کد خبر: ۳۹۵۹۰۲
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۵
0
مدیر عامل بنیاد البرز گفت: امسال در بخش نخبگان بیش از ۶میلیارد تومان جایزه نقدی به منتخبین داده خواهد شد.

اهدای ۶ میلیارد تومان جایزه نقدی در بخش نخبگان جایزه البرز

حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در اولین نشست خبری این بنیاد در سال جاری گفت: بنیاد فرهنگی البرز به مناسبت شصت و یکمین سال تاسیس این بنیاد، همایش ملی «جایزه البرز ۱۴۰۲» در بخش نخبگان را با هدف تکریم اهالی علم و تجلیل از دانشمندان، فناوران، دانشگاهیان و حوزویان برتر سراسر کشور در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌کند، که در اولین بخش برگزیدگان فراخوان جایزه البرز در سال جاری در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه از نخبگان، دانشمندان و حوزویان سراسر کشور تجلیل به عمل خواهد آمد، این مراسم از ساعت ۱۶ در مرکز همایش‌ها بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.

وی در خصوص سه تغییر عمده در فراخوان جایزه البرز ۱۴۰۲ نسبت به دوره‌های قبل گفت: اولین تغییر ما نسبت به دوره‌های گذشته ایجاد شرایط حضور دانشمندان جوان در این جایزه است، باتوجه به بازخورد از جامعه دانشگاهی کشور تصمیم گرفته شد فرصتی به اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه داده شود تا در این جایزه شرکت کنند، براین اساس اساتید زیر چهل سال هم در این دوره حضور پیدا کرده اند.

به گفته مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، حدود ۲۳۷ نفر از اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاهی زیر ۴۰سال در این فراخوان ثبت نام کردند و به همین منظور هیات داوران متقاعد شد که دو برگزیده در حوزه دانشمند جوان در این دوره داشته باشیم.

ارشدی گفت: دومین تغییر در جایزه البرز ۱۴۰۲ مربوط به بخش فناور برتر است، همه ساله افرادی که اختراعی داشته اند در این فراخوان شرکت و نفر برگزیده انتخاب می‌شد، اما در بهمن سال کذشته رویدادی فناورانه‌ای به مدت دو روز برگزار کردیم که ۲۸شخص حقیقی و شرکت در آن حضور داشتند که در این دوره جایزه البرز از جمع این شرکت‌کنندگان نفرات برتر انتخاب خواهند شد.

وی افزود: سومین تغییر در جایزه البرز ۱۴۰۲ نیز افزایش ۶۰ درصدی مبلغ جایزه البرز بوده است، براساس تصمیم هیات امنا امسال در بخش نخبگان بیش از ۶میلیارد تومان جایزه نقدی به منتخبین داده خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: در این دوره از ۶۱ نفر از برگزیدگان تجلیل به عمل می‌آید، براین اساس در بخش نخبگانی از ۶ دانشمند، ۸مخترع، ۷طلبه، ۱۰دانشجو علوم‌پزشکی و ۳۱دانشجو سایر رشته‌ها تجلیل خواهد شد.

در پایان این نشست، با حضور مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و منتخب دانش‌آموزی سال ۱۳۵۶ این‌جایزه از پوستر و نشان البرز یا همان نوبل ایرانی در بخش دانشمندان رونمایی شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: