کد خبر: ۳۹۵۵۰۸
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید قزل‌آلا به ۹۰ تا ۹۵ هزار تن برسد. همچنین سال گذشته ۸ هزار تن قزل‌آلا صادر شد که پیش‌بینی می‌شود امسال به بالای ۱۰ هزار تن برسد.

صادرات قزل‌آلا ۲ هزار تن افزایش می‌یابد

آرش نبی‌زاده گفت: گرچه قیمت قزل آلا نسبت به ایام پایانی سال تغییری نداشته، اما فروش ۵۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا در عمده فروشی را ۱۱۵ هزارتومان و سالمون را ۱۳۱ تا ۱۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم انتظار می‌رفت که کل محصولات پروتئینی مشمول کالابرگ بود که متاسفانه حمایت تنها در خصوص مرغ انجام می‌شود و در خصوص گوشت قرمز و ماهی این طور نیست.

نبی زاده ادامه داد: برخی مزارع در سال‌های گذشته به سبب خشکسالی تولید خود را کاهش داده بودند که با بهبود شرایط بارش، تولیدکنندگان رغبت بیشتری به تولید دارند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال تولید قزل آلا به ۹۰ تا ۹۵ هزار تن برسد که با این وجود تغییری نسبت به سال قبل ندارد.

او درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا گفت: بنابر آمار سال گذشته ۸ هزار تن قزل آلا صادر شد که پیش‌بینی می‌شود امسال به بالای ۱۰ هزار تن برسد.

نبی‌زاده قیمت تمام شده هرکیلو قزل آلا را ۱۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با ایجاد بازار‌های صادراتی جدید و تعیین نرخ قزل آلا برمبنای بازار‌های جهانی، تولیدکنندگان نسبت تولید رغبت دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: