May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۵۹۹
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
0
رئیس جمهور فرانسه شیوه اعتراضی مخالفانش را مسخره کرد و گفت با زدن روی قابلمه نمی‌توان فرانسه را پیش برد.

مکرون: با زدن روی قابلمه، نمی توان فرانسه را پیش برد!

امانوئل مکرون در تلاش برای کاستن از شدت تنش‌ها و اعتراضات به قانون افزایش سن بازنشستگی که اخیراً تصویب و امضاء شده، به سفر کردن به مناطق روستایی فرانسه رو آورده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، رئیس جمهور فرانسه به هنگام سفر اخیرش به منطقه «آلساک» برای دیدار از یک کارخانه و صحبت با مردم برای کاستن از خشم آن‌ها در اعتراض به قانون فوق، با رفتار اعتراضی آن‌ها به شکل کوبیدن به قابلمه مواجه شد.

حدود صد تن از معترضان فرانسوی که قابلمه در دست داشتند به قابلمه‌های خود می‌کوبیدند تا از این طریق، صدای اعتراض خود را به گوش رئیس جمهور کشورشان برسانند. نیرو‌های پلیس این افراد را به عقب می‌راندند. معترضان دیگری هم ماهیتابه در دست داشتند یا سوت می‌زدند یا بوق خودروهایشان را به صدا درمی آوردند. پس از آن که نیرو‌های پلیس چندین مرتبه از معترضان خواستند تا از محل مذکور بروند که مجوزی برای تظاهرات در آنجا صادر نشده بود، مأموران پلیس با زور، معترضان را ۲۰۰ متر عقب راندند.

رئیس جمهور فرانسه در واکنش به صدای اعتراضی قابلمه‌ها گفت: «قابلمه نیست که فرانسه را پیش می‌برد. واقعیت موجود در جهان این نیست که افرادی با قابلمه سر و صدا کنند یا شکایت کنند. ما در حال احیای صنعت تولید قابلمه هستیم و اولویت ما عبارتست از احیای صنایع و اشتغالزایی.»

کوبیدن به قابلمه و ماهیتابه به شکل جدیدی از اعتراض تبدیل شده است. استفاده از این شیوه از دوشنبه شب آغاز شد که رئیس جمهور فرانسه نطق تلویزیونی داشت. صد‌ها تن از مردم مناطق در شهر‌های مختلف در مقابل ساختمان‌های دولتی تجمع کردند تا با صدای قابلمه‌های خود، صدای مکرون را خفه کنند. البته این شکل اعتراضی در فرانسه سابقه طولانی دارد، اما استفاده از آن در مقطع جدید، تازگی دارد.

حدود ۳۰۰ تن از معترضان فرانسوی در منطقه سن دنیس در شب پنجشنبه در حالی که بر قابلمه و ماهیتابه‌های خود می‌کوبیدند ضمن بیان اعتراض خود به قانون جدید، استعفای امانوئل مکرون را خواستار شدند.

این اعتراض‌ها یادآور تظاهرات ضددولتی سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است که مکرون به هنگام سفر‌های خود به مناطق مختلف فرانسه به دفعات با اقدام معترضان در هو کردن مواجه می‌شد. در سال ۲۰۲۱ یک نیز یک مرد ۲۸ ساله بیکار به هنگام سفر مکرون به یک شهرک کوچک در جنوب شرقی فرانسه، به صورت رئیس جمهور این کشور سیلی زد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: