April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۴۵۸
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
آمار هم از برتری منچسترسیتی در جمع ۴ تیم نهایی لیگ قهرمانان خبر می‌دهد.

برترین‌های لیگ قهرمانان اروپا مشخص شدند/ منچسترسیتی، شانس اصلی قهرمانی

با پایان دور یک چهارم نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا تکلیف چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی مشخص شد برتری شیرین روسونری مقابل ناپولی و همینطور پیروزی قاطع اینتر در خانه بنفیکا باعث شد بعد از سال‌ها بار دیگر دو تیم پرطرفدار شهر میلان به مراحل پایانی لیگ قهرمانان راه پیدا کنند و حالا فوتبال‌دوستان جهان برای برگزاری دربی دلامدونینا در بالاترین سطح فوتبال اروپا لحظه‌شماری می‌کنند زمین‌گیر شدن بایرن مونیخ در ورزشگاه اتحاد از تبعات زلزله‌ای بود که مدیران این تیم روی نیمکت راه انداخته بودند؛ به هر حال بایرن مونیخ بار دیگر از صعود به نیمه نهایی باز ماند تا منچسترسیتی برای سومین فصل متوالی به جمع چهار تیم برتر قاره سبز راه پیدا کند. در حالی که تیاگو سیلوا از ایمان ۹۹ درصدی برای پیروزی مقابل رئال مادرید حرف می‌زد، رکود و ناتوانی صددرصدی هم تیمی هایش هم ایمان و اعتماد شان را از بین برد و هم شانس یک درصدی چلسی را، تا کهکشانی‌ها در مسیری کاملاً مشابه دور حذفی فصل گذشته لیگ قهرمانان برای تاج گذاری مجدد آماده شوند. در حالی که تنها ۵ مسابقه تا پایان این فصل پر تب و تاب لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده، به برترین‌های آماری این فصل و رکورد‌های فردی و تیمی نگاهی انداخته‌ایم.
منچسترسیتی، شانس اصلی قهرمانی

شاگردان گواردیولا گرچه در ابتدای فصل شادابی و طراوت همیشگی را نداشتند، در بهترین مقطع ممکن در یک فرم ایده‌آل قرار گرفته اند. لغزش‌های آرسنال در لیگ برتر شانس سیتیزن‌ها برای قهرمانی مجدد را افزایش داده و حضور در کورس رقابت برای فتح جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا منچستر سیتی را به تنها تیم اروپایی دارای شانس کسب سه گانه تبدیل می‌کند. مطابق محاسبات آماری ابرکامپیوتر «اوپتا» که بر اساس عملکرد تیم‌ها در بازی‌های اخیر انجام می‌شود، منچستر سیتی بیشترین شانس را برای قهرمانی در لیگ قهرمانان خواهد داشت. مطابق این آمار به احتمال ۴۶ درصد سیتیزن‌ها برای نخستین بار در تاریخشان روی قله فوتبال اروپا قرار می‌گیرند. شانس رئال مادرید برای قهرمانی مجدد ۲۱ درصد ارزیابی می‌شود، در حالی که اینتر ۱۷ درصد و میلان ۱۶ درصد برای قهرمانی شانس خواهند داشت. در حالی که هیچ یک از تیم‌های شهر میلان قادر به صدرنشینی در دور گروهی این رقابت‌ها نشدند و این روز‌ها در لیگ داخلی برای کسب آخرین سهمیه‌های صعود به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا در تلاشند، یک پای فینال خواهند بود و سری آ همچنان زنده است.
سلطه هالند در حمله

ارلینگ هالند با وجود اینکه در نیمه نخست بازی برگشت مقابل بارسا موفق به گل‌کردن پنالتی نشد، در نیمه دوم مجموع گل‌هایش در این فصل را به عدد ۱۲ رساند. با حذف محمد صلاح (۸ گل) حالا وینیسیوس (۶) و رودریگو (۵) نزدیک‌ترین رقبای او برای عنوان برترین گلزن هستند. هالند همچنین با امید ۷.۲۷ گل از شوت‌های خود در صدر جدول بیشترین گل مورد انتظار قرار دارد و وینیسیوس (۶.۳۳ گل) دوم است. مهدی طارمی با امید گل ۴.۴۱ در رده پنجم قرار دارد. در حالی که بنزما (۳۰)، هالند (۳۱) و وینیسیوس (۳۴) جزء شوت‌زن‌ترین بازیکنان تورنمنت بوده‌اند، کوارتسخلیا با ۳۹ شوت در این زمینه رکورددار است. همچنین وینیسیوس و هالند تنها بازیکنانی هستند که به رکورد ۲۰ شوت در چارچوب در رقابت‌های امسال دست یافته‌اند.
پادشاهان پاس

تونی کروس با ۷۴۱ پاس رکورد بیشترین توپ‌دهی کل تورنمت را در اختیار دارد در حالی که روبن دیاس (۷۳۲) و رودری (۷۱۷) از منچستر سیتی در رده‌های بعدی قرار دارند. وراتی، کیمیش و لوبوتکا دیگر بازیکنانی هستند که از رکورد ۶۰۰ پاس عبور کرده‌اند و دقت پاس هر ۶ بازیکن بالای ۹۰ درصد است. در بین بازیکنانی که حداقل ۱۰۰ پاس ثبت کرده‌اند، اریک گارسیا از بارسلونا با ۹۶ درصد دقت در ۱۸۲ پاس رکورددار است. جک گریلیش رکورددار بیشترین خلق موقعیت (۲۲) است و وینیسیوس با ۵ پاس گل رکورددار است، در حالی که دی‌مارکو و دبروینه تنها بازیکنان دیگر باقی‌مانده در جام با ۴ پاس گل هستند. از سوی دیگر رافائل لیائو (۲.۸۸) رکورد بیشترین گل مورد انتظار حاصل از پاس را به خود اختصاص داده. در آمار پاس متوالی، منچسترسیتی با ۲۲۳ بار ثبت ۱۰ پاس متوالی رکورددار است و رئال مادرید با ثبت ۱۹۱ زنجیره ده‌تایی از پاس در رده دوم قرار دارد.
سد‌های رسوخ ناپذیر

مارکو وراتی با ۱۸ تکل موفق در این زمینه رکورددار است و مانوئل اوگارته، هافبک اروگوئه‌ای اسپورتینگ (۱۷) در رده دوم قرار دارد. تونی کروس (۱۴) بین بازیکنان باقی‌مانده در جام بیشترین رکورد دارد. فلورنتینو از بنفیکا با ۲۶ قطع توپ رکورددار است و کیم مین جائه با ۲۲ و کیمیش با ۲۰ قطع توپ در رده‌های بعدی از این نظر قرار دارند. در زمینه باز پس گیری توپ، رودری و لوبوتکا با ۷۹ توپ‌گیری رکورددارند. از نظر پرس سنگین دفاعی بارسلونا و چلسی با میانگین ۹.۳ پاس حریف به ازای هر کنش دفاعی (PPDA) بهترین آمار را داشته‌اند و بین تیم‌های باقی‌مانده در جام میلان و منچسترسیتی با ۱۳ پاس حریف عملکرد بهتری به جا گذاشته‌اند.
حمله و دریبل

در آمار بیشترین حمل توپ و پیش‌بردن حمله، کوارتسخلیا با ۲۴ حمل توپ رکورددار است و گریلیش و سانه با ۲۰ حمل توپ در رده‌های بعدی قرار دارند. کوارتسخلیا همچنین بیشترین حمل توپ منجر به شوت (۱۷ مورد) را در اختیار دارد و در زمینه بیشترین حمل توپ منجر به گل نام ۳ بازیکن بایرن مونیخ، سانه (۴)، مانه و چوپوموتینگ (۳ حمل توپ) قرار دارند. همچنین گریلیش با ۱۲ حمل توپ منجر به ایجاد موقعیت گل صدرنشین است. در بین بازیکنان تکنیکی جام، وینیسیوس جونیور با ۴۱ دریبل موافق حاصل از ۹۹ اقدام صدرنشین است و لیائو (۳۷) و کوارتسخلیا (۳۵) در رده‌های بعدی قرار دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: