کد خبر: ۳۹۵۳۳۳
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
0

نحوه نصب بتن اکسپوز سوالی است که بسیاری افراد با آن مواجه می شوند که بتن اکسپوز چگونه نصب می شود و چه روش هایی برای نصب بتن اکسپوز وجود دارد ؟

به نقل از شرکت آشیان نو تولید کننده بتن اکسپوز ، یکی از مستحکم ترین و مقاوم ترین متریال برای نمای ساختمان بتن اکسپوز است که علاوه بر مقاوم بودن زیبایی منحصربفردی به نمای ساختمان می بخشد.

نحوه طراحی نما و اجرای بتن اکسپوز از مهمترین و تاثرگذارترین عوامل در ایجاد نمایی با کیفیت و زیبا در ساختمان است. به همین دلیل آشیان نو تصمیم دارد تا در این مقاله روش های نصب بتن اکسپوز در نمای ساختمان را به طور کامل بررسی کند.

نکته بسیار مهم در اجرای پانل های بتن اکسپوز نحوه پیاده سازی زیرساز و اجرای این پانل ها است چرا که وزن بالایی دارند و در صورتی که به درستی پیاده سازی نشود با سقوط پانل بتنی ممکن است خسارت جانی و مالی رخ دهد . بنابراین برای نصب بتن اکسپوز و اجرای پانل های بتنی وجود نیروی با تجربه و متبحر در این زمینه ضروری است .

روش‌های نصب بتن اکسپوز

نحوه نصب بتن اکسپوز طبق توضیحات فوق از اهمیت بالایی برخوردار است و بهره مندی از تیم متخصص و متبحر در نصب و اجرا موجب جلوگیری از ضرر های احتمالی خواهد شد .

نحوه اجرا و نصب بتن اکسپوز مطابق سه روش زیر امکان پذیر است :

۱- اجرای بتن اکسپوز به روش خشک

۲- اجرای بتن اکسپوز به روش دوغابی

۳- اجرا بتن اکسپوز با پیچ و چسب

در ادامه مطلب هر یک از روش های نصب بتن اکسپوز را با جزئیات بیشتر بررسی خواهیم کرد.

اجرا و نصب بتن اکسپوز به روش خشک

می توان گفت روش خشک در نصب بتن اکسپوز یکی از پرطرفدار ترین روش های اجرای بتن اکسپوز است . میزان پرتی مصالح نیز به میزان قابل توجهی کاهش داده می شود و سرعت اجرای نصب نیز بالا است.

در اجرا و نصب بتن اکسپوز در روش خشک برای چسباندن بتن از دوغاب ، ملات و چسب روی سطح مورد نظر استفاده نمی شود. در روش خشک شاسی کشی ها مطابق با طرح قرارگیری تایل و ابعاد پنل بتن اکسپوز برای زیرسازی به طور کاملا دقیق انجام می شود. پس از آن تایل ها یا پانل بتن اکسپوز به روش جوشی یا پیچی به زیرسازی نمای ساختمان متصل خواهند شد. همانطور که گفته شد برای نصب بتن اکسپوز به روش خشک از دو روش استفاده می شود :

۱- نصب پیچی پانل های بتن اکسپوز

۲- نصب جوشی پانل های بتن اکسپوز

نحوه نصب بتن اکسپوز به روش پیچی

در صورتی که قصد دارید بتن اکسپوز را به روش پیچی در نمای ساختمان اجرا کنید باید پانل های سوراخ دار را تهیه کنید . هنگام خرید بتن اکسپوز پانل‌‌های سوراخ دار بتن اکسپوز را سفارش دهید. سوراخ‌ها با ابعاد کوچکتر از ۳ سانتی‌متر روس سطح پانل ها ایجاد می شوند.

در زیرساز کار قوطی‌های عمودی و افقی فلزی در امتداد سوراخ های پنل ها و درست بر روی نمای اصلی ساختمان قرار میگرند تا به صورت یک قاب پنل های بتنی را دربرگیرند . در واقع پشت هر پانل بتن اکسپوز یک قوطی عمودی و یک قوطی افقی قرار دارد تا کاملا روی نما محکم شود.

پشت سوراخ‌ها پلیت‌هایی قرار دارد که متصل به مش داخل تایل بتنی است . به همین دلیل در روش خشک استحکام و مقاومت بتن اکسپوز در برابر حوادثی همچون طوفان ، باران ، باد بالا است و سقوط نخواهد کرد . باید گفت یکی از مزایای این روش نسبت به روش های دیگر سرعت اجرای بالا در این روش است.

نحوه اجرا و نصب بتن اکسپوز به روش جوشی

در روش جوشی برای اجرای بتن اکسپوز پانل های بتن اکسپوز را به صورتی که چهار گوشه آن و پست سوراخ ها پانل میلگردهایی قرار داده شده تا برای نصب این میلگردها با مش های داخل تایل های بتنی با جوشکاری متصل شوند . بنابراین در این روش پانل های بتنی با جوشکاری به نمای اصلی وصل می شوند.

اجرا و نصب بتن اکسپوز به روش پیچ و چسب

در روش پیج و چسب برای اجرای بتن اکسپوز از پیچ و رولپلاک استفاده می شود مانند روش پیچی نصب بتن اکسپوز و برای نصب پانل های بتنی از چسب مخصوصی استفاده خواهد شد.

در روش پیچ و چسب بتن اکسپوز در نمای ساختمان پیچ هایی که برای نصب استفاده شده است روی سطح کار قابل مشاهده است اما برای پوشاندن آن ها می توان از ملات پوشاننده استفاده کرد و یا از نوع پیچ های گل درشت برای نصب پانل های بتنی سفارش داد تا نمای زیباتری را به سطح کار ببخشد.

اجرای بتن اکسپوز به روش دوغابی

سومین روش اجرا و نصب بتن اکسپوز ، روش دوغابی است یعنی در این روش از دوغاب یا ملات برای اتصال تایل های بتنی استفاده شده که از موادی همچون ماسه ، سیمان سیاه ، سیمان سفید ، چسب بتن و آب ساخته می شود .

در این روش بین پانل نمای بتن اکسپوز و ملات پشت پانل ها از اسکوپ‌هایی در قالب مش‌های نصب شده پشت پانل استفاده می‌شود تا اتصال محکم و مقاومی ایجاد شود.

میتوان گفت مقداری از دوغابی که برای اتصال تایل بتنی به نما به کار برده می شود به بیرون نفوذ می کند و ممکن از موجب ایجاد دورنگی در نمای ساختمان شود که یکی از معایب این روش محسوب می شود که برای جلوگیری از آن از سیمان سفید استفاده میشود. باید در نظر داشته باشید حتما در انتهای کار با روش دوغابی ، بندکشی صورت پذیرد . روش دوغابی بیشتر برای اجرای بتن اکسپوز کف کاربرد دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا تمامی نکات نحوه نصب بتن اکسپوز و روش های اجرای بتن اکسپوز در نمای ساختمان را بررسی کنیم اما اگر تمایل داری اطلاعات بیشتری درباره بتن اکسپوز کسب کنید و یا قصد سفارش نصب و اجرای بتن اکسپوز را دارید به وب سایت آشیان نو شرکت تولید کننده بتن اکسپوز https://ashiano.com مراجعه کنید و یا با شماره های 09132125979 - 02166501975 تماس حاصل نمایید و سفارش خود را ثبت نمایید .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: