاست جمهوری افزایش داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: