April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

هدف اصلی برای استفاده از نرم افزارهای گشت و نگهبانی، کنترل و ثبت اطلاعات، کاهش هزینه های فرایندهای حراستی و جلوگیری از خرابکاری در اطلاعات ثبت شده است. نرم افزار حراست و انتظامات کسرا، با ایجاد امنیت لازم برای شرکت، از بروز حوادث پیش بینی نشده، خرابکاری در سازمان، سرقت های سازمان یافته جلوگیری می کند. این سامانه با ارائه گزارش های دقیق و غیرقابل دستکاری، تیم حراست را در پیدا کردن موارد مشکوک کمک می کند.

قبل از این که درباره نرم افزار گشت و نگهبانی کسرا صحبت کنیم، بهتر است بدانیم حفاظت فیزیکی به چه معنا است. حفاظت فیزیکی مجموعه فعالیت هایی است که برای حفظ امنیت یک سازمان، ساختمان و یا منطقه در مقابل تهدیدات مختلف انجام می شود. برای جلوگیری از تهدیدهایی مانند سرقت، خرابکاری، ورود و خروج غیرمجاز و سوء قصد لازم است تا ترددها کنترل شده و بر فعالیت های مختلفی که در سازمان صورت می گیرد نظارت کافی وجود داشته باشد. اینجاست که وجود یک سیستم اتوماسیون جامع به کمک تیم حراست می آید. با ما باشید با معرفی نرم افزار گشت و نگهبانی کسرا.

images_1681124941_6433ee4da184b.jpg

نرم افزار حفاظت فیزیکی چیست؟

به منظور کنترل ترددها و نظارت بر تمامی فضای سازمان، اقدامات مختلفی توسط تیم حراست و نگهبانی انجام می شود. گشت زنی های دوره ای، نصب گیت ورود و خروج پرسنل، استفاده از دوربین های امنیتی و سیستم های اعلام سرقت از جمله این اقدامات هستند. اما تمامی این اقدامات به یک سیستم یکپارچه نیاز دارند تا با ایجاد ارتباط بین دستگاه ها، افراد و مجوزها، به تیم حراست برای برقراری نظم و امنیت کمک کنند. به این سیستم، نرم افزار حفاظت فیزیکی می گویند. 

نرم افزار گشت و نگهبانی یا حفاظت فیزیکی کسرا، به تیم حراست امکان نظارت بر ورود و خروج مهمانان، وسایل نقلیه و کالاها را می دهد. این نرم افزار با برقراری ارتباط با انواع سخت افزارهای امنیتی، امکان تعریف میزان دسترسی ها، مجوزهای تردد و بسیاری موارد دیگر را دارد. نرم افزار گشت و نگهبانی کسرا که با نام سیستم حراست و نگهبانی کسرا شناخته می شود، گامی رو به جلو برای حفظ امنیت سازمان و ایجاد هماهنگی بین تمامی سخت افزارهای امنیتی یک مجموعه است. 

ویژگی های نرم افزار گشت و نگهبانی کسرا

شرکت مهندسی کسرا، به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ارائه محصولات سخت افزاری و نرم افزاری برای افزایش امنیت سازمان ها شناخته می شود. نرم افزار گشت و نگهبانی کسرا، یک اتوماسیون جامع و کامل از تمامی مواردی است که کنترل گشت نگهبانی یک سازمان به آن احتیاج دارد. سیستم حراست و انتظامات کسرا از سه ماژول اصلی تشکیل شده است : سامانه مدیریت مهمان و ارباب رجوع، سامانه مدیریت تردد کالا و سامانه مدیریت تردد خودرو. در ادامه به بررسی هر سامانه و ویژگی های آن می پردازیم.

images_1681124956_6433ee5ce5c16.jpg

سامانه مدیریت مهمان و ارباب رجوع 

کنترل ورود و خروج مهمان ها و ارباب رجوع، یکی از مهم ترین بخش های نرم افزار گشت و نگهبانی است؛ زیرا که بخش وسیعی از تهدیدها و خطرات از سمت افرادی ست که در قالب مهمان وارد سازمان می شوند. نرم افزار کنترل تردد ارباب رجوع کسرا، با اتصال به دستگاه حضور و غیاب، اطلاعات مربوط به مهمانان و مراجعین را ثبت و در اختیار مدیران و تیم حراست قرار می دهد. 

این سیستم با یکپارچه سازی با انواع سخت افزارهای امنیتی مانند دوربین های پلاک خوان، گیت های کنترل تردد،‌ راهبندها و دستگاه های اکسس کنترل امکانات زیر را در اختیار کنترل گشت نگهبانی قرار می دهد:

  • احراز هویت مهمانان و ارباب رجوع 
  • تعریف میزان دسترسی های مهمان 
  • ثبت و گردش کار مجوزهای ورود مهمان 
  • امکان گزارش گیری از ترددهای هر مهمان 
  • جست و جو در بین افراد براساس شماره ملی،‌ نام و شرکت 
  • امکان ثبت اقلام همراه مهمان 
  • امکان تعریف کارت مهمان برای کنترل دسترسی ها

سامانه مدیریت تردد کالا 

بسیاری از سرقت ها و خرابکاری ها به دلیل عدم نظارت بر تردد کالا در سازمان ها اتفاق می افتد. ورود و خروج کالا، نیاز به نظارت مستمر و دقیق توسط تیم حراست را دارد. سامانه مدیریت تردد کالا در نرم افزار گشت زنی و نگهبانی کسرا با همگام سازی با سخت افزارهایی مانند راهبندها، گیت های تردد و دوربین های نظارتی، امکانات زیر را در اختیار تیم حراست قرار می دهد:

  • دریافت لیست و کد کالاهای سازمان 
  • امکان تعریف انواع درخواست های تردد کالا به صورت عودتی، انباری، اموالی و پیمانکاری
  • ثبت اطلاعات کالا مانند اطلاعات دریافت کننده، مسئول بازرسی، مهلت زمانی، دروازه ورود و خروج، اطلاعات جابه جا کننده و لیست کالا 
  • ثبت درخواست مجوز تردد خودروی حمل کالا 
  • ثبت گردش کار ورود و خروج کالا
  • تعیین دسترسی هر درب برای نگهبانان
  • گزارش کالایی که زمان برگشت آن رسیده 
  • تعیین لیست سیاه از افراد، شرکت ها و کالاهای غیر مجاز
  • گزارش گیری از ورود و خروج ها،‌افراد و کالاها 

سامانه مدیریت تردد خودرو

مدیریت خودروهای تحت تردد، یکی از ارکان مهم در حراست و نگهبانی است. سامانه مدیریت خودروی کسرا، یکی از حساس ترین بخش های نرم افزار حفاظت فیزیکی کسرا است که با برقراری ارتباط با انواع راه بندها و دوربین های پلاک خوان به کمک حراست سازمان ها آمده است. برخی از ویژگی های اصلی این سامانه عبارت اند از:

  • امکان تعریف خودروهای شرکتی و شخصی
  • تخصیص خودروها به واحدهای مختلف سازمان
  • تعریف محدودیت های گروهی خودرو
  • ثبت درخواست تردد خودرو 
  • ثبت ترددهای هر خودرو
  • ارائه انواع گزارش های سابقه تردد افراد و وسایل نقلیه

images_1681124968_6433ee680a429.jpg

مزایای سامانه حراست و انتظامات کسرا 

هدف اصلی برای استفاده از نرم افزارهای گشت و نگهبانی، کنترل و ثبت اطلاعات، کاهش هزینه های فرایندهای حراستی و جلوگیری از خرابکاری در اطلاعات ثبت شده است. نرم افزار حراست و انتظامات کسرا، با ایجاد امنیت لازم برای شرکت، از بروز حوادث پیش بینی نشده، خرابکاری در سازمان، سرقت های سازمان یافته جلوگیری می کند. این سامانه با ارائه گزارش های دقیق و غیرقابل دستکاری، تیم حراست را در پیدا کردن موارد مشکوک کمک می کند. 

بیشتر خرابکاری ها، توسط نیروی های بیرونی انجام می شود. با ثبت و کنترل تردد مهمانان،‌ امکان انجام خرابکاری توسط افراد ناشناس به شدت کاهش می یابد. همچنین در صورت بروز مشکل، هویت فرد خاطی به سرعت توسط سیستم پیدا می شود. 

کالاها، بخش مهمی از تردد در سازمان ها هستند. ثبت تردد کالاها به صورت دستی کاری زمان بر با ضریب امنیتی پایین و پر از خطا است. نرم افزار گشت و نگهبانی کسرا، کار نظارت بر تردد کالا ها را با صدور انواع مجوزها و ذخیره اطلاعات آن ها آسان کرده و خیال مدیران را از بابت ضررهای احتمالی در صورت سرقت راحت خواهد کرد. 

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات نرم افزاری و سخت افزاری کسرا به وب سایت شرکت مهندسی کسرا به آدرس kasraco.net مراجعه کنید یا با شماره تلفن‌های 02141452000 داخلی 3 یا 09196769974 تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: