نرخ جدید شیرخام در شورای قیمت گذاری تصویب شد
کد خبر: ۳۹۶۱۵۶
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
0
امروز و پس از جلسه شورای قیمت گذاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی نرخ جدید شیر اعلام شد.

نرخ جدید شیر تصویب شد

مجتبی عالی از تصویب نرخ جدید شیر خام در شورای قیمت گذاری خبر داد و افزود: این قیمت درجلسه روز گذشته با حضور وزیر جهاد کشاورزی مصوب شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران درباره جزئیات این افزایش قیمت بیان کرد: این قیمت برای پایه چربی ۳.۲ درصد است و قرار شد به ازای هر یک دهم افزایش چربی ۲۰۰ تومان به پایه قیمتی اضافه شود.

وی اضافه کرد: نرخ شیر خام پیش از این کیلویی ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود که با این افزایش قیمت حدود رشد ۲۵ درصدی نرخ شیر خام را شاهد خواهیم بود.

عالی ادامه داد: این نرخ تصویب، اما سرپرست وزارت جهاد کشاورزی قرار شد این قیمت را در هیئت دولت کسب تکلیف و نهایی کند.

افزایش نرخ شیر خام روی قیمت سایر فراورده‌های لبنی هم تاثیر می‌گذارد.

شورای قیمت گذاری ۱۱ نفر عضو دارد و نمایندگان دولتی و کشاورزان حضور دارند؛ وزیر جهاد کشاورزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی، رئیس اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، دو نفر کشاورز خبره با حکم وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بنیاد ملی گندمکاران و دو نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست از اعضای شورای قیمت‌گذاری هستند. این شورا قیمت محصولات کشاورزی را تعیین می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: