کد خبر: ۳۹۴۷۹۷
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
مدیرکل امور صید و صیادی گفت: از ابتدای فصل صید تا دهم فروردین، صید ماهیان استخوانی دریای خزر نسبت به سال قبل ۸۲ درصد افزایش یافته است.

صید ماهیان استخوانی ۸۲ درصد افزایش یافت

عباسپور نادری، مدیرکل دفتر مدیریت امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: از ابتدای فصل صید تا دهم فروردین ماه، مقایسه آماری نشان از افزایش ۸۲ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر دارد.

به گفته او، از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی تا دهم فروردین ۵ هزار و ۹۰۰ تن از این گونه صید شده است که در مقایسه با مدت مشابه گذشته از رشد ۸۲ درصدی برخوردار است.

نادری ادامه داد: افزایش صید ماهیان استخوانی به تفکیک استانی شامل افزایش ۶۹ درصدی در استان گیلان با صید ۲ هزار و ۳۹۸ تن، افزایش ۹۸ درصدی در مازندران با صید ۳ هزار و ۳۲۳ تن و افزایش ۴۲ درصدی در استان گلستان با صید ۲۷۸ تن را نشان می‌دهد.

او گفت: ماهی کفال از افزایش در میزان صید برخوردار بوده به گونه‌ای که امسال ۳ هزار و ۸۰ تن ماهی کفال صید شد که در مقایسه با صید سال گذشته که هزار و ۲۲۲ تن بوده از افزایش ۱۵۲ درصدی برخوردار است.

نادری ادامه داد: سال گذشته هزار و ۶۸۳ تن ماهی سفید صید شد که این رقم در سال جاری به ۲ هزار و ۶۱۲ تن رسیده است که از افزایش ۵۵ درصدی برخوردار است.

مدیرکل دفتر مدیریت امور صید و صیادی گفت: سرانه صید شرکت‌های تعاونی پره به طور متوسط در سه استان ۵۰.۴ تن است که نسبت به مدت مشابه گذشته ۸۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: