کد خبر: ۳۹۶۰۷۴
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
0
متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو، از۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت می‌توانند نسبت به افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت اقدام کنند.

صفر تا صد ثبت‌نام مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو

قرار بود ثبت نام در دور دوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه از ۱۶ اردیبهشت آغاز شود، اما با توجه به اینکه بیش از ۲۰۸ هزار نفر که نوبت تحویل خودروی آن‌ها به سال ۱۴۰۳ موکول شده بود، نسبت به تغییر نوع خودرو برای تغییر اولویت بندی اقدام کردند و باید ابتدا اولویت بندی این افراد مشخص می‌شد، ثبت نام در دور دوم به تعویق افتاد.

 فرآیند ثبت نام نوبت دوم در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ فعال می‌شود. بدین ترتیب که متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو می‌توانند از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت با مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودرو به نشانی easalcar.ir نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند و پس از زمان مذکور با وقفه‌ای چند روزه ثبت‌نام و مرحله انتخاب خودرو توسط متقاضیان آغاز می‌شود.

در روز هفدهم خرداد ماه، اولویت بندی با دستگاه‌های نظارتی با الگوریتم مورد تأیید قبلی به انجام خواهد رسید و از ۱۸ تا ۳۱ خرداد ماه اطلاعات متقاضیان و حذف افرادی که واجد شرایط تقاضا نیستند (مطابق پایش ثبت احوال، ناجی و غیره) انجام خواهد شد.

در روز دهم تیرماه ۱۴۰۲ پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد و در روز پانزدهم تیرماه، امکان ثبت نام متقاضیان بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی انجام خواهد شد.

در واقع با توجه به پیش بینی وزارت صمت اولین مرحله از فرآیند ثبت‌نام برای شرکت در دومین طرح یکپارچه عرضه خودرو‌ها که افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه است، از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود و متقاضیان به مدت ۱۰ روز (تا ۲۹ اردیبهشت ماه) فرصت دارند برای تعریف حساب وکالتی به نام سازمان حمایت اقدام کنند.

همچنین از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه نیز فرصت بررسی اطلاعات واجدان شرایط برای حساب وکالتی با موجودی مسدود شده خواهد بود.

در مرحله سوم، ثبت‌نام و انتخاب اولویت‌ها توسط متقاضیان واجد شرایط در سوم تا ۱۳ خرداد ماه خواهد بود. همچنین مرحله چهارم این فرآیند دهم تیرماه ۱۴۰۲ پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد و در روز ۱۵ تیرماه، امکان ثبت نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی صورت می‌گیرد.

بر این اساس، از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه بررسی اطلاعات واجدان شرایط از منظر داشتن حساب وکالتی با موجودی مسدود شده به عنوان پیش نیاز انجام ثبت نام و اعمال بلک لیست‌ها (اولیه خودروسازان، اولین دوره فروش سامانه یکپارچه و خودرو‌های وارداتی) انجام خواهد شد.

منظور از حساب وکالتی، حسابی است که به حساب معاملاتی لینک می‌شود. مشتریان کارگزاری می‌توانند برای واریز وجوه مورد نیاز برای معاملات بورس، نزد یکی از بانک‌های منتخب حساب باز کنند. پس از طی کردن مراحل لازم و تکمیل فرم‌های مرتبط، به کارگزاری وکالت داده می‌شود وجوه مورد نیاز برای سفارش‌ها را مستقیما در حساب بانکی مشتری مسدود کند. زمانی که معامله انجام شد، وجه مسدودی به حساب کارگزاری منتقل می‌شود. همچنین در صورتی که به هر دلیلی معامله انجام نشود، وجه مسدود‌شده آزاد خواهد شد. دقت داشته باشید که نوع حساب مشتری یا حساب مبدا، باید پس‌انداز یا سپرده کوتاه‌مدت باشد. حساب مقصد یا حساب به نام کارگزاری که وجوه پیش‌پرداخت به آن واریز خواهد شد نیز باید حساب جاری باشد. مشتریان می‌توانند به تعداد کارگزاری‌ها یا بانک‌های عاملی که معاملات خود را از طریق آن‌ها انجام می‌دهند، حساب وکالتی داشته باشند. با این حال، هر مشتری اجازه دارد برای هر کارگزاری فقط یک حساب وکالتی از یک بانک معرفی کند و این یعنی، نمی‌توان نزد یک کارگزاری بیش از یک حساب وکالتی تعریف کرد.

 

حساب وکالتی بورس کالا چیست؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که حساب وکالتی بورس کالا با حساب وکالتی که برای بازار بورس استفاده می‌شود، متفاوت است. توجه به این نکته ضروری است که این دو مورد یکسان هستند. به عبارت بهتر، شما می‌توانید از یک حساب وکالتی برای معاملات خود در دو بازار بورس و بورس کالا استفاده کنید. دقت کنید که این کار به معنای بهره گرفتن از یک حساب معاملاتی یکسان برای معاملات در هر دو بازار بورس و بورس کالا است چرا که هر حساب وکالتی تنها به یک حساب معاملاتی لینک می‌شود.

حساب وکالتی چه مزایایی دارد؟

مهمترین مزیت حساب وکالتی صرفه‌جویی در زمان و سرعت بخشیدن به معاملات است. اگر حساب بانکی خود را به حساب معاملاتی نزد کارگزاری متصل کنید، دیگر نیازی به شارژ حساب معاملاتی نخواهید داشت. همچنین به سرعت و بدون نیاز به شارژ حساب، سفارش خود را ثبت می‌کنید و وجه مورد نیاز مستقیما از حساب بانکی شما برداشت خواهد شد.

تفاوت حساب وکالتی با حساب غیر وکالتی چیست؟

حساب غیر وکالتی در حقیقت همان حساب نزد کارگزاری است. در شرایطی که از این حساب برای معاملات خود استفاده کنید، هنگام ثبت سفارش، مسدودی غیر وکالتی برای شما ثبت خواهد شد. حساب وکالتی همان حسابی است که با حساب کارگزاری لینک شده است. در صورتی که از این شیوه استفاده کنید، هنگام ثبت سفارش، مسدودی وکالتی برای‌تان ثبت خواهد شد. یعنی وجه مورد نیاز مستقیما و توسط کارگزاری در حساب‌تان مسدود می‌شود.

گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: