April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۷۲۳
۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
0

در این مطلب به معرفی و بررسی 7 مدل دوچرخه کوهستان محبوب و پرفروش در بازار پرداخته‌ایم. مدل‌های معرفی شده از بهترین کیفیت و قیمت رقابتی برخوردار هستند.

دوچرخه سواری در کوهستان به سبب هیجان بالا و لذتی که دارد با اقبال بالایی روبرو شده است. از طرفی قابلیت استفاده از مدل‌های دومنظور این سبک باعث شده تا افارادی که قصد خرید دوچرخه دارند بیشتر به سمت دوچرخه کوهستان گرایش داشته باشند. بعلاوه آپشن های متعددی نظیر کمک فنر و تعداد دنده بیشتر که بر روی این مدل ها تجهیز می شود قابلیت این محصولات را  بیشتر می کند. این موارد که بیان شد از جمله عواملی هستند که سبب گشته تا شرکت های متعددی در زمینه تولید دوچرخه به عرضه دوچرخه کوهستان در مدل های مختلف با تجهیزات متفاوت بپردازند. از طرفی این تنوع مدل کار خریدار را کمی دشوار نموده زیرا بررسی تمام موارد و رسیدن به یک نتیجه درست کمی دشوار و وقت گیر البته نیازمند تخصص است. به همین دلیل برای شما 7 مدل پرفروش دوچرخه کوهستان را معرفی و بررسی می کنیم.

دوچرخه کوهستان

شناخت مختصر و مفید دوچرخه کوهستان

شناخت و معرفی دوچرخه کوهستان از مشخصات ظاهری و فیزیکی صورت می گیرد. معمولا دوچرخه کوهستان مشخصات ظاهری و ویژگی های فنی مختص به خود دارد که آن را از بقیه سبک ها جدا می سازد. از جمله مهمترین مشخصات ظاهری عبارتند از: استفاده از کمک‌فنر در قسمت دوشاخ جلو و در قسمت میانی فریم که سبب دفع ضربات وارد شده از جانب مسیر می‌شود و امکان کنترل بهتر و سواری راحت‌تری را فراهم می‌آورد. سایر مشخصات ظاهری می‌توان به فرمان پهن، کرپی فرمان کوتاه و زاویه بازتر در پیشانی اشاره نمود که به سبب نوع استفاده و مدل است. اما مهمترین مشخصات فنی دوچرخه کوهستان شامل استفاده از سیستم دنده با طبق کمتر و خودرهای بیشتر به سبب ایجاد هرزگرد است و استفاده از سیستم ترمز قدرتمند دیسکی هیدرولیک یا دیسکی مکانیکی است. همچنین میزان تراول کمک در این محصولات بیشتر است.

در مورد دوچرخه کوهستان به عنوان محبوبترین سبک باید گفت که خود در سبک‌های متنوعی تولید می‌شود و به علت طراحی خاص و امکان استفاده از آنها در شهری و کوهستان تقاضای زیادی برای خرد دوچرخه کوهستان در بازار وجود دارد. اما هر کدام از مدل‌های مختلف در این سبک برای استفاده خاص تولید می‌شوند. به عنوان مثال برخی فقط برای مسیرهای سخت و خشن و پر تلاطم کوهستانی مناسب بوده و در مسیرهای شهری کاربردی ندارند مثل مدل‌های دانهیل. برخی دیگر خصلت دومنظوره داشته و هم در شهر و هم کوهستان قابل استفاده هستند مثل مدل‌های کراس کانتری. بنابراین بسیار ضروری است که قبل از خرید دوچرخه کوهستان انواع مدل‌ها را شناخته و با توجه به نوع کاربری و نیاز اقدام به انتخاب نمود. موضوع دیگر در این رابطه تسلط داشتن بر روی قطعات بکار رفته در محصول هست و این مورد که هرگز قطعات رده بالا و گران قیمت لزوما مناسب استفاده برای همه نبوده و صرفا برای استفاده حرفه‌ای‌ها در نظر گرفته می‌شوند، پس در هنگام خرید توجه کنید که دوچرخه گران‌قیمت به معنای بهترین گزینه نیست.

معرفی 7 مدل دوچرخه کوهستان پرفروش

ما سعی کردیم تا با بررسی دقیق و شناخت نسبی از بازار و مدل های مختلف از یک سمت و دسترسی به داده آماری مربوط به فروش دوچرخه کوهستان که از سایت آریا چرخ جمع آورس شده است به معرفی 7 مدل دوچرخه کوهستان پرفروش بپردازیم. این مدل ها مزیت های مخلفی از جمله قطعات با کیفیت، قیمت مناسب و رقابتی در عین حال طراحی زیبا و چشم نواز هستند و همین موارد سبب شده تا با اقبال از جانب خریداران روبرو شوند. در ادامه به معرفی و بررسی آن ها می پردازیم: 

دوچرخه کوهستان 27.5 مارلین مدل فالکون 

وچرخه کوهستان مارتین مدل FALCON با ظاهری زیبا و کارایی بی‌بدیل، به سوارکار کمک می‌کند تا مسیرهای خاکی و باریک کوهپایه‌ها را طی کند.این دوچرخه 27.5 مشخصات متعددی برای سازش با شرایط کوهستانی دارد، بعنوان مثال دوشاخ کمک فنر‌دار و تنه آهنی. این دوچرخه ارزان قیمت برای اشخاص یا وضعیت اقتصادی مختلف مناسب است. پس با خیالی آسوده قیمت دوچرخه کوهستان را پرداخت کنید و در جاده‌های سخت و ناهموار پدال بزنید. نقاط قوت دوچرخه 27.5 Marlin Falcon عبارتند از: فریم آلیاژی سیم از داخل تنه، دوشاخ جلو کمک فنر دار قفل شو، طوقه دو لایه آلومینیوم، سیستم دنده 21 سرعته کلاچدار، سیستم ترمز دیسک مکانیک، رکاب آلومینیوم.

دوچرخه-کوهستان-اوربیتز

دوچرخه اوربیتز مدل وکتور

فریم دوچرخه 26 orbitz مدل vector از جنس آلیاژی مستحکم و بادوام در برابر ضربات وخوردگی به همراه قطعات بسیار باکیفیت ساخته شده است که در عین حال از قیمتی مناسب برخوردار می‌باشد. این دوچرخه با ارگونومی خاص نه تنها برای آقایان بلکه برای خانم ها نیز مناسب است و در مسیرهای کوهستان و همچنین شهری سواری نرم و روانی را به همراه دارد. ویژگی های این دوچرخه کوهستان ارزان قیمت عبارتند از: فریم آلیاژی سیم از داخل تنه، دوشاخ جلو کمک فنر دار قفل شو، طوقه دو لایه آلومینیوم، سیستم دنده 24 سرعته کلاچدار، سیستم ترمز دیسک مکانیک، رکاب آلومینیوم.

دوچرخه-اورلرد-بوگاتی

 دوچرخه کوهستان اورلرد بوگاتی 01 ترمز دیسکی

برند اورلرد در ایران نامی تازه نیست و حتی می‌توان گفت محصولاتش به کیفیت و قیمت مناسب مشهور است. فریم آلومینیومی دوچرخه کوهستان BUGATTI 1.0-D بصورت ویژه طراحی شده و قطعات آن مثل سیستم دنده شیمانو 21 سرعته و سیستم ترمز دیسکی مکانیکی، طوری برچیده و چیدمان شده‌اند‌‌ تا این دوچرخه با آمادگی به میدانِ جنگ با شرایط کوهستان برود. از جمله ویژگی های برجسته این محصول باید اذعان داشت: فریم آلومینویم، دوشاخ جلو کمک فنر‌دار با قابلیت قفل‌شو، طوقه دو لایه آلومینیوم، سیستم دنده 21 سرعته شیمانو کلاچدار، سیستم ترمز دیسک مکانیک، رکاب آلومینیوم، تایر Maxxis، توپ تنه بولبرینگی.

دوچرخه جاینت مدل رینکون 1 سال 2022

مشخصات دوچرخه کوهستان RINCON 2 27.5 نوید یک دوچرخه حرفه‌ای پسند را می‌دهند که همچنین بهترین برآیند را برای تازه‌کاران دارند. با توجه به قیمت دوچرخه مورد نظر و کیفیت مثال‌زدنی آن تبدیل به یک انتخاب بی‌بدیل شده است. فلزی که در ساخت فریم این دوچرخه بکارگرفته شده آلومینیوم است که از محاصل تکنولوژی ALUXX شمرده می‌شود، تکنولوژی انحصاری جاینت که طی یک فرآیند فریم‌های بسی سبک و مقاوم می‌سازد. دوشاخ کمک فنردار این دوچرخه یعنی SR SUNTOUR XCE 28 آنرا به بهترین مدل دوچرخه کوهستان مبدل می‌سازد چرا که کارکرد بی‌نقص آن مسیرهای سخت کوهستان را به صافیِ آسفالت تبدیل می‌نماید. این برند که تخصصی چشمگیر در ساخت و عرضۀ دوشاخ کمک فنردار دارد یکی از مهم‌ترین برندهای مشغول در این عرصه بحساب می‌آید، شهرتی که آنرا مدیون کیفیت محصولاتش است. کمک فنر در گذر از مسیرهای پر پیچ و تاب کوهستان و زمین‌های خشک و سخت، به دوچرخه‌سوار کمک می‌کند لرزش‌های زمین را احساس نکرده و از سواری نرم لذت ببرید. مشخصات فنی مهم این دوچرخه عبارتست از: Frame: Aluxx Grade Aluminum، Fork: SR suntour xce 28، Shifters: Shimano EF-41، Crankset: ProWheel

دوچرخه-کوهستان-ترینکس-m136

دوچرخه ترینکس مدل M136 pro

دوچرخه ترینکس مدل M136 Pro سایز 29، سری پراستفاده‌ای از محصولات TRINX است که اکثر علاقمندان به دوچرخه‌سواری حرفه‌ای کوهستان را ترغیب به استفاده از آن می‌کند. برخورداری از یک فریم آلومینیومی جذاب و سبک در کنار سیستم دنده 21 سرعته از برند شیمانو و دوشاخ جلو کمک‌فنر دار به همراه ترمزهای دیسک مکانیک از جمله ویژ‌گی‌های بارز این دوچرخه 29 است که با قیمتی بسیار مناسب و معقول همراه گشته تا شما بتوانید به یک دوچرخه حرفه‌ای و با کیفیت دسترسی داشته باشید. این دوچرخه سبک HardTial برای استفاده دومنظوره در مسیرهای شهری و یا کوهستانی طراحی شده و می‌تواند راندمان خوبی را در هر دو مسیر برای دوچرخه سوار به‌همراه داشته باشد. چر‌خ‌های سایز 29 این محصول قابلیت ایجاد گشتاور بالا برای رسیدن به سرعت موردنظر دوچرخه‌سوار را داشته و می‌تواند از نقاط قوت مهم این محصول به‌حساب آید. از جمله موارد مثبت این محصول باید به: فریم آلومینیوم، دوشاخ جلو کمک‌فنر دار قفل‌شو، طوقه دو لایه آلومینیوم، سیستم دنده 21 سرعته شیمانو کلاچدار، سیستم ترمز دیسک مکانیکی اشاره کرد.

دوچرخه-ویوا-بلیز-هیدرولیکی

دوچرخه ویوا مدل بلیز هیدرولیکی

 شرکت ویوا VIVA همیشه بر آن بوده است تا با تولید محصولات با کیفیت و در عین حال تنوع محصول بالا، برای تمامی سنین و سلیقه‌ها محصولی را برای ارایه داشته باشد. همواره بسیار از دوچرخه‌سواران به هنگام انتخاب یک گزینه خوب و مناسب برای دوچرخه‌سواری به خرید دوچرخه ویوا علاقمند هستند. دوچرخه دومنظوره ویوا مدل BLAZE-18 سایز 27.5 دوچرخه ای نیمه حرفه ای، مناسب علاقمندان سواری در جاده های ناهموار کوهستانی است. ویوا در نو آوری در طراحی و کیفیت بالای ساخت در بین ایرانیان مشهور و محبوب است. تنوع بالای تولیدات و استفاده از قطعات بسیار باکیفیت برندهای مطرحی همچون شیمانو ، RST ،ZOOM و این اطمینان را به شما می دهد که میتوانید از یک دوچرخه سواری با کیفیت لذت ببرید. مشخصات فنی مهم این محصول شامل: فریم آلومینیوم یکپارچه، دوشاخ جلو کمک‌فنر دار، طوقه دو لایه آلومینیوم، سیستم دنده 24سرعته شیمانو کلاچدار، شانژمان شیمانو آسرا، سیستم ترمز دیسک هیدرولیک تکترو، رکاب آلومینیوم، طبق قامه ProWheel آلومینیوم است.

دوچرخه المپیا مدل پژو 307

قطعا هر خریدار با توجه به نوع دوچرخه ای که نیاز دارد، ملاک هایی از یک دوچرخه مناسب در ذهن خود دارد. اما معیارهایی وجود دارند که میان دوچرخه های گوناگون مشترک هستند، منظور ملاک های کلی است که یک دوچرخه را قابل قبول می سازند و درمورد انواع دوچرخه صدق می کنند. وزن یکی از این ویژگی هاست که بسیاری از دوچرخه سواران به آن اهمیت زیادی می دهند. آلومینیوم از فلزات سبکی است در ساخت فریم دوچرخه المپیا کوهستان Peugeot 307 استفاده شده، فلزی که همچنین استقامت بسیار بالایی دارد تا یک دوچرخه کوهستان با کیفیت به دوچرخه دوستان تقدیم شود. با برداشتن مانع مالی توسط المپیا حالا دوچرخه دوستان از هر قشری می توانند رویای خرید دوچرخه کوهستان را به واقعیت تبدیل کنند. بدنه دوچرخه کوهستان پژو 307 تک کمک فنره و اصطلاحا hardtail بحساب می آید. این سبک دوچرخه کوهستان سبک تر از دوچرخه های full suspension است و باعث می شود دوشاخ در پیچ ها سریح تر و موثر تر عمل  کند. این به این معنی است که سرعت واکنش نسبت به موانع بالا رفته و هدایت دوچرخه آسان تر می شود. برخی از ویژگی های مهم این مدل عبارتست از: فریم آلومینیوم، دوشاخ جلو کمک فنر دار با قابلیت قفل شو، طوقه دو لایه آلومینیوم 5 سانتی، سیستم دنده 21 سرعته شیمانو کلاچدار، سیستم ترمز V_brake، تایر Compass، توپ تنه بلبرینگی.

لیست قیمت دوچرخه کوهستان در بازار 

قطعات، سیستم‌ها و تکنولوژی‌های اسفاده شده درانواع محصولات تعیین کنندگان اصلی در تعیین قیمت دوچرخه هستند. هرچه این قطعات و سیستم‌های پیشرفته‌تر و رده بالاتری داشته باشند، گران‌تر خواهند بود پس قیمت دوچرخه کوهستان هم به طبع بالا می‌رود. لازم به ذکر است از زمان ابداع این سبک در دهه 80 انواع زیادی مدل و محصول به بازار آمده تا برای هر شخص با هدفی مشخص یک محصول مناسب وجود داشته باشد. از این حیث قیمت دوچرخه کوهستان از مدلی به مدل دیگرتفاوت دارد. برای کسانی که تازه به این سبک علاقمند شده و قصد دنبال کردن این رشته را دارند، Entry level Hardtail در بین تعداد زیاد مدل ‌های مختلف دوچرخه کوهستان پایین‌ترین قیمت را دارد. در ادامه لیست قیمت به روز را ارائه می دهیم.

مدل قیمت-تومان
دوچرخه کوهستان 27.5 مارلین مدل فالکون 7,050,000
دوچرخه 26 اوربیتز مدل وکتور  7,220,000
دوچرخه کوهستان اورلرد سایز 27.5 مدل Overlord BUGATTI 1.0-D 11,640,000
دوچرخه کوهستان جاینت 27.5 رینکون 2 21,430,000
دوچرخه کوهستان دومنظوره ترینکس سایز 29 مدل TRINX M136 Pro 10,750,000
دوچرخه کوهستان دومنظوره ویوا سایز 27.5 مدل VIVA BLAZE HD-18 18,400,000
دوچرخه المپیا سایز 26 مدل پژو 307 11,200,000

دوچرخه کوهستان با بهترین قیمت خریداری کنید

تعداد بی شماری از فروشگاه های فیزیکی و آنلاین وجود دارند که اقدام به عرضه دوچرخه کوهستان می کنند. در این بین یافتن یک فروشگاه که بهتترین قیمت را برای یک محصول اورجینال پیشنهاد بدهد کاری دشوار و وقت گیر بوده و مستلزم آن است که شما با حوصله و بررسی تمام جوانب اقدام به مقایسه و انتخاب کنید. ام در این بین فروشگاه آریا چرخ به نشانی https://arya-charkh.ir/ با داشتن تنوع بالا از دوچرخه های کوهستان به همراه قیمت رقابتی می تواند یک گزینه مناسب برای خرید دوچرخه باشد. این مرکز با ارائه مشاوره تخصصی رایگان قبل از خرید به شما در تصمیم گیری بسیار کمک نموده و کالای خریداری شده را در سریعترین زمان به دست شما خواهد رسان.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: