April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه مطرح کرد
کد خبر: ۳۹۵۵۷۵
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور ما در تمامی طول سال از تابش آفتاب مناسبی برخوردار است گفت: صنایع انرژی بر باید به فکر تولید برق از انرژی خورشید باشند همانگونه که فولاد مبارکه نیروگاه 600 مگاواتی خورشیدی احداث کرد.

ضرورت مدیریت قطعی برق صنایع با انرژی خورشیدی

شهباز حسن پور بیگلری در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با یادآوری سابقه تلخ قطع برق صنایع در تمامی سال‌های گذشته گفت: برای آنکه برق خانه‌های مسکونی را در گرمای تابستان تامین کنیم و مردم بتوانند از وسایل سرمایشی استفاده کنند، برق صنایع را قطع می‌کنیم.

نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه صنایع را قربانی ناکارآمدی در تولید برق می‌کنند گفت: رشد صنایع و صدور مجوز‌های گوناگون باعث افزایش مصرف برق می‌شود، بنابر این دولت وظیفه دارد همزمان با صدور مجوز فعالیت برای صنایع، به فکر ایجاد زیرساخت‌ها باشد که مهمترین آن‌ها ساخت نیروگاه برای تولید و تامین برق مورد نیاز صنایع است.

وی با تاکید بر اینکه دولت به جای تامین برق مورد نیاز صنایع، بدنبال قطع برق صنایع می‌رود گفت: متاسفانه آنچنان با صنایع بد برخورد می‌شود که گویا تمامی مشکلات کشور به صنایع باز می‌گردد و صنایع می‌بایست تاوان ناکارآمدی‌ها را بدهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولید برق با نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مشکل را به صورت مقطعی حل می‌کند گفت: شاهد هستیم که در زمستان برای تامین گاز مصرفی خانه ها، گاز را قطع می‌کنند که باز هم صنایع با مشکل رو به رو می‌شوند، بنابر این باید به صورت اساسی چاره اندیشی شود.

وی بهترین راهکار را تولید برق از منابع تجدید پذیر دانست و گفت: مهمترین سوال این که چرا در زمینه برق خورشیدی سرمایه گذاری مناسب صورت نمی‌گیرد تا برق مورد نیاز کشور بدون نیاز به گاز و نفت تولید شود؟

 

بیشتر بخوانید:اثبات ولایتمداری با حرکت بر ریل دانش بنیان

حسن پور با تاکید بر اینکه با استفاده از انرژی خورشیدی، کارخانه‌های تولید پنل خورشیدی راه اندازی می‌شود گفت: با راه اندازی نیروگاه خورشیدی، اشتغالزایی پایدار صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه تولید برق با نیروگاه خورشیدی، تولیدی پایدار و ثابت است گفت: در نتیجه ایجاد نیروگاه خورشیدی، هم نیاز برق داخل به صورت کامل رفع می‌شود و هم می‌توانیم صادرات برق داشته باشیم.

ضرورت مدیریت قطعی برق صنایع با انرژی خورشیدی

نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از صنایع کشور گفت: جای تعجب دارد هنگامی که صنایع کشور با چالش رو به رو هستند، چرا در زمینه تولید انرژی سرمایه گذاری نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع می‌توانند با نصب پنل‌های خورشیدی یا دیگر روش‌های تولید برق، هم برق مورد نیاز مجموعه خود را کامل کنند و هم با فروش برق به دولت، درآمدزایی داشته باشند گفت: چرا صنایع به سوی رفع نیاز‌های خود گام بر نمی‌دارند.

حسن پور اقدام فولاد مبارکه در احداث نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی را ارزشمند توصیف کرد و گفت: از آنجا که قطع برق به عنوان سناریویی دایمی برای صنایع وجود دارد، لازم است بدرستی چاره اندیشی شود که فولاد مبارکه این اقدام را انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه نه تنها برق مورد نیاز خود را تامین کرده، بلکه به سیستم تولید و توزیع برق نیز کمک کرده است گفت: برقی که برای فولاد مبارکه مصرف می‌شد، با راه اندازی نیروگاه خورشیدی، برای سایر بخش‌ها اختصاص می‌یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: