April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۲۷۹
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی شاهد کاهش یک درصدی بود.

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل داده‌های آماری ضعیف مربوط به واردات چین و نیز نگرانی‌ها درباره رشد اقتصادی آمریکا، آشفتگی حوزه بانکی و مذاکرات مربوط به افزایش سقف بدهی‌های دولت آمریکا، شاهد کاهش بیش از یک درصدی بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۸۶ سنت کاهش، به ۷۶ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با کاهش ۸۳ دلاری، ۷۲ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

داده‌های آماری درباره اقتصاد چین نشان می‌دهد واردات این کشور در ماه آوریل به شدت کاهش یافته، در حالی که صادرات پکن با سرعت کمتری افزایش یافته است. این موضوع نشان‌دهنده تقاضای ضعیف داخلی اقتصاد چین است.

از طرفی بازار‌های مالی و انرژی نظاره‌گر مذاکره میان دولت بایدن و کنگره آمریکا به منظور افزایش سقف بدهی‌های ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلاری دولت است. در صورتی که دو طرف در این زمینه به توافق نرسند دولت فدرال به ناچار تعطیل خواهد شد.

بانک آمریکا پیش‌بینی‌های خود از بهای نفت برنت در سال ۲۰۲۳ را به دلیل نگرانی‌های اقتصادی از ۸۸ دلار به ۸۰ دلار کاهش داده است. افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و اتحادیه اروپا، و نیز نگرانی از رکود اقتصادی در جهان از جمله دلایل کاهش پیش‌بینی بهای نفت در سال جاری میلادی به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: