April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۹۱۴
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
شرکت تویوتا موتور اعلام کرد که قصد دارد ۱۰ مدل خودروی برقی باتری‌دار جدید را تا سال ۲۰۲۶ معرفی کند.

ارائه ۱۰ مدل تویوتا برقی به بازار

شرکت تویوتا موتور ۱۰ مدل جدید با باتری ارائه خواهد کرد و فروش ۱.۵ میلیون خودروی برقی در سال را تا سال ۲۰۲۶ هدف قرار داده که هدف آن رشد در بازاری است که مدت‌هاست با رقبای خود مقابله می‌کند.

مدیران ارشد تویوتا اظهار کردند که تویوتا به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش، یک واحد جدید و تخصصی را برای تمرکز بر نسل بعدی خودرو‌های برقی باتری راه‌اندازی خواهد کرد. تویوتا، در حال حاضر تنها سه مدل الکتریکی در بازار دارد که سال گذشته کمتر از ۲۵ هزار دستگاه از آن در سراسر جهان فروخته شد.

سرمایه‌گذاران و گروه‌های زیست‌محیطی اظهار کرده‌اند که تویوتا در توسعه خط تولید خودرو‌های باطری به اندازه کافی سریع عمل نکرده و جایگاه خود را در مقابل شرکت تسلا و شرکت‌هایی که سریع رشد کرده‌اند را از دست داده است.

این خودروساز ژاپنی موافق این نیست که خودرو‌های برقی تنها یک گزینه برای مشتریان هستند و خودرو‌های هیبریدی مانند پریوس نیز انتخاب مهمی برای برخی بازار‌ها و رانندگان است و انتظار می‌رود که خودرو‌های برقی تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از کل تولید خودرو در سراسر جهان را شامل شوند.

بر اساس گزارش رویترز، تویوتا گزارش داد که فروش ایالات‌متحده در سه ماهه اول حدود ۹ درصد کاهش یافته و شرکت جنرال موتورز افزایش ۱۸ درصدی داشته است. همچنین داده‌ها در ماه نوامبر نشان داده است که مصرف‌کنندگان آمریکایی متقاضی خودرو‌های الکتریکی از شرکت تویوتا و هوندا موتور تقاضای خود را برآورده می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: