کد خبر: ۳۹۵۶۱۶
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
پژوهشگر ارشد حوزه سینمای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: سال ۱۸۹۴ را باید سال نخست شروع آثار هنجارشکنانه با تعریف انحراف جنسی بدانیم.

۱۸۹۴، سال تولید آثار هنجارشکنانه با مضامین انحراف جنسی

ابراهیم غلامپور آهنگر، پژوهشگر ارشد حوزه سینما مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه زمانی انحرافات جنسی در سینما ترویج شد، گفت: وقتی سینما به عنوان سرگرمی برای مردم جذابیت پیدا کرد، رفتن به سراغ خطوط قرمز جوامع جذابیتی را برای مشتریان سینما ایجاد کرد و فیلم‌های آن زمان به دنبال آن بودند که ساختار‌ها را بشکنند و جذابیت برای آثار خود ایجاد کنند. بنابراین، باید سال ۱۸۹۴ را سال نخست شروع آثار هنجارشکنانه با تعریف انحراف جنسی بدانیم.

غلامپور آهنگر ادامه داد: از دورانی که کد اخلاقی سینمای هالیوود نوشته شد، تا سال‌ها جلوی فیلم‌های ساختارشکن گرفته شد. جامعه دینی کاتولیک امریکا به سینمای هالیوود فشار آورد که جلوی این آثار گرفته شود. در نهایت فیلم‌ها رده‌بندی شد.

پژوهشگر ارشد حوزه سینما مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همزمان که کد اخلاقی امریکا نوشته شد، در اروپا با مقوله همجنس‌گرایی ملایم‌تر برخورد شد، افزود: در این اواخر فرانسه با تولید آن آثار پرداخت به مقوله همجنس‌گرایی را آزاد گذاشته است. در این کشور تصاویر همجنس‌گرایی به شکل افراطی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گفته وی، دهه ۶۰ در امریکا با وقوع انقلاب‌های اجتماعی افراط به همه جنبه‌های زندگی نفوذ کرد. به مرور جریان‌های اقتصادی در جامعه غلبه کرد. جریان‌های اقتصادی برای دستیابی به پول بیشتر به انعکاس تصاویر ساختارشکنانه پرداختند. در کنار این موضوعات جریان‌های فرهنگی وجود داشت که مشهورترین‌شان یهودی‌ها بودند. آن‌ها در اقتصاد پورنوگرافی سلطه دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: