کد خبر: ۳۹۶۲۷۶
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
0
ترکیه از میزبانی مذاکرات برای آغاز مجدد اجرای توافقنامه انتقال غلات اوکراین از طریق دریای سیاه خبر داد.

آغاز مذاکرات برای از سرگیری اجرای توافقنامه دریای سیاه

استانبول، روز‌های ۱۰ و ۱۱ مه، میزبان گفتگو‌های ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل درباره توافق صادرات غلات از دریای سیاه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تمدید صادرات غلات از بنادر دریای سیاه و همچنین توسعه یک طرح تخلیه دقیق و ایمن برای بازگشت کشتی‌های تجاری و خدمه آن‌ها که به دلیل شرایط درگیری در بنادر اوکراین سرگردان شده‌اند، در این مذاکرات مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این توافق که در ژوئیه سال گذشته با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه انجام شد، امکان صادرات بی‌خطر غلات را که به دلیل درگیری بین مسکو و کی‌یف به بن بست رسیده بود، از بنادر اوکراین در دریای سیاه می‌دهد.

این قرارداد ۱۸ ماه مه به پایان می‌رسد و روسیه اعلام کرده که اجازه تمدید قرارداد را که در ژوئیه گذشته، بدون رعایت شرایط آن منعقد شد، نخواهد داد، مگر اینکه فهرستی از خواسته‌ها برای رفع موانع صادرات غلات و کود روسیه برآورده شود.

پیشتر، وزارت خارجه روسیه گزارش رسانه‌های غربی درباره نشست طرف‌های درگیر در توافق صادرات غلات از دریای سیاه را رد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: