کد خبر: ۳۹۵۲۳۸
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
0

بیشتر ما از گالری‌های جذابی که در سایت‎‌های وردپرسی وجود دارد خوشمان آمده و معمولا به سمت آن‌ها جذب می‌شویم. در حالت کلی یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی سایت که منجر به جذب بیشتر کاربران خواهد شد، استفاده از عکس در سایت می‌باشد.

مخاطب شما در لحظه اول عکس‌ها را مشاهده کرده و نهایتا به دنبال مطالعه مطالب خواهد رفت. با داشتن گالری تصاویر جذاب می‌توانید زمان ماندگاری آن‌ها را افزایش دهید. اینکه شما از چه قالبی در سایت خود استفاده می‌کنید هیچ اهمیتی نداشته و باید بدانید که تنها افزونه های ساخت گالری هستند که می‌توانند تمامی عکس‌های موجود در سایت را به بهترین شکل ممکن نمایش دهند.

ما در این مطلب بهترین افزونه های ساخت گالری در سال 2023 را معرفی خواهیم کرد. طبیعتا زمانی که به دنبال نصب چنین افزونه‌ای باشید با گزینه‌های زیادی رو به رو خواهید شد که می‌توانند باعث سردرگمی شما شوند. به همین دلیل بهتر است قبل از هر اقدامی برای جستجو، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

افزونه های ساخت گالری

 چگونه افزونه ساخت گالری در وردپرس را انتخاب کنیم؟

در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم که قطعا بعد از جستجو در رابطه با این افزونه‌ها با گزینه‌های زیادی رو به رو شده و گیج خواهید شد. البته شاید فکر کنید بدون افزونه و تنها با استفاده از قابلیت‌های وردپرس می‌توانید گالری مورد نظر خود را ایجاد کنید ولی اگر کمی با افزونه‌های ساخت گالری کار کرده باشید متوجه تفاوت زیاد آن‌ها خواهید شد.

به همین دلیل داشتن یکی از مواردی که در این مطلب معرفی خواهید کرد، یکی از ضروریات می‌باشد. مطمئن باشید پیدا کردن این افزونه ارزشش را داشته و می‌تواند کار شما را راحت کرده و عملکرد حرفه‌ای طراح سایت را نمایش دهد.

زمانی که برای انتخاب بهترین افزونه ساخت گالری اقدام می‌کنید باد نکات زیر را در نظر داشته باشید.

طبیعتا تمامی شرکت‌های سازنده افزونه های ساخت گالری به دنبال این هستند که بتوانند رضایت کاربران را به دست آورده و بهترین خدمات را ارائه نمایند. باید این را بدانید که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های به خصوصی را ارائه می‌کنند.

البته باید این نکته را متذکر شویم که برخی از ویژگی‌های افزونه‌ها با هم یکی هستند ولی شما باید آن گزینه‌ای را انتخاب کنید که می‌تواند نیاز شما را برطرف نماید. برای مثال شما نیاز به یک گالری ساز ساده دارید یا برای این کار باید از یک گزینه حرفه‌ای استفاده کنید؟ به همین دلیل باید نکاتی را در این بخش متذکر شویم:

  • افزونه مورد نظر باید واکنش گرا یا ریسپانسیو باشند. واکنش گرا بودن قالب به سئو سایت وردپرسی کمک بزرگی خواهد کرد.
  • افزونه مورد نظر شما باید دارای گزینه سفارشی سازی برای تغییر رنگ، متن، انیمیشن‌ها و همچنین اندازه تصویر و ... باشد.
  • به گزینه‌های چیدمان گالری (شبکه‌ای، ستون‌های عمودی، دایره‌ای، موزاییک و ...) توجه داشته باشید تا بتوانید در مکان لازم از یکی از آن‌ها استفاده کنید.
  • داشتن لایت باکس
  • باید یکی از گزینه‌های بهینه سازی تصاویر مانند فشرده سازی خوردکار یا lazy loading را دشته باشد تا بتواند در صورت بالا بودن حجم تصاویر از کند شدن سرعت بارگذاری سایت جلوگیری کند.
  • داشتن بخشی برای اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی
  • مدیریت محتواهای ویدئویی و صوتی

در انتخاب افزونه برای ساخت گالری باید دقت زیادی داشته باشید چرا که ممکن است گزینه‌ای را انتخاب کنید که به صورت بهینه کد نویسی نشده و سرعت لود سایت را کاهش می‌دهند. همچنین هر کدام از این ویژگی‌ها دارای کدهای جداگانه بوده و بهتر است افزونه‌ای را انتخاب کنید که قطعا به تمامی ویژگی‌های آن نیاز دارید. طبیعتا داشتن ویژگی‌های اضافی، سایت را سنگین خواهد کرد.

قیمت نیز می‌تواند تاثیر زیادی در تصمیم گیری شما داشته باشد. طیبعتا تمامی این افزونه‌ها رایگان نبوده و باید برای تعدادی از آن‌ها هزینه پرداخت کنید. باید بررسی کنید که آیا مبلغی که برای افزونه در نظر گرفته شده است، با توجه به امکانات آن، ارزش دارد یا خیر؟

معرفی بهترین افزونه های ساخت گالری در 2023

در این بخش تعدادی از بهترین افزونه های ساخت گالری در سال 2023 را معرفی خواهیم کرد:

افزونه Envira Gallery

یکی از بهترین و معروف‎ترین افزونه های ساخت گالری، Envira Gallery می‌باشد. ویژگی‌های مختلفی مانند ویژگی‌های قابل تنظیم و منعطف، کاربر پسند بودن و ... باعث این محبوبیت شده است.

همه افراد، چه مبتدی بوده و چه کار طراحی سایت را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند، می‌توانند به راحتی از Envira Gallery استفاده کنند. می‌توانید با کمک ویژگی درگ و دراپ، بخش‌های مختلف را به گالری خود اضافه کنید.

همچنین باید بدانید که این افزونه به صورت کامل با حالت موبایل هماهنگ بوده و در صفحه نمایش کوچک هیچ مشکلی برای عکس‌های شما به وجود نخواهد آمد.

باید این را بدانید که افزونه Envira Gallery رایگان نبوده و برای اینکه بتوانید ویژگی‌های بیشتری داشته باشید باید هزینه پرداخت کنید. در واقع با خرید هر بخشی از آن می‌توانید به همان بخش دسترسی داشته باشید.

افزونه modula

افزونه Modula

یکی دیگر از بهترین افزونه های ساخت گالری در سال 2023، Modula نام دارد. این افزونه‌ای بسیار کاربر پسند بوده و اگر فردی حرفه‌ای در این زمینه هستید می‌توانید از انعطاف آن اطمینان داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این افزونه، موبایل فرندلی بودن آن می‌باشد. از ویژگی‌های جالب Modula باید به گزینه گرید سفارشی اشاره کنیم. با این قابلیت نیازی به تغییر سایز عکس خود نداشته و می‌توانید با اعمال این ویژگی، در هر قسمتی از سایت به راحتی گالری ایجاد نمایید.

بیشتر ویژگی‌های اصلی در این افزونه رایگان بوده و در صورتی که به ویژگی‌های خیلی بیشتری نیز دارید بهتر است برای خرید نسخه پیشرفته اقدام کنید.

افزونه nextgen

افزونه NextGEN Gallery

اگر برای طراحی یک سایت هنری اقدام کرده و عکس‌ها و تصاویر زیادی برای نمایش دارید، بهتر است به NextGEN Gallery به عنوان بهترین افزونه گالری ساز نگاه کنید.

گزینه‌های نمایشی زیادی در این افزونه وجود داشته و این یکی از بهترین ویژگی‌ها محسوب می‌شود. البته بیشتر این حالات مخصوص نسخه پرمیوم بوده و در نسخه رایگان می‌توانید دو حالت را مشاهده نمایید.

نهایتا باید این را بدانید که با استفاده از NextGEN Gallery می‎توانید تمامی جزئیات ظاهری را تغییر داده و سایتی حرفه‌ای طراحی کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: