April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۳۱۲
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
متخصصان برای بررسی ارتباط چاقی پسران با ناباروری آن‌ها در بزرگسالی مطالعه‌ای را روی کودکان و نوجوانان ۲ تا ۱۸ ساله انجام دادند.

پسران دارای اضافه وزن در معرض خطر ناباروری در بزرگسالی

ناباروری هم بر سلامت روانی و هم بر زندگی اقتصادی و اجتماعی افراد در سنین باروری تاثیر می‌گذارد.

گزارش‌ها حاکیست که ناباروری ۴۸ میلیون زوج اروپایی را در سال ۲۰۱۰ میلادی تحت تاثیر قرار داد. اگرچه ناظران اغلب ناباروری مردان را نادیده می‌گیرند، اما متخصصان معتقدند که این عامل در حدود نیمی از موارد ناباروری زوجین وجود دارد. با این حال، در بیشتر موارد دلیل ناباروری در مردان نامشخص است.

بر اساس یک مطالعه آلمانی که ناباروری را در بیش از ۲۰ هزار بیمار مرد مراجعه کننده به یک مرکز باروری ارزیابی کرد، در مورد ۷۰ درصد آن‌ها هیچ تشخیصی وجود نداشت.

شیوع چاقی کودکان نیز در سراسر جهان از ۳۲ به ۴۲ میلیون نفر افزایش یافته است. همچنین ناظران تخمین می‌زنند که حدود ۶۰ درصد از کودکان امروزی تا سن ۳۵ سالگی چاق خواهند شد.

متخصصان برای بررسی ارتباط چاقی پسران با ناباروری آن‌ها در بزرگسالی مطالعه‌ای را روی کودکان و نوجوانان دو تا ۱۸ ساله انجام دادند.

متخصصان داده‌هایی را در مورد رشد اندام تولیدمثلی، سن، شاخص توده بدنی و مقاومت به انسولین در ۲۶۸ کودک و نوجوان جمع آوری کردند. آن‌ها دریافتند در پسرانی با وزن طبیعی، رشد اندام تولیدمثلی بیشتر از آن‌هایی است که اضافه وزن یا چاقی در سنین قبل از بلوغ داشتند.

متخصصان با توجه به نتایج این مطالعه معتقدند که کاهش وزن می‌تواند به بیماران در جلوگیری از ناباروری در مراحل بعدی زندگی کمک کند.

منبع: مدیکال اکسپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: