April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۳۶۴
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
0

آموزش وردپرس بخش قالب ها صفر تا صد

در این مقاله گروه پشتیبانی محتوای شرکت ایران تمز قصد دارد آموزش ورد پرس بخش قالب ها صفر تا صد را به شما ارائه بدهد. قالب ویترین سایت ورد پرسی شما است، اما با این حال قالب چیزی بیش از یک ویترین ساده است.

در واقع با تغییر طرح بیرونی قالب سایت وردپرس ، نمای آن را تغییر داده اید. قالب های ورد پرس می توانند نمایش بصری محتوا و سایر داده های شما در سایت ورد پرس تحت تأثیر قرار دهند و بازدید و تعامل سایت شما را افزایش دهند.

البته ورد پرس مجموعه‌ای از فایل‌ها است که با هم کار می‌کنند تا یک اتصال گرافیکی با طراحی یکپارچه برای یک وب سایت ایجاد کنند، به این فایل ها قالب سایت می گویند.

یک قالب در واقع نحوه نمایش سایت را بدون تغییر نرم افزار زیربنایی تغییر می دهد. مضامین ممکن است شامل انواع فایل ها باشد از جمله: فایل‌های تصویری با فرمت های jpg، png،gif، صفحات مشتری با فرمت css ، و همچنین هر فایل ها با پسوند php باشد.

فرض کنید شما در مورد پنیر در سایت می نویسید، از طریق استفاده از حلقه ورد پرس و فایل‌های قالب، می‌توانید پست‌های مربوط به پنیر را دسته بندی کنید که کاربران هنگام بازدید و جستجو به راحتی بتوانند فایل مورد نظر را پیدا کنند.

آموزش وردپرس بخش قالب ها صفر تا صد

قالب پیش فرض ورد پرس چیست؟

ورد پرس در حال حاضر دارای دوازده قالب است به صورت پیش فرض و آماده است.

قالب Twenty Twenty Two اولین قالب پیش فرض ورد پرس است. این قالب فقط در صورتی کار می کند که از ورد پرس ۵٫۹ و بالاتر استفاده می کنید. اگر افزونه گوتنبرگ را در کنار نسخه های قبلی ورد پرس نصب کرده باشید، از این قالب می توانید استفاده کنید.

 همه طرح های زمینه پیش فرض همراه با الگوهای بلوکی هستند که به شما امکان می‌دهد به راحتی طرح بندی های زیبا ایجاد کنید. می‌توانید از منوی صفحه مدیریت وب سایت، قالب ها را عوض کنید.

شما می توانید قالب هایی که به فهرست قالب اضافه می کنید را در پنل خود مشاهده کنید. در صفحه مدیریت در بخش ظاهر و قسمت قالب ها و در آخر در قسمت قالب های دیگر دیده می شوند دسترسی داشته باشید.

قالب جدید ورد پرس چه کارایی دارد؟

سایت رسمی قالب های ورد پرس  WordPress Theme Directory است. هر قالبی در این فهرست توسط یک تیم متخصص و کاربلد بررسی می‌شود و مطابق با قوانین سفت و سختی سنجیده می شود.

 همه این تلاش ها در این راستا است که تجربه ای امن و دلپذیر را با قالبی زیبا برای کاربر تضمین کند. ورد پرس بیش از ۹۰۰۰ قالب در فهرست دارد، شما می‌توانید با استفاده از فیلترهایی مناسب قالب مورد نظر خود را پیدا کنید.

 با استفاده از فیلترهای جستجوی پیشرفته می توانید بر اساس طرح بندی، موضوع و ویژگی های قالب خاص، را به راحتی قالب مناسب برای سایت خود را پیدا کنید. با استفاده از قالب Block می توان قالب های آماده را بر اساس نیاز و سلیقه ی خودتان ویرایش کنید.

آموزش اضافه کردن قالب جدید ورد پرس به فهرست

اکثر قالب ها در فهرست قالب ورد پرس با دستورالعمل یکسانی نصب می شود. البته بعضی از قالب ها مراحل نصب بیشتری نسبت به نصب تم معمولی دارند. برای نصب موفقیت آمیز تم Theme برای قالب ورد پرس جدید می توانید دستور العمل های شرکت ایران تمز بخوانید و دنبال کنید. توجه داشته باشید اگر بعد از انجام دستورالعمل های گفت شده، تم روی قالب ورد پرس شما اجرا نشد، می توانید از کارشناسان شرکت ایران تمز کمک بگیرید.

همچنین میتوانید آموزش وردپرس تصویری را مشاهده کنید تا کامل با روند سایت های وردپرسی آشنا شوید.

تم بلوکی block theme به قالبی گفته می‌شود که از بلوک ها برای تمام قسمت‌های یک سایت، از جمله منو، هدر، محتوا و پاورقی سایت استفاده می‌کند. این قالب ها برای جدیدترین نسخه word press  نوشته شده اند که توانایی ویرایش در همه بدنه و ساختار سایت را بدون کد نویسی های پیچیده فراهم می کند.

block theme را هم می توانید به همان روشی قالب های دیگر اضافه کنید. اگر گزینه پیش نمایش را نداشتید می توانید برای دیدن قالب آن را در یک سایت آزمایشی تست کنید. برای این کار ابتدا باید یک سایت آزمایشی راه اندازی کنید و قالب را روی آن بررسی کنید.

در تم بلوک block theme گزینه ی ویرایش یا Customizer  وجود ندارد . زیرا که ویرایش تمام قسمت های سایت در تم بلوک با استفاده از site editor انجام می شود. البته شما می توانید  customize  به طور دستی در قالب بلوکی فعال کنید.

 شما می توانید قالب های جدید را از دایرکتوری قالب ورد پرس به صورت مستقیم دانلود کنید. برای این کار می توانید گزینه ی add new در منوی Appearance  انتخاب کنید و قالب مورد نظر را دانلود کنید. شما برای اضافه کردن تم به قالب ورد پرس می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد صفحه مدیریت ورد پرس شوید.
  • به صفحه  Appearance وارد شوید و گزینه ی  Themes
  • افزودن جدید را انتخاب کنید.
  • برای پیدا کردن قالب مورد نظر از دو روش می توانید استفاده کنید:
    • استفاده از گزینه جستجو
    • استفاده از فیلترهای سایت
  • شما می توانید پیش نمایش قالب بر روی عبارت پیش نمایش کلیک کنید.
  • بعد از آن برای آپلود قالب در سایت خود، روی عبارت نصب کلیک کنید.
  • از دکمه آپلود تم در بالای صفحه برای آپلود یک فایل zip از قالبی که قبلاً در دستگاه خود دانلود کرده اید، استفاده کنید.
  • البته وقتی Theme قبلاً دانلود شده باشد اما فعال نشده باشد، گزینه Live Preview به شما پیش نمایشی از سایت با محتوای موجود خود می دهد.

آموزش اضافه کردن قالب جدید با استفاده از cPanel

اگر هاستی که خریداری کرده ای C-panel دارد ، می توانید از گزینه آپلود آن برای بارگذاری فایل های تم theme در سایت خود استفاده کنید. توجه کنید فایل های تم و قالب حتماً در یک آرشیو فشرده با پسوند zip یا gz  باید باشد.

  • فایل زیپ Theme را دانلود کنید و سیو کنید.
  • از بخش مدیریت فایل  C-panel به قسمت قالب ها بروید.

توجه: ممکن است میزبان هاست host شما مسیر پوشه Themes کمی متفاوت باشد.

  • اما به طور کلی شما باید به دنبال گزینه ی public_html باشید و در آن

 /wp-content/themes را پیدا کنید.

  • هنگامی که داخل قسمت قالب ها در مدیریت فایل C-panel هستید، روی آپلود کلیک کنید و فایل فشرده را که در مرحله ۱ سیو کرده اید، آپلود کنید.
  • هنگامی که فایل zip آپلود شد، روی نام آن کلیک راست کرده و Extract را از انتخاب کنید.

وقتی فایل های فشرده قالب ها با موفقیت استخراج extract  شدند ، شبیه به مراحل قبلی دستورالعمل‌های زیر را برای فعال کردن قالب جدید دنبال کنید.

  • سی پنل - مدیریت فایل
  • cPanel – فهرست تم ها
  • سی پنل - آپلود فایل
  • سی پنل - استخراج آرشیو

آموزش اضافه کردن دستی قالب جدید (FTP)

برای افزودن یک تم جدید از طریق  FTP، به  FTP client و فایل extract  شده قالب نیاز دارید.

  • آرشیو قالب (zip) را دانلود کنید و فایل های موجود در آن را extract کنید. پوشه ای به نام خود قالب داشته باشید که حاوی فایل های قالب باشد.
  • از یک سرویس FTP client  برای دسترسی به وب سرور میزبان خود استفاده کنید سپس به wp-content/themes/ directory
  • پوشه قالب ها را در دایرکتوری سرور میزبان خود آپلود کنید.    

 آموزش فعال کردن قالب ورد پرس

قالب جدید در در همه ی روش ها در پوشه wp-content/themes است. برای فعال سازی از هر روشی استفاده کنید تم جدید آماده فعال سازی است. روش های فعال سازی عبارت اند از:

  • مدیریت صفحه
  • cPanel
  • FTP

همه طرح های زمینه در فهرست  wp-content/themes  قرار دارد . برای فعال سازی و به روزرسانی (زمانی که به روزرسانی توسط طراح قالب ارائه می‌شود) در دسترس هستند، اما تنها یک موضوع از این فهرست می‌تواند فعال باشد.

وقتی قالب فعال می شود به این معنی است که سبک و طرح این قالب در سایت شما اعمال می شود. از طریق پنل مدیریت از فعال سازی موفقیت آمیز تم مطلع خواهید شد.

برای فعال کردن یک قالب برای سایت خود روش زیر را دنبال کنید:

 

  • وارد صفحه مدیریت ورد پرس شوید.
  • از صفحه Appearance گزینه ی Themes را انتخاب کنید.
  • شما در اینجا همه تم های خود را در directory /wp-content/themes مشاهده می کنید . ب
  • با کلیک کردن روی هر قالب می توانید جزئیات آن را مشاهده کنید.
  • با انتخاب گزینه ی Live Preview می توانید پیش نمایش قالب را با محتوای که در سایت بارگذاری کرده اید مشاهده کنید.
  • برای فعال کردن هر تم می توانید روی دکمه فعال کردن آن کلیک کنید.

نکته: توجه کنید اگر پیش نمایش قالب خالی است، قالب جدید را بدون بررسی بیشتر فعال نکنید. به این علت که ممکن است که قالب در سایت شما به خوبی نمایش داده نشود. نکته ی دیگر اگر تصاویر کوچک THEME نمایش داده نمی شود یا به درستی مشاهده نشود، ممکن است قالب جدید شما خراب باشد. قالب های ممکن است بعضی از موارد و اطلاعات اضافی در زیر آن قرار گیرد.

سخن آخر

 شرکت ایران تمز یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی طراحی سایت، سئو، ورد پرس و.. است. در سایت ایران تمز علاوه بر آموزش های کاربردی، امکان سفارش طراحی سایت، سئو و.. هم وجود دارد. شما از مشاوره گروه پشتیبانی ایران تمز در طول شبانه روز می توانید استفاده کنید.

آموزش وردپرس بخش قالب ها صفر تا صد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: