April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۲۷۳
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
بدنبال افزایش بیش از صد درصدی نرخ تورم در آرژانتین ، میزان فقر در این کشور رو به افزایش است.

زباله گردی مردم آرژانتین در پی افزایش نرخ تورم

افزایش نرخ تورم در آرژانتین بیش از همه به اقشار کم درآمد آسیب زده است و این امر برای برخی از مردم در آرژانتین یعنی ایستادن در صف برای گرفتن یک کاسه سوپ مرغ و برای عده‌ای دیگر جستجو در میان زباله‌ها و یافتن چیزی برای فروش است.

به گزارش شبکه سی جی تی ان، حدود ۴۳ درصد از مردم آرژانتین زیر خط فقر زندگی می‌کنند. صحنه‌ای که می‌توان در کل آرژانتین مشاهده کرد. مردمی که در محل تخلیه زباله‌ها جمع می‌شوند تا اشیایی از جمله شیشه، آلومینیوم و هر چیز قابل فروشی را جدا کرده و بردارند.

حوادث منجر به مرگ در چنین مراکز تخلیه زباله در ماه‌های اخیر به واقعیت اجتماعی یاس آور فزاینده در این کشور اشاره دارد. مردم آشغال‌ها را می‌گردند تا بتوانند چیزی برای بازیافت پیدا کنند که این یکی از نشانه‌های جدی فقر در این کشور است. جدیدترین آمار و ارقام نشان می‌دهد از هر پنج شهروند آرژانتینی دو نفر زیرخط فقر زندگی می‌کند. در مرکز شهر بوینس آیرس، مردم در صف می‌ایستند تا حداقل یک وعده غذا (یک کاسه سوپ مرغ) در روز دریافت کنند.

نرخ تورم در آرژانتن که یکی از بالاترین رقم‌ها در جهان است بیشتر از همه به اقشار کم درآمد صدمه زده است. آینده اقتصادی این کشور به شدت به برنامه‌های بازپرداخت بدهی به صندوق بین المللی پول گره خورده و بسیاری از سازمان‌های اجتماعی با تردید به این برنامه‌ها نگاه می‌کنند.

برنامه‌های اجتماعی دولت برای حمایت از مردم به منظور جلوگیری از بحران اجتماعی تاحد زیادی مشابه وضعیت بحران اقتصادی این کشور در سال ۲۰۰۱ است. باتوجه به پیش بینی‌های اقتصادی مبنی بر اینکه این کشور امسال دچار رکود اقتصادی است انتظار می‌رود تاثیر منفی این فرایند بر اقشار آسیب پذیرتر افزایش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: