April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۴۲۶
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
0

در دنیای امروز که با گسترش تجارت و کسب‌وکارهای نوین، تحولات عظیمی در حوزه ساختار محاسبات مالی و اقتصادی رخ داده، استفاده از روش‌های مدرن در حوزه حسابرسی شرکت‌ها به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است. در حسابرسی، ما با فرآیندی سیستماتیک به منظور جمع‌آوری و همچنین ارزیابی بی‌طرفانه دفاتر، اسناد و مدارک روبه‌رو هستیم، فرآیندی که می‌تواند به شفافیت مالی بیشتر شرکت‌ها منجر شده و از ورشکستگی قطعی آن‌ها جلوگیری نماید. جالب است بدانید در صورتی که بتوانید به طور دقیق فرآیند حسابرسی کسب‌وکار خود را دنبال کنید، این امر نه تنها سبب می‌شود که از خطر نابودی شرکت به دلیل اختلاس و متمرکز نبودن نقدینگی به دور باشید، بلکه با حفظ و مدیریت صحیح نقدینگی قادر خواهید بود درآمد شرکت و کسب‌وکار خویش را افزایش داده و دامنه فعالیتی خویش را توسعه دهید؛ اما طبیعتا با توجه به تخصصی بودن و پیچیدگی‌های موجود در زمینه فرآیند حسابرسی، مدیران به خودی خود از دانش و مهارت کافی در این زمینه برخوردار نیستند و به همین علت ضرورت دارد تا از یک حسابرس مجرب و موسسه‌های ارائه کننده خدمات حسابرسی برای این منظور کمک بگیرند. 

خدمات حسابرسی چیست؟

قبل از آن که بتوانیم در ارتباط با اهمیت استفاده از خدمات حسابرسی صحبت کنیم و به این سوال که «دلیل استفاده از خدمات حسابرسی چیست؟» پاسخ دهیم، ضرورت دارد تا نگاهی به خود ماهیت خدمات حسابرسی داشته باشیم تا پس از آن بتوانید با دید بازتری نسبت به اهمیت استفاده از چنین خدماتی قضاوت نمائید. تا قبل از قرن بیستم، کسب‌وکارها به طور کلی یک هدف برای حسابرسی قائل بودند و آن هم عبارت بود از کشف تقلب! اما رفته رفته در اوایل قرن بیست، حسابرسی کمی از این هدف فاصله گرفته و چهره جدیدی به خود گرفت و به سمت مدیریت درست کسب‌وکار با انجام محاسبات و نظارت‌های بسیار دقیق حرکت کرد.

جالب است بدانید که امر حسابرسی و فرآیندهای کنترل داخلی، گاه به اختیار خود مجموعه و به منظور نظارت بیشتر بر روند فعالیت مالی شرکت‌ها صورت می‌گیرد که براساس آن کلیه افرادی که به نقدینگی شرکت دسترسی دارند، قبل از آن که بتوانند مبلغی را برداشت نمایند، حتما باید آن را به ثبت برسانند. انجام چنین کاری برای مدیران شرکت‌ها این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوانند به طور دقیق کلیه تغییر و تحولات اقتصادی انجام شده در شرکت را رصد کرده و مشکلات احتمالی که در آینده ممکن است رخ دهند را پیش‌بینی نمایند؛ اما در مواقعی نیز شرکت‌ها ملزم به انجام فرآیند حسابرسی و ارائه گزارشات مربوط به آن هستند که غالبا می‌توان ریشه چنین الزامی را در وضع قوانین مالیاتی و همچنین تجارتی جستجو کرد.

به طور کلی اگر بخواهیم یک تعریف ساده از خدمات حسابرسی ارائه کنیم، باید بگوییم که امر حسابرسی در واقع به مجموعه‌ای از کنترل و بررسی‌ها اطلاق می‌شود که در آن کلیه اسناد، مدارک و همچنین اطلاعات مالی یک نهاد و شرکت مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد که در نهایت چنین بررسی‌هایی به تهیه یک گزارش ختم می‌شود؛ گزارشی که در آن حسابرس، نظرات خود را در ارتباط با روش‌های حسابداری به کار گرفته شده و همچنین میزان صحت و سقم صورت‌های مالی این واحد تجاری اظهار می‌دارد. از جمله خدمات حسابرسی مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مشاوره حسابرسی
  • محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل
  • انجام حسابرسی به منظور افزایش سرمایه
  • انجام حسابرسی‌های مالیاتی و ارائه گزارش‌های مربوط به آن
  • تهیه گزارشات فصلی
  • انجام و ارائه گزارش‌های حسابرسی داخلی و عملیاتی

اهمیت استفاده از خدمات حسابرسی

به طور کلی پاسخ به این سوال که «دلیل استفاده از خدمات حسابرسی چیست؟» در گرو بررسی اهمیت استفاده از چنین خدماتی است. همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، غالبا مالکان کسب‌وکارها و همچنین مدیران واحدهای تجاری نه تنها وقت کافی برای رسیدگی به امور حسابرسی مجموعه تحت نظر خویش را ندارند، بلکه در بیشتر مواقع از تخصص و صلاحیت کافی در این زمینه نیز برخوردار نیستند و به همین علت باید به منظور انجام امور حسابرسی از افراد متخصص و بی‌طرف در این زمینه کمک بگیرند. جالب است بدانید که هر چه میان مالکان یک کسب‌وکار و مدیران آن فاصله زیادی وجود داشته باشد، ضرورت انجام فرآیند حسابرسی بیش از پیش نمایان می‌شود. برای درک بهتر این مسئله به مورد زیر توجه کنید:

در شرکت‌های سهامی، سهامداران شرکت و همچنین سرمایه‌گذاران را به نوعی می‌توان مالک چنین واحدهای تجاری به شمار آورد و این درحالی است که از میان این افراد عموما فردی به عنوان مدیر این نهاد انتخاب می‌شود؛ در چنین حالتی سهامداران شرکت (به صورت فردی) صلاحیت و حتی اختیار رسیدگی به حساب‌ها و وضعیت مالی شرکت را ندارند و به همین علت این افراد (به طور جمعی)، این وظیفه را بر عهده یک فرد یا موسسه متخصص در حوزه ارائه خدمات حسابرسی نظیر رایان محاسبان می‌سپارند تا از این طریق با اعمال کنترل‌های داخلی از فسادهای مالی احتمالی جلوگیری نمایند.

در امر حسابرسی، انجام فرآیند با تائید گزارش‌های مالی از سوی مدیران شروع می‌شود و در قدم بعدی کلیه فعالیت‌های ریسکی مجموعه و شواهد حمایتی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوان متناسب با وضعیت مالی شرکت و همچنین گردش نقدی آن در ارتباط با شرایط مالی شرکت قضاوت کرد و در نهایت پس از آن گزارش حسابرسی آماده گردد. در واقع همان طور که از کلیه مراحل موجود در امر حسابرسی برمی‌آید، این فرآیند به منظور جلوگیری از بروز هرگونه فساد مالی احتمالی در یک واحد تجاری صورت می‌گیرد و استفاده از چنین خدماتی دارای مزایای زیر است:

  • مدیریت امور اقتصادی شرکت بر مبنای اصول صحیح
  • از بین رفتن احتمال هرگونه اختلاس و کلاهبرداری مالی
  • نگهداری متمرکز سرمایه در گردش

اگر از یک موسسه متخصص در امر حسابرسی برای انجام امور حسابرسی خود کمک بگیرید، مسلما به دلیل ثبت دقیق کلیه ورودی‌ها و خروجی‌های مالی شرکت، نظارت بر امور مالی مجموعه راحت‌تر شده و در صورت برخورد با هرگونه کسری نقدینگی می‌توان به راحتی منشا آن را پیدا کرد؛ در ثانی به هنگامی که شرکتی سرمایه در گردش خویش را به صورت پراکنده خرج می‌کند به دلیل نداشتن تمرکز کافی امکان حذف هزینه‌های غیرضروری را نخواهد داشت و ممکن است به دلیل همین مسئله با احتمال ورشکستگی قطعی مواجه شود و این درحالی است که در استفاده از خدمات حسابرسی اسناد موثقی در زمینه هزینه‌های انجام شده در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما به راحتی می‌توانید با حذف چنین هزینه‌های اضافی، کسب‌وکار خویش را توسعه دهید.

انتخاب صحیح یک شرکت ارائه کننده خدمات حسابرسی

مسلما با توجه به اهمیت و حساسیت موجود در مسئله حسابرسی، انتخاب صحیح یک موسسه مجرب که به صورت کاملا تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند، اجتناب‌ناپذیر است. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در چنین انتخابی حتما باید مورد توجه قرار دهید، مسئله تخصص، تجربه و برخورداری از حسن سابقه و اعتبار در حوزه حسابرسی است. یکی از مجموعه‌های معتبر فعال در حوزه ارائه خدمات حسابرسی، شرکت رایان محاسبان است که با بیش از 22 سال سابقه در این حوزه، کلیه خدمات مرتبط با حسابرسی را با کیفیت بسیار بالا و به صورت کاملا دقیق انجام می‌دهد. این موسسه در ارائه خدمات خویش، کار خود را به صورت تیمی جلو می‌برد و طبیعتا استفاده از خدمات این مجموعه در مقایسه با روش انفرادی حسابرسی از میزان احتمال خطای کمتری نیز برخوردار است. مسئله دیگری که شما به هنگام استفاده از خدمات مجموعه رایان محاسبان با آن روبه‌رو خواهید شد، مزیت مقرون به صرفه بودن استفاده از خدمات این مجموعه است.

تصور کنید که به صورت مقطعی به انجام یک خدمات مالیاتی نیاز پیدا کرده‌اید، طبیعتا در چنین حالتی استخدام دائمی یک فرد متخصص می‌تواند هزینه بسیار زیادی را به مجموعه شما تحمیل نماید و این درحالی است که شما با عقد قرارداد با موسسه حسابرسی رایان محاسبان به راحتی و با صرفه هزینه حداقلی می‌توانید کلیه خدمات مربوط به حسابرسی، حسابداری، مالی و مالیاتی را دریافت کنید و از تجربه حسابرسان متخصص در این حوزه بهره ببرید. جالب است بدانید که این مجموعه در سوابق کاری چندین ساله خویش، سابقه همکاری موفق با بسیاری از شرکت‌های خصوصی و دولتی را داشته و به یکی از بهترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه تبدیل شده است.

خدمات حسابرسی رایان محاسبان؛ بهترین راه‌ حل برای توسعه سریع کسب‌وکارها

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، ما در این مطلب به بررسی دقیق ماهیت خدمات حسابرسی و همچنین چرایی استفاده از آن پرداختیم و با توجه به نقش کلیدی امر حسابرسی در حوزه مدیریت صحیح نقدینگی شرکت‌ها و جلوگیری از بروز هر گونه فساد مالی نظیر اختلاس، متوجه شدیم که یکی از ملزومات اصلی و اساسی برای حذف هزینه‌های اضافی شرکت‌ها و همچنین مدیریت صحیح امور اقتصادی آن در گرو استفاده از خدمات حسابرسی موسسه‌های معتبر ارائه کننده خدمات حسابرسی نظیر رایان محاسبان است. مجموعه رایان محاسبان در سال‌های گذشته به دلیل داشتن هزینه‌های مقرون به صرفه و ارائه خدمات باکیفیت، بسیار مورد توجه کسب‌وکارها و شرکت‌های خصوصی و دولتی قرار گرفته است و اگر شما هم به دنبال مجموعه‌ای متخصص و مجرب در حوزه ارائه خدمات حسابرسی می‌گردید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما با شماره 02128426733 تماس گرفته یا به وب‌سایت رایان محاسبان به آدرس www.rayanmohaseban.com مراجعه کنید و از خدمات کم‌نظیر این مجموعه بهره ببرید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: